Bekijk volle/desktop versie : Ontvoerde Nederlandse in Jemen is correspondent NOS



16-06-2013, 13:46
De vrouw van het Nederlandse stel dat in Jemen is ontvoerd, werkte daar onder meer als correspondente voor de NOS.





Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken bevestigt dat het gaat om freelance-journaliste Judith Spiegel, die verder voor onder meer NRC Handelsblad, Elsevier en de VRT werkt. Spiegel en haar man Boudewijn Berendsen worden sinds vorige week zaterdag vermist, aldus de zegsvrouw. De politie ging poolshoogte nemen bij het appartement van de twee in de hoofdstad Sanaa na een telefoontje.

Toen niet werd opengedaan, brak zij de deur open. In de woning werd alleen de hond van het stel aangetroffen. De zegsvrouw van het ministerie wil geen verdere uitlatingen doen over eventuele daders of omstandigheden. Wel laat ze weten dat er een intensieve zoektocht gaande is.

16-06-2013, 14:08


Spionnen doen zich wel vaker voor als journalisten of freelance correspondenten. Ik zet dus mijn vraagtekens bij dit artikel

16-06-2013, 14:56
Zowel de linkse NOS als de gutmensch-NRC?

In dat geval zou ik het ietsje minder erg vinden als haar hoofd straks een hoofdrol speelt in een van de vele video's op youtube en liveleak.

Met een beetje geluk zal een dergelijke rollende kop leiden tot een paradigma-verschuiving bij de redacties, zodat de koppen in krant en op internet voortaan ook anders zullen rollen.

16-06-2013, 15:05

Citaat door Abjectief:
Zowel de linkse NOS als de gutmensch-NRC?

In dat geval zou ik het ietsje minder erg vinden als haar hoofd straks een hoofdrol speelt in een van de vele video's op youtube en liveleak.

Met een beetje geluk zal een dergelijke rollende kop leiden tot een paradigma-verschuiving bij de reacties, zodat de koppen in krant en op internet voortaan ook anders zullen rollen.
De NOS links?? Jij bent denk ik gewoon extreem rechts dus iedereen is voor jou links

16-06-2013, 15:34



Citaat door Abjectief:
Zowel de linkse NOS als de gutmensch-NRC?

In dat geval zou ik het ietsje minder erg vinden als haar hoofd straks een hoofdrol speelt in een van de vele video's op youtube en liveleak.

Met een beetje geluk zal een dergelijke rollende kop leiden tot een paradigma-verschuiving bij de reacties, zodat de koppen in krant en op internet voortaan ook anders zullen rollen.
deze pedofiel wilt onthoofdingen zien op liveleak

16-06-2013, 15:36

Citaat door Crash:
Spionnen doen zich wel vaker voor als journalisten of freelance correspondenten. Ik zet dus mijn vraagtekens bij dit artikel
Wat valt er in godsnaam te bespioneren in Jemen.

16-06-2013, 15:49

Citaat door Moonboi:
Wat valt er in godsnaam te bespioneren in Jemen.
Misschien zijn ze daar gewoon gestationeerd en gaat het hen om SA...weet jij veel

16-06-2013, 22:01
de mujahideen van ansar al shariah, zitten daar. die maken voornamelijk handleidingen en dergelijke over hoe je bommen kan maken, en publiceren een tijdschrift genaamd 'inspire'' in zin van inspireer de gelovige om bommen te maken om de vijanden van Allah te doden. geert wilders, ehsan jami, ayaan hirsi ali en salman rushdi zitten bijvoorbeeld op de dodenlijst. ik krijg er de bibbers van als ik die tijdschrift lees


16-06-2013, 22:27
ik heb overigens informatie dat marokkaanse nederlanders werken aan de inspire magazine.