Bekijk volle/desktop versie : ernstig vitamine D tekort



Pagina's : [1] 2 3

13-06-2013, 19:34
Dames,

Ik zit met het volgende probleem, zoals vele Marokkaanse vrouwen heb ik last van een tekort aan vitamine D.
Alleen in mijn geval is het heel ernstig, ik maak me echt zorgen Ik zit onder de 20, je hoort rond de 100 te zitten minimaal.
Ik ben ook zwanger en dit kan ook gevolgen hebben voor mijn baby.

Nu vraag ik me af welke van de dames heeft een soort gelijk probleem/of gehad en hoe zijn jullie daarmee omgegaan.
Hoe hebben jullie dit aangepakt, mijn huisarts geeft aan dat ik van die kinderolie moet gebruiken omdat de andere drank niet gebruikt mag worden icm zwangerschap.

hoop dat jullie ook je ervaring willen delen met mij.
Ik moet echt nog bijkomen van de schrik zo laag onvoorstelbaar.
Bedankt alvast

13-06-2013, 19:41


Mag je geen vitamines inslikken? Zat vitamine d pillen. Eet vaak boter, daar doen ze ook beetje vitamine d bij. Allahiesafiek nog.

13-06-2013, 19:58

Citaat door rissa:
Mag je geen vitamines inslikken? Zat vitamine d pillen. Eet vaak boter, daar doen ze ook beetje vitamine d bij. Allahiesafiek nog.
De drankje die ze uitschrijven niet, helaas, maar wel de kinderdrankje die je kan kopen bij de drogist. Ik eet echt gezond ben echt verbaasd, maar het licht echt aan de zonnestralen vooral die ik veel mis.
Amien ik sla geen zonnestraal meer over!

Ik hoop dat er nog andere dames zijn die ook ernstige tekort hebbbe/of gehad willen reageren.

13-06-2013, 20:05
Allah y shafik, er bestaat vitamine D in olie vorm die je om de 3 maanden moet innemen. In belgie verkopen ze die vast in de pharmacie.

Ik heb vandaag bloed geprikt, Ben benieuwd. Ben de laatste Tijd zoooo moe niet normaal.

13-06-2013, 20:27



Citaat door Rouwayda:
Allah y shafik, er bestaat vitamine D in olie vorm die je om de 3 maanden moet innemen. In belgie verkopen ze die vast in de pharmacie.

Ik heb vandaag bloed geprikt, Ben benieuwd. Ben de laatste Tijd zoooo moe niet normaal.
Heb je misschien een naam voor me van die vitamine d.
Insha allah is je tekort snel in te halen.

13-06-2013, 20:32
Ik heb het ook. Heb medicatie gekregen hiervoor. In combi met ijzer en foliumzuur die ook laag waren.iedere dag neem ik 3 tabletjes in. Maar ben nog steeds erg lusteloos en moe. Ik denk dat vitd tekort erg onderschat wordt.

13-06-2013, 20:40
Je moet melk drinken dan neem je makkelijker vitaminen D op.

13-06-2013, 20:43
Melk met calcium drinken.

13-06-2013, 20:46
Bijna alle getinte gesluierde mensen zullen onder de 20 zitten. En het normale is niet 100, maar 54 ofzo.

13-06-2013, 20:56
Onder de 20 is inderdaad erg laag. Ik
Heb ook pas mijn bloed laten prikken en had een waarde van 14. Dat verklaarde waarschijnlijk al mijn klachten: vermoeidheid, lusteloos, spanningsklachten, pijn in spieren, depriegevoelens. Ik heb het zwaar onderschat.

Ik heb van de dokter druppels gekregen. Moet elke week 1 ML innemen en dat mijn hele leven lang. Ik
Weet niet hoe dat zit als je zwanger bent, wat heeft de dokter gezegd?

13-06-2013, 21:07
Ja oughty de vitamine d druppels die op recept verkrijgbaar zijn (colecalciferol 50.000ie/ml kan schadelijk zijn voor je kind, je hebt wel vitamine d tabletjes (devaron 400ie) die mogen gebruikt worden tijdens de zwangerschap maar maximaal 1.5 tabletje per dag is wel een kleine dosering als je echt veel vitamine d tekort hebt

13-06-2013, 21:10
Waarom hebben juist Marokkaanse vrouwen daar last van?
Ik had een paar maanden geleden ook bloed geprikt en ik had ook te kort, ik heb een kuur van 4 weken gekregen, druppels, die elke week moest in nemen. Vandaag weer bloed geprikt, krijg morgen uitslag van, ben benieuwd.
VitD heeft toch met zon te maken?

13-06-2013, 21:10


ik had bloed geprikt en uit resultaten was hij 12,5.

Moge Allah SWT je genezen. Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap!

13-06-2013, 21:12
Hier ook een tekort. Mijn waarde was 13 en heb daarvoor een drankje gekregen en moet de rest van men leven pillen slikken.

Ben ondertussen ook zwanger en heb het weer laten checken en zit nu op 32. Gaat voorruit maar langzaam.
Ik slik wel dagelijks vit. d.

13-06-2013, 21:13
@asiya klopt zit vooral in de zon, niet alleen marokkaanse hebben tekort ken genoeg nldrs en andere die dat ook hebben

Pagina's : [1] 2 3