Bekijk volle/desktop versie : Lees dit even......



21-06-2013, 17:34
HIk zit met het volgende.


Mijn zus is nu 1.5 jaar getrouwd. en heeft haar man uit spanje naar belgie gehaald. Haar man was illegaal in spanje. ZIj is degene die full-time aan het werk is .

Voor haar man lukt het gewoon niet om aan werk te komen in belgie en in nederland.. Dit is het probleem wat er in de weg staat..Ze is op het punt gekomen om aan kinderen te beginnen,. Mijn zus wil thuis voor de kinderen zorgen en dat haar man gaat werken.

Ze is naar de gemeente geweest en die heeft haar naar een soort uwv gestuurd in belgie. Die vragen vervolgens naar het werkverleden van haar man. Die heeft hij natuurlijk niet.

Weet iemand wat te doen in zo'n situatie. Ik heb genoeg nagedacht en kan niet vinden hoe ik hun kan helpen. Ik wil natuurlijk nichtjes en neefjes.

Wie kan er helpen? welke richting moet ze op? bij welke instantie kan ze aankloppen?

Als iemand kan helpen zou dat veel mensen goed doen.


Bedankt alvast voor jullie tijd.!!!

Ik hoor jullie reactie graag.

Groeten,

21-06-2013, 23:35


Kennen ze niet een soort reintegratie project waarin hij kan instromen en werkervaring mee kan opdoen?

21-06-2013, 23:45
het beste is om papieren voor hem te doen, zodat hij aan het werk kan. aangezien ze full time werkt moet het der wel lukken mijn nicht is er ook mee bezig. alleen zat zij aan de uitkering maar dat was een probleem iedergeval zij is ook jaren verder en heeft al een kind van 3 en ze leven maar van 1 uitkering echt super zwaar.

als jou zus vast contract heeft dan kan ze papieren voor haar man regelen dat is het enigste keus.

of hij moet zwart werken maar dat lijkt mij geen strak plan. dan leef je altijd in onzekerheid.

21-06-2013, 23:46
P.s. het beste is al hij geen nationaliteit heeft want als hij al 1 heeft doen ze meestal nog moeilijker.
en hij moet de taal beheersen dus bijv naar school toe voor beginners nl tot hij ieder geval de basis heeft geleerd.

22-06-2013, 01:00


Kan hij geen 5 jarige kaart krijgen van Spanje ?

22-06-2013, 22:29

Citaat door Innersense:
Kennen ze niet een soort reintegratie project waarin hij kan instromen en werkervaring mee kan opdoen?
Nee, dat heben ze al geprobeerd.

bedankt voor het meedenken

22-06-2013, 22:34

Citaat door Marocaina_:
het beste is om papieren voor hem te doen, zodat hij aan het werk kan. aangezien ze full time werkt moet het der wel lukken mijn nicht is er ook mee bezig. alleen zat zij aan de uitkering maar dat was een probleem iedergeval zij is ook jaren verder en heeft al een kind van 3 en ze leven maar van 1 uitkering echt super zwaar.

als jou zus vast contract heeft dan kan ze papieren voor haar man regelen dat is het enigste keus.

of hij moet zwart werken maar dat lijkt mij geen strak plan. dan leef je altijd in onzekerheid.


Hij heeft al de groene kaart binnen, dat i het niet. het is gewoon moeilijk aan werk te komen of het wit of zwart is. Respect voor je zus hoe ze met die moeilijke situatie omgaat.

22-06-2013, 22:36

Citaat door sarah_oujdia:
Kan hij geen 5 jarige kaart krijgen van Spanje ?
Nee, hij heeft geen enkel papier van spanje. dus als hij iets wil opvragen in spanje zou hij vanaf a moeten beginnen.(huis, werk, ect)

Thanx voor je reactie!