Bekijk volle/desktop versie : Dochtertje van 6 is bang mij te verliezen



Pagina's : [1] 2

18-06-2013, 07:05
Salaam alaykoum wa rahmatalahou was barakatoe.

Moge Allah subhanwathala ons allen een goede gezondheid schenken amin!

Gisterenavond had ik een diep gesprek met mijn dochtertje waarin ze vroeg waarom ik geen zussen heb, ik gaf aan dat ik ooit een zus had maar dat die als baby was overleden. Opeens begonnen de tranen over haar wangen te rollen, ze wilde dua voor haar doen en vroeg waar ze dan was. Ik zei bij Allah, dat Allah subhanawatahala goed voor haar zorgt.
Gaan we allemaal naar Allah mama? Jawel als we dood gaan dan gaan we allemaal bij hem op elkaar wachten om elkaar daar dan voor altijd te zien en in de mooie wereld samen te leven als we goede moslims zijn!

Opeens weer tranen, maar Mama ik wil bij jou blijven, als jij oud bent en je gaat naar Allah wil ik niet alleen blijven, wie heb ik dan? Ik zei Je broertje. Ja maar mama wij kunnen helemaal niet voor ons zelf zorgen zonder jou, wie komt ons eten geven, wie komt ons verzorgen-intussen tranen die blijven lopen over haar wangen-ik wil dat we allemaal tegelijk gaan mama. Het werd mij allemaal zelf even teveel en veranderde van onderwerp. Savonds begon ze dua te doen voor mijn zus, dat ze het goed heeft in die mooie wereld bij Allah.

Maar ze heeft dus echt verlatingsangst, bang dat ik er niet meer zal zijn. Eerlijk gezegd heeft ze die gevoelens nu ook bij mij aangewakkerd. Inderdaad Wat als ik er straks echt niet meer zou zijn?
Oja voor degene die vragen waar is de vader in dit verhaal. Vader is volledig uit beeld, dus dat zal nooit een optie zijn.

Maar iemand tips om met deze gevoelens/gedachten van mijn dochtertje om te gaan-en eigenlijk ook bij mezelf?

18-06-2013, 07:21


Aaaah meskina

18-06-2013, 08:52
Aaaaahhh

18-06-2013, 08:59
Ze is nog veelste jong om hier over na te moeten denken, ik zou niet te ver zijn gegaan in het gesprek, als ze wat ouder is dan zal ze dat veel makkelijker kunnen begrijpen,,nu heeft ze meskina angst.
Praat er nog een keer met haar over, en laat haar weten dat alles goed komt en zich nergens zorgen om hoeft te maken,3ewed jonge kinderen vergeten snel weer dus in sha allah zal de angst niet blijvend zijn.

18-06-2013, 09:02


Aaah, wat een schatje. Op zo'n jonge leeftijd was ik ook niet van me moeder weg te slaan. Ik denk naast mij nog vele andere.

Eerlijk gezegd, komt het niet doordat de vader uit beeld is, nu bang is om jou ook te verliezen? Ik denk meer dat het daar aan zit. Ik ken nu niet het hele verhaal, maar blijf met haar praten. ze is al een wijs meisje voor haar leeftijd. Alles zal volgens de wil van Allah gaan.

18-06-2013, 09:21
Best tip ever! Ik vind het ook vrij heftig voor een kind
Citaat door BSG_:
Ze is nog veelste jong om hier over na te moeten denken, ik zou niet te ver zijn gegaan in het gesprek, als ze wat ouder is dan zal ze dat veel makkelijker kunnen begrijpen,,nu heeft ze meskina angst.
Praat er nog een keer met haar over, en laat haar weten dat alles goed komt en zich nergens zorgen om hoeft te maken,3ewed jonge kinderen vergeten snel weer dus in sha allah zal de angst niet blijvend zijn.

18-06-2013, 09:25
Ik krijg er een brok in mijn keel van. Masha'Allaah, dat zo'n jonge meid erop komt een dua te doen voor je zus Allaah yar7emha.

Soms als mijn dochtertje bij mij in bed komt liggen en ze slaat haar armpje om mij heen, denk ik hier ook aan. Ik heb mezelf ertoe gedwongen hier bij stil te staan, dus ik heb me er enigszins bij neer gelegd. Niet helemaal, want dat kan natuurlijk niet. Maar ik kan eraan denken zonder helemaal wanhopig en onrustig te worden in mijn hoofd. Daarmee leg je je vertrouwen in Allaah, denk ik.

Verder sluit ik me aan bij BSG. Stel je dochter gerust en vertel haar dat alles goed komt zonder teveel in details te treden.

18-06-2013, 09:31
Zahraan ik heb hetzelfde hier. Mijn zoontje wilde weten wanneer je op een begraafplaats terecht kon komen en of dode mensen ooit weer wakker worden.

Ik dacht het ff uit te leggen, maar sindsdien krijgt hij er allemaal nachtmerrie's over en is hij bang ons te verliezen. Ik heb steeds alles opnieuw moeten uitleggen, maar wel simpeler. Ik heb het toch onderschat. Ik wilde het gelijk goed uitleggen, maar daar zijn ze nog te jong voor.

Hij is wel superblij dat moslims naar de hemel gaan waar het mooier is enz. De hel heb ik het niet overgehad. Dat zou helemaal voor angst zorgen, terwijl hij zich er nog niet druk over hoeft te maken.

18-06-2013, 09:51

Citaat door hawael:
Zahraan ik heb hetzelfde hier. Mijn zoontje wilde weten wanneer je op een begraafplaats terecht kon komen en of dode mensen ooit weer wakker worden.

Ik dacht het ff uit te leggen, maar sindsdien krijgt hij er allemaal nachtmerrie's over en is hij bang ons te verliezen. Ik heb steeds alles opnieuw moeten uitleggen, maar wel simpeler. Ik heb het toch onderschat. Ik wilde het gelijk goed uitleggen, maar daar zijn ze nog te jong voor.

Hij is wel superblij dat moslims naar de hemel gaan waar het mooier is enz. De hel heb ik het niet overgehad. Dat zou helemaal voor angst zorgen, terwijl hij zich er nog niet druk over hoeft te maken.
Hoe oud is je zoontje? Ik heb ook spijt dat ik er een klein stukje in mee ben gegaan

18-06-2013, 09:58
Ik heb geen tips helaas.
Ik zit met hetzelfde probleem, zo vaak tref ik 1 van de kinderen huilend in bed aan.
Ik hoor ze dan snikken en ga even kijken. Als ik dan vraag wat er aan de hand is hoor ik ik denk aan de dood ik wil niet dat jij dood gaat.
Tja wat moet je daarmee. Als ik zeg iedereen gaat dood en we moeten ons best doen zodat we bijelkaar kunnen zijn in Djenna inschaAllah gaan ze harder snikken.
Dus soms zeg ik nee mama gaat niet dood ok, ik ben van plastic.
Omdat ik ook niet meer weet hoe daar mee om te gaan.

18-06-2013, 10:16
Aww, ik wil haar knuffelen.
Lahie sla7.

18-06-2013, 10:40
Mskiena zo erg !

Allah i hafadha

18-06-2013, 10:54



Citaat door Zahraan:
Hoe oud is je zoontje? Ik heb ook spijt dat ik er een klein stukje in mee ben gegaan
Hij is 7 1/2, maar is al anderhalf jr terug begonnen met vragen naar de dood.
Laatst kwam hij mij vertellen of slechte mensen in de zon worden gegooid na hun dood?
Hij had een boekje over planeten enz en daarin stond hoe heet de zon is. Geen flauw idee hoe hij er zo op komt.

18-06-2013, 11:12
Je leeft, je bent nog niet vroegtijdig overleden dus het heeft nu ook geen enkele zin om je daar zorgen over te maken.

Stel haar gerust, ook al weet je dat niet zeker. Je gaat niet dood en tot het moment dat je dood gaat zorg je ervoor dat ze zoveel mogelijk weet en haar broer ook en als jij er niet meer bent dan weten ze zoveel dat ze voor zichzelf kunnen zorgen. Vertel haar dat zij straks ook een gezin krijgt en zich daardoor nog minder eenzaam gaat voelen.

Vertel haar dat doodgaan bij het leven hoort net als geboren worden. Het is normaal en zolang je maar zorgt dat je je als een goed mens gedraagt hoef je na de dood niet bang te zijn.

Je kunt elk onderwerp verder uitwijden, maar voor haar leeftijd is het gewoon erg belangrijk dat ze zich veilig voelt.

18-06-2013, 11:34
Ow meskina Allah ihfedha en ameen op je dua

Pagina's : [1] 2