Bekijk volle/desktop versie : Iemand leren kennen met als doel huwelijk



Pagina's : [1] 2

16-06-2013, 20:56
Paar maanden geleden is er een man bij mijn vader langs geweest. Hij wil graag trouwen en om mijn hand vragen.
Ik ken hem niet en wist niet wat te antwoorden. Mijn buurvrouw is heel positief over hem en hij zei dat hij 2 jaar op mij kan wachten als ik er nog niet klaar voor was. Uiteindelijk heb ik het met mijn moeder erover gehad en heb besloten om hem een kans te geven om hem beter te leren kennen. Relaties geef ik geen kans, dus is dit de beste manier voor mij.

Ik vind het eng en weet niet wat te verwachten.
Stel dat we elkaar leren kennen en het klikt niet, dan weten mijn ouders dat we contact hadden. Is toch voor schut

Wie heeft het ook op deze manier gedaan? En hoe ging dat?

16-06-2013, 21:17


Geen ervaringen?

16-06-2013, 21:19
Beter dat je ouders het weten, geloof me die zullen altijd klaar voor je staan als je het op deze manier doet.

16-06-2013, 21:19
Niet negatief denken wees positief en dan komt het goed.

16-06-2013, 21:19


Wat is dan de plan van aanpak? Hoe willen jullie elkaar leren kennen voor zover mogelijk dan? Binnen welke periode en welke grenzen? Als je aan goede daden begint met een goede intentie, heb 'r vertrouwen in, kan natuurlijk altijd mislopen, maar dat is geen schande en moet je zeker niet van weerhouden om aan te beginnen. Let op, alleen als dit op de juiste manier gebeurt.

16-06-2013, 21:20
Hoe denken jouw ouders hierover?

16-06-2013, 21:20
Ik heb via via ook iemand leren kennen. Ik zou het zeker proberen.

Bij mij is het jammer niets geworden, al heel snel gaf hij aan dat er geen goed gevoel bij had.

16-06-2013, 21:39
Dat het niet klikt, kan jij niks aan doen zoiets valt niet te forceren. Stap er in met een zuivere intentie en neem het risico dat het niet klikt voor lief.

16-06-2013, 22:50

Citaat door LaiiLaa_:
Beter dat je ouders het weten, geloof me die zullen altijd klaar voor je staan als je het op deze manier doet.



Citaat door Arsenius:
Niet negatief denken wees positief en dan komt het goed.
In sha Allah.

16-06-2013, 22:52

Citaat door Ricky_3allal:
Wat is dan de plan van aanpak? Hoe willen jullie elkaar leren kennen voor zover mogelijk dan? Binnen welke periode en welke grenzen? Als je aan goede daden begint met een goede intentie, heb 'r vertrouwen in, kan natuurlijk altijd mislopen, maar dat is geen schande en moet je zeker niet van weerhouden om aan te beginnen. Let op, alleen als dit op de juiste manier gebeurt.
Leren kennen kan bij ons thuis. Hoe dat precies gaat weet ik niet. Ik wil het wel zo goed mogelijk doen.
Alleen vind ik het wel eng, weet niet wat ik kan verwachten. Dus ik laat het meer op me af komen en vertrouw erop dat het goed komt. Combinatie van vertrouwen op Allah en op het advies van mijn ouders hoop ik dat het goed komt insha Allah.

16-06-2013, 22:54

Citaat door Galaxaura:
Hoe denken jouw ouders hierover?


Mijn ouders staan er voor open als ik er ook voor open sta.

Citaat door kayliah:
Ik heb via via ook iemand leren kennen. Ik zou het zeker proberen.

Bij mij is het jammer niets geworden, al heel snel gaf hij aan dat er geen goed gevoel bij had.
Ghair insha Allah. Daar heb je het 'leren kennen' proces voor.

16-06-2013, 23:05

Citaat door Satisfied_:
Leren kennen kan bij ons thuis. Hoe dat precies gaat weet ik niet. Ik wil het wel zo goed mogelijk doen.
Alleen vind ik het wel eng, weet niet wat ik kan verwachten. Dus ik laat het meer op me af komen en vertrouw erop dat het goed komt. Combinatie van vertrouwen op Allah en op het advies van mijn ouders hoop ik dat het goed komt insha Allah.
Insha'Allah dat klinkt goed. Allahi kamal bi lghair.

16-06-2013, 23:16



Citaat door Satisfied_:
Paar maanden geleden is er een man bij mijn vader langs geweest. Hij wil graag trouwen en om mijn hand vragen.
Ik ken hem niet en wist niet wat te antwoorden. Mijn buurvrouw is heel positief over hem en hij zei dat hij 2 jaar op mij kan wachten als ik er nog niet klaar voor was. Uiteindelijk heb ik het met mijn moeder erover gehad en heb besloten om hem een kans te geven om hem beter te leren kennen. Relaties geef ik geen kans, dus is dit de beste manier voor mij.

Ik vind het eng en weet niet wat te verwachten.
Stel dat we elkaar leren kennen en het klikt niet, dan weten mijn ouders dat we contact hadden. Is toch voor schut

Wie heeft het ook op deze manier gedaan? En hoe ging dat?
zoo wil ik ook wel trouwen heb je geen toevallig geen vriendin of nicht?

16-06-2013, 23:20
Schattig, komt goed joh!!

16-06-2013, 23:26
Ik zou er zeker voor gaan meid
Ghair inshallah

Pagina's : [1] 2