Bekijk volle/desktop versie : Richting de 30



Pagina's : [1] 2

15-06-2013, 13:32
Je bent een vrouw en gaat richting de 30 en bent nog niet getrouwd. Alleen Allah swt weet wanneer je trouwt maar voor je gevoel zal dat nog wel even duren. Is het dan acceptabel om op jezelf te gaan wonen zonder dat je wordt beschouwt als troep. En die zal we verkeerde dingen willen gaan doen.

Wat vinden jullie?

15-06-2013, 13:35



Citaat door Rania_nai:
Je bent een vrouw en gaat richting de 30 en bent nog niet getrouwd. Alleen Allah swt weet wanneer je trouwt maar voor je gevoel zal dat nog wel even duren. Is het dan acceptabel om op jezelf te gaan wonen zonder dat je wordt beschouwt als troep. En die zal we verkeerde dingen willen gaan doen.

Wat vinden jullie?
Door wie eigenlijk? En volgens wie is het acceptabel of niet acceptabel?

Als je verkeerde dingen wil doen dan kan dat overal, je hebt daar geen eigen huis voor nodig. Jongens wonen namelijk ook op zichzelf, dus als je wat wil uitvreten kan dat ook bij hem thuis.

15-06-2013, 13:36
Een vrouw is kwetsbaar. En het ouderlijke huis verlaten bij je trouw is nog altijd het beste.

15-06-2013, 13:37
Overigens zou je je niet bezig moeten houden met wat 'men' vind maar enkelt de tevredenheid van je Schepper voorop stellen. Rekening houden is wat anders natuurlijk.

15-06-2013, 13:38



Citaat door Nadine.:
Door wie eigenlijk? En volgens wie is het acceptabel of niet acceptabel?

Als je verkeerde dingen wil doen dan kan dat overal, je hebt daar geen eigen huis voor nodig. Jongens wonen namelijk ook op zichzelf, dus als je wat wil uitvreten kan dat ook bij hem thuis.
Ja precies. Had het er toevallig met mijn moeder over daarnet en ze gaf toch aan dat het ze verdrietig zou kaken. Ze zien hun dochter natuurlijk het liefst vertrekken in haar bruidsjurk. Heel erg begrijpelijk maar als dat er nog even niet inzit moet je dan maar tot die tijd bij je ouder blijven. Ik bedoel het is al laat, maar op je 30ste wil je toch je eigen huis en eigen regels en rust wanneer jij dat wilt. Nu bij mijn ouders is het zo druk, dan loopt de burvrouw weer binnen, dan een tante, dan een broer en noem maar op. Rust is nergens te bekennen. Snap je wat ik bedoel?

15-06-2013, 13:39

Citaat door snotdoekje:
Overigens zou je je niet bezig moeten houden met wat 'men' vind maar enkelt de tevredenheid van je Schepper voorop stellen. Rekening houden is wat anders natuurlijk.
Ja absoluut, klinkt misschien gek maar al woon je op jezeld. Je wilt toch nog met een marokkaan trouwen (ik dan). En wij zijn nou net dat volk bij wie dit niet acceptabel is. Wat is Allah swt zijn oordeel hierover?

15-06-2013, 13:40

Citaat door Rania_nai:
Je bent een vrouw en gaat richting de 30 en bent nog niet getrouwd. Alleen Allah swt weet wanneer je trouwt maar voor je gevoel zal dat nog wel even duren. Is het dan acceptabel om op jezelf te gaan wonen zonder dat je wordt beschouwt als troep. En die zal we verkeerde dingen willen gaan doen.

Wat vinden jullie?

Als het belangrijk voor je is hoe de buren over je denken.. Blijf dan thuis..

15-06-2013, 13:42

Citaat door Cashmere:
Als het belangrijk voor je is hoe de buren over je denken.. Blijf dan thuis..
Ja het is toch een dillema, voor mij dan. Aan de ene kant heb je echt die rust nodig van je eigen huisje en aan de andere kant wil ik toch niet als troep beschouwt worden snap je?

15-06-2013, 13:44

Citaat door Rania_nai:
Ja precies. Had het er toevallig met mijn moeder over daarnet en ze gaf toch aan dat het ze verdrietig zou kaken. Ze zien hun dochter natuurlijk het liefst vertrekken in haar bruidsjurk. Heel erg begrijpelijk maar als dat er nog even niet inzit moet je dan maar tot die tijd bij je ouder blijven. Ik bedoel het is al laat, maar op je 30ste wil je toch je eigen huis en eigen regels en rust wanneer jij dat wilt. Nu bij mijn ouders is het zo druk, dan loopt de burvrouw weer binnen, dan een tante, dan een broer en noem maar op. Rust is nergens te bekennen. Snap je wat ik bedoel?
Ja, ik snap het heel goed. Ik zie persoonlijk het probleem niet van op jezelf wonen, alle argumenten zijn namelijk te weerleggen voor het niet doen en ik begrijp heel goed dat een eigen plek belangrijk is, dat vind ik zelf ook. Ik wil zelfs dat mijn kinderen op zichzelf wonen voor ze gaan trouwen, leren verantwoordelijk te zijn, hun eigen boontjes te doppen, zelf hun rekeningen betalen etc. het is namelijk helemaal niet zo simpel of makkelijk als het lijkt en dan besef je eigenlijk pas hoeveel je ouders eigenlijk voor je doen of deden. Je kunt bv een huisje of appartement zoeken in de buurt waardoor zij altijd langs kunnen komen en jij bij je ouders langs kunt gaan. Op jezelf wonen betekent niet dat ze je kwijt raken ofzo...ben je de eerste van de familie die dit wil?

15-06-2013, 13:46

Citaat door Rania_nai:
Ja absoluut, klinkt misschien gek maar al woon je op jezeld. Je wilt toch nog met een marokkaan trouwen (ik dan). En wij zijn nou net dat volk bij wie dit niet acceptabel is. Wat is Allah swt zijn oordeel hierover?
Een marokkaan die traditioneel is als de neten zou ik zoiezo nooit voor gaan. We zouden te veel botsen. Hoe dat bij jou zit weet ik natuurlijk niet maar iemand die jou als een xxxxx ziet enkelt omdat je op jezelf woont is mij te bekrompen als je het mij vraagt. Genoeg vissen in de zee die wel gewoon weldenkend zijn. Islamitisch gezien blijf jij onder de hoede van je vader zolang je niet weggegeven bent en hij is verantwoordelijk voor je. Of het toegestaan is of niet om als ongetrouwde vrouw op jezelf te gaan durf ik geen uitspraak over te doen. Wellicht een idee voor jou om dat uit te zoeken alvorens je hiermee verder gaat?

15-06-2013, 13:49
mijn tante had ook besloten om op haar zelf te gaan wonen om dezelfde reden.
haar ouders waren er niet heel erg blij mee, maar nu 2jaar later gaf me oma aan dat ze toch blij is dat ze die keuze heeft gemaakt.

15-06-2013, 13:52

Citaat door Rania_nai:
Ja het is toch een dillema, voor mij dan. Aan de ene kant heb je echt die rust nodig van je eigen huisje en aan de andere kant wil ik toch niet als troep beschouwt worden snap je?

Jep.. Sociale druk hè.. Daarom zeg ik ook als je er om geeft hoe andere over je denken blijf dan bij je ouders..
Persoonlijk interesseert het me 0,0 wat de Marokkaanse gemeenschap denkt te vinden van mijn persoonlijke keuzes..

15-06-2013, 13:58



Citaat door Rania_nai:
Ja het is toch een dillema, voor mij dan. Aan de ene kant heb je echt die rust nodig van je eigen huisje en aan de andere kant wil ik toch niet als troep beschouwt worden snap je?
Ik raad je echt aan dit soort dingen los te laten. Je kunt nooit en te nimmer de hele mensheid tevreden houden om maar niet het mikpunt te worden van roddel of achterklap. Er zullen zelfs mensen zijn die jou sowieso troep zullen vinden omdat je 30 bent of de 30 nadert Er moet wel van alles mis met je zijn of een 30jarige met een wit verleden bestaat niet, je moet wel van alles uit hebben gespookt. Voor die mensen ga je ook niet je geboortedatum veranderen. Je ouders zijn de enige mensen die er toe doen, dus dat zij achter je keuzes staan en je supporten bij hetgeen je doet samen met alle mensen die een actieve rol spelen in je leven, die van je houden en er gewoon toe doen. De mening van de rest doet er gewoon niet toe, al zijn ze het wél eens met wat jij doet...who cares? Wat voegt dat toe voor jou? Helemaal niets.

En wat die Marokkaanse man betreft. Marokkaanse mannen heb je zoals Marokkaanse vrouwen in alle soorten en maten. Er zal een groep zijn die geen vrouw wil die op zichzelf woont of woonde, prima, ieder zijn voorkeur. En er zal een groep zijn die het weinig kan schelen waar of hoe jij woont en die verder kijkt dan zijn neus lang is. Dus ga je keuzes daar absoluut niet op baseren, dus angst dat je anders niet aan de man komt. Je woont nu bijna 30 jr bij je ouders en je bent nu ook niet getrouwd dus of je wel of niet aan de man komt heeft vast weinig te maken met of je alleen woont of niet.

15-06-2013, 14:06
Men vraagt zich niet meer of het toegestaan is maar wel of het acceptabel is. DWDMV anno 2013.

15-06-2013, 14:12

Citaat door koninginbeatrix:
Ik zal nooit begrijpen waarom een meisje haar ouders huis verlaat om alleen te wonen, en ik begrijp al helemaal niet dat ouders dat accepteren
Je begrijpt het wel als een jongen zijn ouderlijke huis verlaten om alleen te wonen? Of vind je dat alle jongens én meisjes thuis moeten blijven wonen tot ze gaan trouwen?

Pagina's : [1] 2