Bekijk volle/desktop versie : Accepteren of er Tegen in gaan?



Pagina's : [1] 2

23-01-2005, 11:07
As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu,

La 7awla wa la qoewata ila bilah. Ik zou vandaag naar een lezing gaan met zusters, maar mijn vader weigerd Nou had ik dit allang met zusters afgesproken. Mijn vader soeb7aannallah als hij nee zegt dan blijft hij daar ook bij. Wie heeft dit probleem ook? Het is niet zo dat ik ergens naar toe ga, terwijl het slecht voor me is. Ik wil naar die lezing om kennis op te doen. Inshaallah zal ik hem gehoorzamen omwille van allah. Moge allah ons leiden.



As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu.

23-01-2005, 11:17



Citaat door mokaltum:
Wa Allaikum Assalaam wa Rahmatullahi wa Barakatuh,

Misschien heeft hij een goede reden om jou niet te laten gaan. Heb je dat hem gevraagd?
Als de lezing in een andere stad is kan dat er ook mee te maken hebben.
Heb geduld; Inna Allaha m3a Sabbirien.

Misschien kun je die lezing later op het internet beluisteren, of vragen aan een van de zusters of je huun aantekeningen later mag overnemen.

Wa Salaam
Na'aam mokaltum, ik heb om de reden gevraagd en het enige wat hij zei was Omdat ik niet wil dat je gaat PUNT! Geer inshaallah, dan ga ik inshaallah maar mijn buurmeisje helpen met koekjes maken voor haar ouders die terug zullen komen uit mekka inshaallah.

Baraak allahu fieki.

23-01-2005, 11:48

Citaat door mokaltum:
Wa fieki.

Hehe, zo iemand ken ik ook wel. Nee is nee.
Ach dat is ook gezellig, koekjes maken. Bak ze! Veel plezier.
Baraak allahu fieki:blauwkus:

23-01-2005, 12:54

Citaat door El7amdolilahi:
As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu,

La 7awla wa la qoewata ila bilah. Ik zou vandaag naar een lezing gaan met zusters, maar mijn vader weigerd Nou had ik dit allang met zusters afgesproken. Mijn vader soeb7aannallah als hij nee zegt dan blijft hij daar ook bij. Wie heeft dit probleem ook? Het is niet zo dat ik ergens naar toe ga, terwijl het slecht voor me is. Ik wil naar die lezing om kennis op te doen. Inshaallah zal ik hem gehoorzamen omwille van allah. Moge allah ons leiden.



As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu.
Salaam aleikoem

Welkom in mijn clubje .
Ik weet er alles van.

Wa aleikoem salaam

23-01-2005, 12:58



Citaat door yasmin2:
Salaam aleikoem

Welkom in mijn clubje .
Ik weet er alles van.

Wa aleikoem salaam
wa alaikom as salaam,

Soeb7aanallah jij ook al? Hij's echt de hele tijd chagerijnig En reageert het op ons af (zusje en ik)


gheer isnhaallah.

23-01-2005, 13:05

Citaat door El7amdolilahi:
wa alaikom as salaam,

Soeb7aanallah jij ook al? Hij's echt de hele tijd chagerijnig En reageert het op ons af (zusje en ik)


gheer isnhaallah.
Ja idd, Ghair Inshallah.

Volgens mij is er een hadith waarin vast staat hoeveel kennis je gaat vergaren.

Wa aleikoem salaam.

23-01-2005, 14:19

Citaat door mokaltum:
Wa fieki.

Hehe, zo iemand ken ik ook wel. Nee is nee.
Ach dat is ook gezellig, koekjes maken. Bak ze! Veel plezier.
..

23-01-2005, 14:20

Citaat door yasmin2:
Salaam aleikoem

Welkom in mijn clubje .
Ik weet er alles van.

Wa aleikoem salaam
Het went na een tijdje

Dan weet je wanneer je het juist wel of niet moet vragen.

23-01-2005, 14:32

Citaat door mokaltum:
Wat is er zo grappig?
Hoe je zo droog en sarcastisch tegelijkertijd kan overkomen ..

23-01-2005, 14:43

Citaat door mokaltum:
Ah nee, is het zo opvallend.

Deze reactie was helemaal niet zo bedoeld. Ik wens haar echt veel plezier met het bakken van koekjes. Niet mijn favoriete bezigheid, maar voor anderen wel.

Ik ben absoluut niet droog en sarcastisch. Dit meen ik.

Natuurlijk joh ...


en het is wel leuk....

je moet het eens proberen...

en daarna aan mij geven ik klaar het wel voor je .

23-01-2005, 14:59

Citaat door El7amdolilahi:
As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu,

La 7awla wa la qoewata ila bilah. Ik zou vandaag naar een lezing gaan met zusters, maar mijn vader weigerd Nou had ik dit allang met zusters afgesproken. Mijn vader soeb7aannallah als hij nee zegt dan blijft hij daar ook bij. Wie heeft dit probleem ook? Het is niet zo dat ik ergens naar toe ga, terwijl het slecht voor me is. Ik wil naar die lezing om kennis op te doen. Inshaallah zal ik hem gehoorzamen omwille van allah. Moge allah ons leiden.



As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabaraktuhu.
Wa 3aleikom Salaam lieve zuster,

Sub7an Allah, die vader van jou.

Gayr insha'Allah, je kunt niets anders doen dan er vrede mee hebben en met hem erover proberen te praten (als hij in een goede bui is uiteraard).

Voorwaar, Allah is met de geduldigen.

23-01-2005, 15:02

Citaat door mokaltum:
Dank u voor het compliment. Zal het maar zo opvatten.

Maar ik kom niet uit omgeving Amsterdam, dus begrijp geen sikkepit van je laatste twee zinnen. Wat geven, wat klaren. 'Wij klaren' . Sinds wanneer is 'klaar' een werkwoord?
Amsterdam ?

...

dat was Randstad taal (Den Haag, Rotterdam & Amsterdam)

laat ik het zo zeggen, ik eet het wel met genoegen op .

23-01-2005, 15:15



Citaat door mokaltum:
Ook daar kom ik niet uit de buurt. Waar ik vandaan kom praten we ABN; Algemeen Begrijpend Nederlands.

Maar de koekjes, haha. Je mag ze hebben. Zodra ik ze maak.
Ja, uit het Zuiden dus... ..


begin maar te melken ..

23-01-2005, 15:28
mijn vader is ook eigenwijs...... ik wil trouwen met een meid maar ik mag niet van hem en hij heb nu gezworen en ik wil haar en zei wil mij wie ken dit probleem ook..........

23-01-2005, 15:35

Citaat door lelelaboejaa:
mijn vader is ook eigenwijs...... ik wil trouwen met een meid maar ik mag niet van hem en hij heb nu gezworen en ik wil haar en zei wil mij wie ken dit probleem ook..........
Meskien,


Allahu L'musta3aan.

Pagina's : [1] 2