Bekijk volle/desktop versie : Welke slimme dame kan me hiermee helpen???



11-06-2013, 17:02
Ik moet voor mijn studie een betoog schrijven voor een casus.

De casus gaat over Yunus. Wat wereldnieuws was. Turkse Yunus die bij zijn moeder weg gehaald was en bij een lesbisch pleeggezin werd geplaatst. Moeder was hier tegen en vond dat haar kind bij een islamitisch pleeggezin geplaatst moest worden!!


IK moet argumenten hebben die voor het feit zijn dat yunus meteen bij dit pleeggezin wordt geplaatst ipv van in een tehuis wachtend op een cultureel passend gezin....


DUS STEL je bent voor het meteen plaatsen in dit pleeggezin wat zou dan een argument kunnen zijn???


ZOU ZO BLIJ ZIJN MET JULLIE HULPPP

Benoem er maar op los

11-06-2013, 17:06


Laat even ook zien dat jullie politiek goed ingesteld zijn

11-06-2013, 17:10
Zolang er geen islamitische pleeggezinnen aanwezig zijn, staat het belang van het kind voorop en speelt de seksuele geaardheid van de pleeggezin geen rol.

11-06-2013, 17:14

Citaat door nikita87:
Zolang er geen islamitische pleeggezinnen aanwezig zijn, staat het belang van het kind voorop en speelt de seksuele geaardheid van de pleeggezin geen rol.



Goede!! Chocran,.....


Waarom zou hij dan niet in een tehuis kunnen wachten totdat er WEL een islamitisch pleeggezin is?

11-06-2013, 17:23



Citaat door chameliaaa:
Goede!! Chocran,.....


Waarom zou hij dan niet in een tehuis kunnen wachten totdat er WEL een islamitisch pleeggezin is?


Omdat het niet in het belang van het jongetje is. Yunus leeft al jaren met zijn pleeggezin samen

11-06-2013, 17:23
Zo lang geen islamitische pleeg gezinnen zijn vind ik persoonlijk dat het kind niet geplaatst kan worden in een pleeg gezin
Laat het kind wachten in een kindertehuis. Het liefst islamitische

11-06-2013, 17:27

Citaat door nawal-1985:
Zo lang geen islamitische pleeg gezinnen zijn vind ik persoonlijk dat het kind niet geplaatst kan worden in een pleeg gezin
Laat het kind wachten in een kindertehuis. Het liefst islamitische


Ze vraagt dus om tegenargumenten

11-06-2013, 17:34

Citaat door nawal-1985:
Zo lang geen islamitische pleeg gezinnen zijn vind ik persoonlijk dat het kind niet geplaatst kan worden in een pleeg gezin
Laat het kind wachten in een kindertehuis. Het liefst islamitische



Voor en tegenargumenten zijn eigenlijk welkom. Maar wel echt argumenten lieve meid, een persoonlijke mening wordt door mijn docent niet goed gekeurd....dus waarom zou hij perse in een islamitisch gezin opgevoed moeten worden. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn ??

Chocran voor je moeite

11-06-2013, 17:39
omdat gezinsopvang een natuurlijkere vervangende opvoedingssituatie biedt dan een instelling

11-06-2013, 17:41
er is toen wel heel veel discussie over in de media geweest, met voors en tegens, heb je daar al naar gegoogled?

programma "de verbroedering" had er een aflevering over, zoek die ff via uitzendinggemist

11-06-2013, 17:43

Citaat door OemPaloempa:
omdat gezinsopvang een natuurlijkere vervangende opvoedingssituatie biedt dan een instelling


Dit had ik nodig!! Ik ga nu nog even zoeken naar een bron..want tja alles moet onderbouwd worden

11-06-2013, 17:44

Citaat door OemPaloempa:
er is toen wel heel veel discussie over in de media geweest, met voors en tegens, heb je daar al naar gegoogled?

programma "de verbroedering" had er een aflevering over, zoek die ff via uitzendinggemist


Ben uren bezig met googlen....wel wat gevonden. Ik wou zo naar aflevering van Pauw en Witteman gaan kijken

11-06-2013, 17:52


Wie heeft er tegenargumenten?? Dus NIET bij dat pleeggezin maar in een TEhuis plaatsen. Die kan ik moeilijk vinden....