Bekijk volle/desktop versie : Dames advies graag

20-06-2013, 13:07
Salam alaikom dames,
Ik kom even jullie advies vragen. Mijn nadir wordt bijna 4 dus dan mag hij inshallah naar de basisschool. Ik had hem al ingeschreven op een openbare dalton school. Voor zover het kan zijn we erg positief over deze school. Het enige wat ik een minpunt vind is dat de kids tussen de middag naar huis komen. Dan blijf ik dus op en neer lopen........voordat je thuis bent mag je weer terug naar school.

Er is ook een andere school maar die is christelijk. Deze school heeft wel een continurooster, dus ze gaan in de ochtend en dan haal ik hem in de middag weer op. Ook over deze school zijn wij positief alleen het christelijke is een minpunt.

Nou twijfel ik dus over welke school..... Wat is jullie mening???

Shokran

20-06-2013, 16:32

Jeetje als het om schoonfamilie of een vreemdgaande man zou gaan dan liep het hier storm.

21-06-2013, 11:01
Lieverd, je topic staat bij "Gezellige Onderonsjes". Het is hier een stuk rustiger dan bij DWDMV
Dus ff daar plaatsten.

21-06-2013, 11:08
War een luie moeder zeg. Jouw moeder heeft je toch ook moet. Ophalen?

22-06-2013, 22:04

Dalton is wel weer heel goed onderwijs

23-06-2013, 14:48

Citaat door Imene_:
Lieverd, je topic staat bij "Gezellige Onderonsjes". Het is hier een stuk rustiger dan bij DWDMV
Dus ff daar plaatsten.
Huh ik had m op de wereld geplaatst, maar ma3lish. Mensen hier zijn alleen behulpzaam als ik over mijn man zou klagen ofsow.
Shokran voor je reactie.

23-06-2013, 18:53
Nog lang geen schoolgaande kids, maar ik zou persoonlijk nooit kiezen voor een christelijke basisschool. Zie je hen omgekeerd naar onze islamitische scholen gaan? Is inderdaad fijner als je niet heen en weer moet, zeker als je nog andere kinderen hebt die nog niet naar school gaan; maar jammer dan. Ik dacht trouwens dat die continue rooster landelijk zou zijn? Misschien kan je iets doen met overblijf, afspreken met een goede bekende, familielid die daar ook kinderen heeft om om de beurt de kinderen te brengen en op te halen?

23-06-2013, 18:59
mn zoontje zit ook op een christelijke school..tot nu toe ng niet geweten wat er zo christelijk aan is..ze gaan ni naar de kerk ofzo..

ik zou toch op de optie kiezen waar hij daar kan blijven ineten..anders is het alleen maar temara voor jou..

24-06-2013, 20:14

Citaat door Saifediene:
Nog lang geen schoolgaande kids, maar ik zou persoonlijk nooit kiezen voor een christelijke basisschool. Zie je hen omgekeerd naar onze islamitische scholen gaan? Is inderdaad fijner als je niet heen en weer moet, zeker als je nog andere kinderen hebt die nog niet naar school gaan; maar jammer dan. Ik dacht trouwens dat die continue rooster landelijk zou zijn? Misschien kan je iets doen met overblijf, afspreken met een goede bekende, familielid die daar ook kinderen heeft om om de beurt de kinderen te brengen en op te halen?
Zo dacht ik er eigenlijk ook altijd over. Maar ik ken hier eigenlijk niemand...

24-06-2013, 20:17

Citaat door SweetRose:
mn zoontje zit ook op een christelijke school..tot nu toe ng niet geweten wat er zo christelijk aan is..ze gaan ni naar de kerk ofzo..

ik zou toch op de optie kiezen waar hij daar kan blijven ineten..anders is het alleen maar temara voor jou..
Ik kwam daar een Marokkaanse vrouw tegen en vroeg dus aan haar wat haar ervaringen zijn met die school. En zij vertelde idd ook wat jij zegt. Ik heb volgende week een afspraak met ze en zie het dan wel.
Wat een gedoe zeg, maar ja ik ben er ook laat mee.

Shokran dames

24-06-2013, 20:19
Een christelijke school doet bijna niks, als er tenminste veel mocro's op zitte moslims enzoo

24-06-2013, 22:03

Citaat door Dikrayet:
Zo dacht ik er eigenlijk ook altijd over. Maar ik ken hier eigenlijk niemand...
Die leer je vast nog wel kennen, ik zou hem absoluut niet inschrijven op een christelijke school..

Citaat door faadjee:
Een christelijke school doet bijna niks, als er tenminste veel mocro's op zitte moslims enzoo
Ze doen degelijk wel wat, misschien niet veel; maar ze besteden bijvoorbeeld heel veel aandacht aan hun feestdagen. Nog meer dan op een openbare school. En een christelijke school gaat zich niet aanpassen, omdat Marokkaanse, islamitische ouders massaal hun kinderen daar inschrijven. Dat doet overigens geen enkele school, heel belangrijk dat je als ouder hier goed over nadenkt.

24-06-2013, 23:21

wat een luie moeder. maar t geeft niet. benno.l draagt ook wel graag de zorg over je kids