Bekijk volle/desktop versie : Was ik maar geboren in een ander tijdperk.



10-06-2013, 23:54

Toen de mannen nog verantwoordelijkheidsgevoel hadden en hard werkten voor hun gezin zodat ze niks tekort kwamen. En de vrouwen die alles eraan deden om er voor hun gezin te zijn en hun rol in het gezin goed kenden.

Als ik de liefde zie tussen mijn opa en oma word ik jaloers. Ze hebben zoveel met elkaar meegemaakt.
Ze zijn aan elkaar uitgehuwelijkt en o zo gelukkig met elkaar en hebben alles voor elkaar over.


10-06-2013, 23:56


ja ook een tijdperk waar het een schande was als een vrouw hoogopgeleid was of tot laat werkte

10-06-2013, 23:58

Citaat door Satisfied_:

Toen de mannen nog verantwoordelijkheidsgevoel hadden en hard werkten voor hun gezin zodat ze niks tekort kwamen. En de vrouwen die alles eraan deden om er voor hun gezin te zijn en hun rol in het gezin goed kenden.

Als ik de liefde zie tussen mijn opa en oma word ik jaloers. Ze hebben zoveel met elkaar meegemaakt.
Ze zijn aan elkaar uitgehuwelijkt en o zo gelukkig met elkaar en hebben alles voor elkaar over.


10-06-2013, 23:58
Daarom zeg ik ook ander tijdperk. Ik weet dat de vrouwen toen niet werkten. De rol van de man en vrouw waren toen heel duidelijk. Die beginnen nu steeds met de tijd meer te vervagen..

10-06-2013, 23:58


pfff weer van die filosofische onzin! abnittii tijden veranderen. We hebben nu wasmachines, vaatwasmachines, elektrische tandenborstels en niet te vergeten een stofzuiger.

Toen had de vrouw een fulltimebaan huishouden, en een fulltimebaan kinderen verzorgen

Nu is het parttimebaan huishouden ( alles elektrisch en lekker makkelijk ) parttimebaan kinderen verzorgen ( crèche, kinderdagverblijf en al die onzin )

11-06-2013, 00:01

Citaat door galtek:
pfff weer van die filosofische onzin! abnittii tijden veranderen. We hebben nu wasmachines, vaatwasmachines, elektrische tandenborstels en niet te vergeten een stofzuiger.

Toen had de vrouw een fulltimebaan huishouden, en een fulltimebaan kinderen verzorgen

Nu is het parttimebaan huishouden ( alles elektrisch en lekker makkelijk ) parttimebaan kinderen verzorgen ( crèche, kinderdagverblijf en al die onzin )
Awlidi die vrouwen hadden minder stress dan de vrouwen van nu. Ze waren alleen thuis aan het werk, tegenwoordig ben je buiten en binnen aan het werk. K haat de vaatwasser, als ik toch huisvrouw ben dan vermaak ik me wel zonder elektrische hulpmiddelen.

11-06-2013, 00:10


Soms denk ik dat ook.

Maar ik denk verder, ik denk meer aan de tijd van de profeet Mohamed Salalahi 3alihi wassaalaam.
Hoe het zou zijn als ik in die tijdperk zou leven, lijkt mij veel mooier om er toen te zijn. Om de echte mensen te leren kennen.
Ik weer niet,aparte kijk op het leven van toen.

11-06-2013, 00:19

Citaat door Satisfied_:

Toen de mannen nog verantwoordelijkheidsgevoel hadden en hard werkten voor hun gezin zodat ze niks tekort kwamen. En de vrouwen die alles eraan deden om er voor hun gezin te zijn en hun rol in het gezin goed kenden.

Als ik de liefde zie tussen mijn opa en oma word ik jaloers. Ze hebben zoveel met elkaar meegemaakt.
Ze zijn aan elkaar uitgehuwelijkt en o zo gelukkig met elkaar en hebben alles voor elkaar over.



doe aub normaal zeg

11-06-2013, 11:28
@ TS: ik vind dat je gelijk hebt, helaas zijn de rollen nu omgedraaid vrouwen gedragen zich als mannen en mannen als vrouwen.!!

allahie7sen3awen...

11-06-2013, 11:30
Stel je niet zo aan... je zou maar geboren zijn in Jemen of Syrie.

Alhamdoulilah 3la koul 7aal ou soukr Allah!


Maak het beste van de situatie... wie goed doet zal goed vinden enz.

11-06-2013, 11:36
jouw tijd kan je altijd voor jezelf zo inrichten.

11-06-2013, 11:41
Als, als, als, lekker makkelijk praten in de als vorm.

Altijd dat gezeik...

11-06-2013, 18:35


Het is niet dat ik niet tevreden ben met hoe ik nu leef en wat ik heb. Alhamdoelilah 'aala qoeli 7aal.
Maar tijd van mijn grootouders interesseert me. Volgens mij was het een mooie tijd met meer niya en oprechtheid. En minder rare figuren. Ze leefden heel simpel met weinig en toch heel gelukkig.

11-06-2013, 19:15

Citaat door haagsezjuen:
wat zeg jij toen jou opa/vader als gastarbeider naar Europa kwam
zat hij volop aan het zuipen
ze hadden nog nooit alcohol gezien

trueee story! ahaha