Bekijk volle/desktop versie : Jij mag niet oordelen over mij, Alleen God mag oordelen over mij!



17-06-2013, 23:07
Onlangs ging een van de schrijvers op Ashaabalmisk.com een discussie aan met Jan Jaap de Ruiter. Aanvankelijk ging het over de combinatie moslim en democratie, maar inmiddels is het onderwerp veranderd. Nu gaat het over oordelen over mensen en of dat wel of niet mag van Allah.

We horen mensen vaak zeggen dat wij elkaar niet mogen beoordelen. Immers het oordelen is alleen aan Allah, wie oordeelt over anderen speelt voor God. Althans dat wordt door mensen beweerd. Het is een hedendaags trend geworden. Jan Jaap de Ruiter pleit ook voor deze benadering.

Sinds wij nu over oordelen over mensen praten, laten we dan maar eens kijken of niet oordelen over mensen realistisch is of niet. Ik ben van mening dat wij er niet aan kunnen ontkomen, en dat oordelen hoort bij het leven. Ik zal dat eerst schetsen aan de hand van paar voorbeelden.

Lees verder op: http://ashaabalmisk.com/2013/06/17/jij-mag-niet-oordelen-over-mij-alleen-god-mag-oordelen-over-mij/

17-06-2013, 23:09


Dit is hetzelfde verhaal als gisteren. Wat precies is een moslim?