Bekijk volle/desktop versie : Zindelijkheidstraining Pffffff .....



Pagina's : [1] 2 3

12-06-2013, 09:23
HELP ME OUT!!!

Nou dames ik ben begonnen met mijn zoontje zindelijk te maken,
hij is nu 2,5 maar wat een ramp hey....

Het is dag 2 e hij laat het ene plasje na het andere gaan, 2 op het potje maar meer
omdat ik hem er toevallig op had gezet dus niet uit zichzelf

het valt me echt heel zwaar ik heb nog een dochter en die was zoooo snel,
na een halve dag deed ze het al in het potje op een paar ongelukjes na
heel normaal natuurlijk

Dus dames met ervaring help me out !!!!!!!!!!!!
Alle tips zijn welkom

12-06-2013, 09:28


Zet hem elk uur op het potje, en zet de kraan open dan krijgt hij drang om te plassen. Geen pamper om doen en laat hem alleen in zijn slipje rondlopen, scheelt was. Gewoon geduld hebben. Elk kind is anders!

12-06-2013, 09:30
Hoe heb je hem erop voorbereid?

jongens zijn volgens mij vaak wat trager dan meisjes wat betreft zindelijk worden.

12-06-2013, 09:36
Ik heb gewoon zijn luier af gedaan, ong elk kwartier op het potje. Na een weekje ong ging het goed. Hij was toen ook 2,5

12-06-2013, 09:39


Ik wil in de zomervakantie ook beginnen met mijn jongste.
Hij geeft nu wel aan dat ie bijv kaka heeft gedaan maar denk ook nog niet dat ie er klaar voor is.
Bij mijn andere zoontje was ik met 2 jaar al begonnen en toen wou hij er nog niks van weten.
Met 2,5 jaar wou die opeens zelf en paar weekjes later was ie zindelijk zowel overdag als in de nacht.
En inderdaad gewoon in een slipje laten lopen scheelt je weer een hoop was hihi en veel sterkte heb je wel nodig de eerste paar dagen.

12-06-2013, 09:40
zindelijkheidstraining is sowieso heel veel geduld hebben, en je kind steeds op de wc of het potje zetten, uitleggen dat als ie een plasje moet doen dat ie het tegen je moet zeggen en uitleggen dat ie nu groot is en op de pot moet.

12-06-2013, 09:43
Ik moet ook beginnen. wil graag dat ze zindelijk is voordat ik weer onder de pampers terecht kom met de 2de kindje.... Maar het vraagt echt veel geduld..................

12-06-2013, 09:44
Bedankt dames echt allllee tips zijn welkom
het[I] valt me echt enorm zwaar nu 2 dagen achter de rug eens dat ze in bed zitten val ik als een blok in slaap
he[I]b echt nergens tijd voor ben alleen daarmee bezig echt erg

soms denk ik echt van hij is nog niet klaar voor ik geef het op, maar dan zegt mn man je bent net begonnen[/I][/I][/I]

12-06-2013, 09:45

Citaat door Hijaab87:
Ik moet ook beginnen. wil graag dat ze zindelijk is voordat ik weer onder de pampers terecht kom met de 2de kindje.... Maar het vraagt echt veel geduld..................
klopt het vraagt al je geduld en al je energie
eerste dag was ik heeel geduldig maar gister tegen het einde van de dag had ik een enorm kort lontje
is echt heel moeilijk

12-06-2013, 09:46
Je bent idd net begonnen, gun het meer tijd en enorm veel geduld. Ik vond het ook erg vermoeiend maar zodra ze zindelijk zijn dan weet je waar alle moeite voor was.

12-06-2013, 09:51

Citaat door sweetsweetheart:
HELP ME OUT!!!

Nou dames ik ben begonnen met mijn zoontje zindelijk te maken,
hij is nu 2,5 maar wat een ramp hey....

Het is dag 2 e hij laat het ene plasje na het andere gaan, 2 op het potje maar meer
omdat ik hem er toevallig op had gezet dus niet uit zichzelf

het valt me echt heel zwaar ik heb nog een dochter en die was zoooo snel,
na een halve dag deed ze het al in het potje op een paar ongelukjes na
heel normaal natuurlijk

Dus dames met ervaring help me out !!!!!!!!!!!!
Alle tips zijn welkom
Geduld
het ene kind is sneller dan het andere en het is pas dag 2.
hij moet zelf doorhebben dat hij moet plassen of poepen anders heeft het weinig zin

12-06-2013, 09:51

Citaat door Dikrayet:
Je bent idd net begonnen, gun het meer tijd en enorm veel geduld. Ik vond het ook erg vermoeiend maar zodra ze zindelijk zijn dan weet je waar alle moeite voor was.
dus dat, het is een investering, vergt wat moeite, maar dan ben je blij dat je hebt doorgezet.

12-06-2013, 09:53


Je hoort vaak mensen zeggen dat jongens trager zijn met zindelijk worden maar bij ons niet hoor
Ik heb een tweeling jongen en meisje
Heb de luier weg gelaten toen ze twee jaar en drie maanden waren . Ik deed ze op een potje om de half uur vaak ongelukjes maar das geen ramp . Beloon ze ook positief als het lukt. Mijn zoontje was binnen twee dagen zindelijk ook snachts stond hij op en riep hij mij. Terwijl bij mijn dochtertje twee maanden duurder en snachts langer . Ontlasting was weer andersom mijn zoontje duurde langer als mijn dochter

De goude tip is geduld geduld geduld

12-06-2013, 09:58
Hmm je ziet best snel of een kind eraan toe is of niet. Met twee jaar ben ik begonnen, lukte voor geen meter dacht ja doei
Toen met 2,5 jaar en ging gelijk goed.

12-06-2013, 12:07
ja klopt alleen mijn zoon is nu ook 2,5 jaar maar goed hij doet tot nu toe alle plasjes in zijn broek

Pagina's : [1] 2 3