Bekijk volle/desktop versie : Wie vindt bruiloften in de rkempoe ook zo leuk?



Pagina's : [1] 2 3

17-06-2013, 11:20
Ik ben gek op bruiloften in de rkempoe! Dit jaar hebben we er twee en verheug me er nu al op. De hele nacht opblijven voor de henna van de bruid, izren zingen, bandir slaan, lekkere ermaak, lekker brood, heerlijk bronwater. Wie vindt bruiloften in de rkempoe ook zo leuk?

17-06-2013, 11:26


Ikkeeeee

17-06-2013, 11:31
Haha ik niet
Vind dat beetje eng
En ik haat rkempoe als de tyfus

17-06-2013, 11:32

Citaat door SecretsMogoli:
Haha ik niet
Vind dat beetje eng
En ik haat rkempoe als de tyfus
Waarom vind je het eng??

17-06-2013, 11:35



Citaat door Morrocan_sugar:
Waarom vind je het eng??
Haha ik vind izran eng en het hele gebeuren rondom rkempoe
Et geeft me altijd het gevoel van De Dood!

17-06-2013, 11:40
Vroeger wel, nu is t leuk om er ff te zijn en de frisse gezonde lucht op te snuiven. Maar een paar dagen daar zijn en een bruiloft nee dank je.

17-06-2013, 11:44
de bruiloften in rkempo zijn niet meer zo als ze vroeger waren.

17-06-2013, 11:49
zou ik leuk vinden als ze ook islamitische werden gehouden, ik vind de mensen in de Marokkaanse dorpen ver afgedwaald van de islam.

17-06-2013, 11:52
Ik heb het een keer meegemaakt. Vond het verschrikkelijk!

Was toen nog jong en ging met mijn tante mee. Het waren de buren van mijn tante die het feest in lkempoe hielden.

Ik vond het shocking toen de bruid en bruidegom saampjes naar de kamer moesten en na 5 minuten terugkwamen. De kamer zat pal tegenover de open ruimte waar er werd gefeest.

Iedereen maar afwachten die enkele minuutjes. Sommige vrouwen konden niet wachten bleven maar op die deur bonken. Toen ze weer kwam zitten en de bruidegom weer naar de mannen ging, werd er gefloten en weer gefeest.

Dat was mijn eerste en laatste keer. Bah, vond dat zo smakeloos en schaamteloos!

17-06-2013, 12:00

Citaat door 30april:
Ik heb het een keer meegemaakt. Vond het verschrikkelijk!

Was toen nog jong en ging met mijn tante mee. Het waren de buren van mijn tante die het feest in lkempoe hielden.

Ik vond het shocking toen de bruid en bruidegom saampjes naar de kamer moesten en na 5 minuten terugkwamen. De kamer zat pal tegenover de open ruimte waar er werd gefeest.

Iedereen maar afwachten die enkele minuutjes. Sommige vrouwen konden niet wachten bleven maar op die deur bonken. Toen ze weer kwam zitten en de bruidegom weer naar de mannen ging, werd er gefloten en weer gefeest.

Dat was mijn eerste en laatste keer. Bah, vond dat zo smakeloos en schaamteloos!

Gadverdamme!!!!!

Gebeurt dit echt nog???

17-06-2013, 12:24
30 april, was dit in midden marokko? Heb van mijn buurmeisje zelfde gehoord was in de atlas. Tussen t gefeest ff prikken dan lebsa aan en tussen de mensen zitten en intussen gaan de vrouwen rond met t bewijs, mijn maag gaat weer om bij gedachte!!! Bruiloft was 10 jaar geleden dus ook niet heeeeel vroeger.

17-06-2013, 12:30
Laatste bruiloft die ik in rkempou heb meegemaakt was in 2003! Erg leuk!

17-06-2013, 12:32


Heb het één keer meegemaakt vond de sfeer super! Maar daar en tegen kon niet douchen zoals ik gewend ben,tijdens het slapen afgemaakt door de sprinkhanen en zoals 30april al zei.. Zijn De bruid en bruidegom bij binnenkomst meteen naar de kamer gegaan om de daad te verrichten

17-06-2013, 12:36
Het is lang geleden dat ik het heb meegemaakt, de sfeer was wel echt geweldig...
Dit jaar trouwt mijn neef met een meisje uit rkempoe, helaas ga ik het niet meemaken lijkt me weer geweldig.

17-06-2013, 12:39

Citaat door 30april:
Ik heb het een keer meegemaakt. Vond het verschrikkelijk!

Was toen nog jong en ging met mijn tante mee. Het waren de buren van mijn tante die het feest in lkempoe hielden.

Ik vond het shocking toen de bruid en bruidegom saampjes naar de kamer moesten en na 5 minuten terugkwamen. De kamer zat pal tegenover de open ruimte waar er werd gefeest.

Iedereen maar afwachten die enkele minuutjes. Sommige vrouwen konden niet wachten bleven maar op die deur bonken. Toen ze weer kwam zitten en de bruidegom weer naar de mannen ging, werd er gefloten en weer gefeest.

Dat was mijn eerste en laatste keer. Bah, vond dat zo smakeloos en schaamteloos!
Nou, ik weet niet welke stam dit is, maar bij ons gaat het er zo echt niet aan toe hoor. Bij aankomst van de bruid, gaat zij gewoon tussen de vrouwen zitten en de bruidegom gaat naar de mannen. De huwelijksnacht vindt zoals de naam al aangeeft, 's nachts plaats hihi. Doekje rond laten gaan gebeurt ook niet. Volgens mij is dit meer een gewoonte bij de stammen uit het zuiden van Marokko..

Pagina's : [1] 2 3