Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Haarverf niet altijd veilig



20-06-2013, 17:31
Je haar verven voor een nieuwe look is mooi maar pas goed op!





Uit een onderzoek dat in opdracht van het Wetenschappelijk Comité voor Consumenten Veiligheid (SCCS ) van de Europese Commissie is uitgevoerd, bleek dat 36 chemicaliën die in haarverf worden gebruikt niet veilig zijn, meldt Nu.nl. Dr. Ian White van het St. Thomas ziekenhuis in Londen, die het onderzoek opstartte, concludeerde dat die chemicaliën mogelijk allergische reacties kunnen veroorzaken en in het ergste geval tot de dood leiden. In het verleden zijn al twee Britse vrouwen om het leven gekomen na het gebruik van haarverf.

Vooral de merken L’Oréal en Clairol gebruiken die chemicaliën in haarverf waarbij de kleuren donkerbruin en zwart de meeste stoffen bevatten. Die kleuren kunnen zorgen voor een branderig gevoel, jeuk of uitslag. In de wat ergere gevallen zou het ook kunnen leiden tot haaruitval, een opgezwollen gezicht en ademhalingsproblemen.

Fabrikanten van haarverf moeten dan ook sinds november 2011 een waarschuwing op de verpakking melden, alleen is dat volgens Dr. White niet genoeg. ''Het zou explicieter moeten, zoals de waarschuwingen op pakjes sigaretten’’, aldus White. Volgens de Europese Commissie krijgt maar een klein percentage van de gebruikers een allergische reactie.

21-06-2013, 13:03


Bitchess!! ik verf me haren vaak man


11-07-2013, 12:46
Hahaha komen ze er nu pas achter ofzo haarverf is sws slecht voor je haar het wordt droog dun etc en je krijgt toch weer uitgroei dus ik zie het nut er niet echt van wees gwwn blij met wat allah je gegeven hebt