Bekijk volle/desktop versie : 'Kwart Turkse bevolking steunt protesten'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

11-06-2013, 21:07
Slechts een kwart van de Turkse bevolking steunt de anti-regeringsdemonstraties in Turkije.
Dat blijkt uit een landelijk onderzoek van peilingbureau Andy-Ar.



Het onderzoek vond plaats tussen 5 en 10 juni.

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat 92,8% van het volk op de hoogte is van wat er gebeurt op Taksim. 6,3% is ooit in het Gezi-Park geweest, waar de demonstraties zijn begonnen.

24,3% van de bevolking steunen de demonstraties. 52,5% is er op tegen. 6,8% betuigt 'deels' steun, en 16,4% heeft geen mening.

12,1% van de geïnterviewden zeggen mee te hebben gedaan aan de demonstraties in het land. 82,8% wil dat de protesten snel ten einde komen. 7,5% wil graag verder demonstreren.

Verkiezingen
Ook heeft Andy-Ar een onderzoek gedaan naar politieke voorkeur van mensen. Er werd gevraagd op welke partij ze zouden stemmen als er vandaag verkiezingen zouden plaatsvinden. De resultaten zijn als volgt:

49,6% Ak Partij
23,3% CHP (Republikeinse Volkspartij)
15,9% MHP
7,5% BDP
3,7% Andere partijen

Voordat de demonstraties waren begonnen was gemeld dat de Ak Partij 52,5% van de stemmen zou kunnen krijgen.

De verkiezingsresultaten in 2011:
46,6% Ak Partij
20,8% CHP (Republiekeinse Volkspartij)
14,3% MHP
BDP deed niet mee met verkiezingen als partij, maar met onafhankelijke kandidaten.

Het onderzoek (PDF)



Ondanks al die haat en gestook, zijn de Turken niet dom! Ze kunnen Erdogan die zoveel voor ze heeft gedaan een echte LEIDER niet laten gaan! En zo zie je maar die rot media heeft alles even leuk doen erger maken. Terwijl uiteindelijk Erdogan gewooooooooooooon leider blijft en gewooooon gewild is. Het zijn die KLEINE groep 'Jup seal/leo/aplat/tamar en die hele schizoclubje die zich beter moet bezig houden met de stijgende pedofilie hier in het ow-zo-seculiere NL' dan een land dat het beter doet dan NL door ERDOGAN

Stik in jullie haat Kuffaar.

11-06-2013, 21:26



Citaat door JYR:
Waarom haalt dit niet het voor pagina van de nieuws tablets
Typical he.
Kicken enkel op negatief nieuws, hoopte zo door de media dat iedereen een slecht beeld van Erdogan zou krijgen 'Erdogan de Dictator', Maar Turken zijn niet dom.

11-06-2013, 21:27

Citaat door JYR:
Waarom haalt dit niet het voor pagina van de nieuws tablets
Nietsgunners voor de turken

11-06-2013, 21:28
25 % is kuffar dus, die moeten zo snel mogelijk gedeporteerd worden

Aanpasse of opkrassen

11-06-2013, 21:30



Citaat door JYR:
Dus dat ken letterlijk geen een turk die tegen erdogan is
Dusdat.
Het zijn voornamelijk de Alevieten/Joden/Christenen daar in Turkije die anti-Erdogan zijn. Maarja logisch die zijn ook Anti-Islam.
De rest is gewoon pro zelfs de Turkse moslims hier.

11-06-2013, 21:30
Als Jood steun ik Erdogan en zijn partij in Turkije, omdat hijzelf hiermee Turkije buiten de EU zet en dit een garantie is dat Turkije niet bij de EU komt...

En ja, ook al gaat het goed met Turkije, als ze bij de EU komen zou dit 2 dingen betekenen

1. Arme Turken/Koerden die massaal hun geluk komen zoeken in West-Europa omdat Turkije op gebied van sociaal systeem nog altijd achter loopt
2. Turkije een land zal worden waar massaal veel geld moet worden ingepompt

Nee danku, ik pas hiervoor

11-06-2013, 21:35

Citaat door Slim:
Als Jood steun ik Erdogan en zijn partij in Turkije, omdat hijzelf hiermee Turkije buiten de EU zet en dit een garantie is dat Turkije niet bij de EU komt...

En ja, ook al gaat het goed met Turkije, als ze bij de EU komen zou dit 2 dingen betekenen

1. Arme Turken/Koerden die massaal hun geluk komen zoeken in West-Europa omdat Turkije op gebied van sociaal systeem nog altijd achter loopt
2. Turkije een land zal worden waar massaal veel geld moet worden ingepompt

Nee danku, ik pas hiervoor
Volgensmij vergeet je dat 't aantal voedselbanken enkel stijgt hier in NL.
Dus denk niet dat Turkije staat te wachten de EU uit zn crisis te helpen terwijl het economisch enkel stijgt in Turkije.

We don't need EU.

11-06-2013, 21:38

Citaat door ENVY_ME:
Volgensmij vergeet je dat 't aantal voedselbanken enkel stijgt hier in NL.
Dus denk niet dat Turkije staat te wachten de EU uit zn crisis te helpen terwijl het economisch enkel stijgt in Turkije.
Dat zal allemaal wel zijn dat de armoede hier stijgt, maar op basis van percentuele cijfers alleen kan je daar weinig conclusies aan koppelen


Citaat door ENVY_ME:

We don't need EU.
Dan stel ik voor dat de EU zijn ontwikkelingshulp aan Turkije vandaag nog stopzet

11-06-2013, 21:38

Citaat door ENVY_ME:
Volgensmij vergeet je dat 't aantal voedselbanken enkel stijgt hier in NL.
Dus denk niet dat Turkije staat te wachten de EU uit zn crisis te helpen terwijl het economisch enkel stijgt in Turkije.

We don't need EU.
Precies

Eu needs Turkije

Er was een Westers onderzoek gedaan hier over. Het enige waar Turkije belang bij heeft is handhaving van de Europese waarden. De Europese waarden zijn duidelijk niet Turks, dus ze hebben niks aan EU.

En sowieso, ik leer nu bij Europees Recht dat EU meer een waarden gemeenschap is dan een economische gemeenschap. Economie is Z- E -R -O

lees je dat slim?

11-06-2013, 21:38

Citaat door Slim:
Dat zal allemaal wel zijn dat de armoede hier stijgt, maar op basis van percentuele cijfers alleen kan je daar weinig conclusies aan koppelen



Dan stel ik voor dat de EU zijn ontwikkelingshulp aan Turkije vandaag nog stopzet
Ow ja ontwikkelingshulp? BRON?

11-06-2013, 21:39

Citaat door Slim:
Dat zal allemaal wel zijn dat de armoede hier stijgt, maar op basis van percentuele cijfers alleen kan je daar weinig conclusies aan koppelen



Dan stel ik voor dat de EU zijn ontwikkelingshulp aan Turkije vandaag nog stopzet
WIE BEN JIJJJJ.
Laat me niet lachen schizofreen.

11-06-2013, 21:40

Citaat door Omashu:
Ow ja ontwikkelingshulp? BRON?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/turkije-krijgt-waanzinnig-veel-eu-geld

Het feit dat je zoiets niet weet, toont aan dat je niet rijp bent voor zo'n discussie te voeren. Je kent te weinig feiten

11-06-2013, 21:40



Citaat door ENVY_ME:
WIE BEN JIJJJJ.
Laat me niet lachen schizofreen.
whuahahahhahaha

deze verdient een groentje

11-06-2013, 21:42

Citaat door Slim:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/turkije-krijgt-waanzinnig-veel-eu-geld

Het feit dat je zoiets niet weet, toont aan dat je niet rijp bent voor zo'n discussie te voeren. Je kent te weinig feiten
lol wtf is dat voor bron

Het feit dat je met subjectieve bronnen komt vertelt mij dat je nog niet rijp om mij te citeren, laat staan een discussie te voeren!

11-06-2013, 21:47
Maar als je toch met een wat betere bron komt.

Turkije is echt tha best. Zo'n goede economie en ook nog de EU flashen. bedankt voor het geld, maar Turkije wilt er niet bij. Erdogan recht zo die gaat.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7