Bekijk volle/desktop versie : Vakantiegangers opgelet: skimmers actief in Marokko



Pagina's : [1] 2

13-06-2013, 16:19
In verschillende Marokkaanse steden hebben skimmers pinautomaten gemanipuleerd.





Het materiaal werd al in automaten in Marrakech, Essaouira en Agadir gevonden, aldus nieuwswebsite Achnoo. Hoewel deze drie steden genoemd worden is voorzichtigheid ook geboden in andere grote steden in Marokko. Oplichters lijmen aan de opening van de automaten een apparaat vast. Zodra een nietsvermoedende klant geld wil pinnen worden de gegevens van het pasje naar een geïntegreerd geheugen gekopieerd. Een cameraatje boven het toetsenbord legt vervolgens vast welke pincode ingevoerd is.

De gegevens worden vervolgens op een pas gezet en zo worden vervolgens duizenden dirhams buitgemaakt. Personeel van banken hebben alarm geslagen. Zij hebben de opdracht gekregen om elke dag visuele inspecties uit te voeren. Als men iets verdachts heeft gevonden mag daar niet aan gekomen worden tot de politie ter plaatse is. Ook burgers en vakantiegangers moeten goed op onregelmatigheden letten tijdens het pinnen.

13-06-2013, 16:24


Pin nooit in het buitenland. Hoeveel moet een mens max op reis nodig hebben? Ik in ieder geval max €1.000,-
Negens is het tegenwoordig veilig om te pinnen, enkel in Nederland.

13-06-2013, 16:25
Deze mensen mogen opgepakt worden en gemarteld worden in black sites.



13-06-2013, 16:26

Citaat door Brabus:
Deze mensen mogen opgepakt worden en gemarteld worden in black sites.


Helemaal mee eens!

13-06-2013, 18:15


In Marokko zijn de Banken echt dom je kunt bij ze niet binnen geld pinnen zoals hier de pinautomaten staan daar buiten dat is echt niet veilig


13-06-2013, 18:23

Citaat door Redactie:
In verschillende Marokkaanse steden hebben skimmers pinautomaten gemanipuleerd.





Het materiaal werd al in automaten in Marrakech, Essaouira en Agadir gevonden, aldus nieuwswebsite Achnoo. Hoewel deze drie steden genoemd worden is voorzichtigheid ook geboden in andere grote steden in Marokko. Oplichters lijmen aan de opening van de automaten een apparaat vast. Zodra een nietsvermoedende klant geld wil pinnen worden de gegevens van het pasje naar een geïntegreerd geheugen gekopieerd. Een cameraatje boven het toetsenbord legt vervolgens vast welke pincode ingevoerd is.

De gegevens worden vervolgens op een pas gezet en zo worden vervolgens duizenden dirhams buitgemaakt. Personeel van banken hebben alarm geslagen. Zij hebben de opdracht gekregen om elke dag visuele inspecties uit te voeren. Als men iets verdachts heeft gevonden mag daar niet aan gekomen worden tot de politie ter plaatse is. Ook burgers en vakantiegangers moeten goed op onregelmatigheden letten tijdens het pinnen.
En dat zegt men op een Marokkaanse site.........................

13-06-2013, 23:14

Citaat door -___-:
Pin nooit in het buitenland. Hoeveel moet een mens max op reis nodig hebben? Ik in ieder geval max €1.000,-
Negens is het tegenwoordig veilig om te pinnen, enkel in Nederland.
Zelfs in Nederland niet. Waar ik woon zijn er vaak gevallen van skimmen. Mij is het ook een keer overkomen. Gelukkig was ik niks kwijt.

14-06-2013, 09:06
Hahaha het was een kwestie van tijd.......


14-06-2013, 17:07
Pin tog nooit cash meenemen daar wisselen beste heb je ook geen kosten eraan


14-06-2013, 17:13

Citaat door Brabus:
Deze mensen mogen opgepakt worden en gemarteld worden in black sites.


Primitieve stammencultuur

14-06-2013, 17:27

Citaat door antinl:
Ik heb geen pinpas voor mij geen probleem insallah
Handig als je geld gaat 'halen' dan.

14-06-2013, 17:39

Citaat door antinl:
Ik heb geen pinpas voor mij geen probleem insallah
Krijg je je loon handje contantje??

14-06-2013, 17:50



Citaat door AZROU28:
Je OT
Wat is daarmee?

14-06-2013, 18:01

Citaat door AZROU28:
Die is mash'Allah het raakte mij gewoon, het is mij een keer verteld.....maar was het weer vergeten.
Ook dit is van jou een goede daad incha Allah.
Ohw haha.
Ja een waardevol citaat

Ghair inshaAllah

15-06-2013, 18:06
ADje ben jij vrijwilliger bij Marokko.nl??

Ik zie je altijd artikels plaatsen!!


Vind het wel tof dat een 60 jarige man zijn vrije uurtjes besteed aan Marokko.nl als vrijwilliger!! Toppie


Pagina's : [1] 2