Bekijk volle/desktop versie : Arabische dialoog .... (Nlse vertaling niet aanwezig)



Pagina's : [1] 2

10-06-2013, 22:34


للعقول الراقية........رووعة

قال :اركبي ..
قالت : كم ستدفع ؟
قال : بعض نقائي ..
قالت : ماذا ؟!
قال : بعض صفائي ..
قالت : أنت تهذي ..
قال : بعض كرامتي ..
قالت :لا ..
قال : تعالي معي ولم تندمي..
قالت : ماذا لديك ..
قال : جرح عميق ..
قالت : جروحي أكثر ..
قال : وقلب كسير ..
قالت : كياني محطم
قال : وغاياتي بعيدة ..
قالت : غاياتي أن أستر لحمي .. ولكن .. ..
قال : هيا معي ..؟
قالت : إلى أين ؟
قال : إلى النور
قالت : الظلمة عالمي ..
قال : إلى الفضيلة ..
قالت : لا أعرفها ..
قال : إلى السكينة ..
قالت : صخب الرجال مهنتي ..
قال : اصعدي ..
قالت : أين بيتك ؟
قال : هناك .. حيث الشمس ..
قالت : إنها تحرقني ..
قال : حيث الطهارة ..
قالت : أنت تشتمني ..
قال : حيث البراءة ..
قالت : أرجوك .. لا تجرحني ..
قال : الغد ينتظرك ..
قالت : أنت تتوهم ..
قال : اخلعي رداء الليل ..
قالت : سأموت جوعا ..
قال : طعم الشرف سيملأ روحك ..
قالت : أخطائي وذنوبي ستتبعني ..
قال : نور الإيمان سيمحوها ..
قالت : أرجوك .. خذني معك ..
قال : إلى أين ؟
قالت : إلى عالم بلا رذيلة




10-06-2013, 23:04


terwijl ik de vertaling ga maken en hier plaatsen, kunnen jullie (iedereen die het niet kan lezen) arabisch gaan leren en het zelf begrijpen. Zo lang gaat het duren

of gooi het in google translate

10-06-2013, 23:07
Wajaw 0.1% van heel deze site kan arabisch lezen..... Veel reacties zul je niet krijgen

10-06-2013, 23:35
Ik ben benieuwd

10-06-2013, 23:36


Wooow dat s nog eens een tekst ff lezen

10-06-2013, 23:45

Citaat door verhaalmaakster:
Wajaw 0.1% van heel deze site kan arabisch lezen..... Veel reacties zul je niet krijgen
Stel dat een mens 80 jaar leeft, de gemiddelde leeftijd hier is rond de 24/25. dan heb je nog 56 jaar te gaan inchalah.
99.9 % van al die mensen lezen geen arabisch en kunnen het ook niet schrijven. 24 jaar nooit de moeite gedaan om het te leren. (volgens jouw statistieken)

0.1% heeft in die 24 jaar wel de moeite genomen.

ik stel voor om 0.1% van jouw tijd die je nog over hebt om die 80 jaar te bereiken te besteden aan het leren van arabisch.
Dat wil zeggen je hebt 5,6 jaar de tijd (wat neer komt op 5 jaar en 7 maanden) Om lfous7a te leren. 67 maanden zijn dat in totaal.
Als je elke week 1 letter leert ken je het alfabet na 28 weken (ongeveer 7 maanden) uit je hoofd. je hebt dan nog 60 maanden de tijd (5 JAAAAAAAR) om alles te kunnen lezen en begrijpen en misschien je eigen boek schrijven .

De leeftijd van het gemiddelde lid is dan 29 jaar en 7 maanden en heeft nog 50 jaar en 5 maanden om van zijn Arabisch te genieten


Wat zit je nog te kijken??
zieeed ga alvast de eerste letter pakken.

ewa blijf kijken... Abourfissa zal echt niks voor je vertalen

10-06-2013, 23:52
waarom heb je voor deze tekst gekozen

10-06-2013, 23:55

Citaat door mis-nassira:
waarom heb je voor deze tekst gekozen

Omdat ik zo effe mn tanden ga poetsen

10-06-2013, 23:58

Citaat door AbouRfissa:
Stel dat een mens 80 jaar leeft, de gemiddelde leeftijd hier is rond de 24/25. dan heb je nog 56 jaar te gaan inchalah.
99.9 % van al die mensen lezen geen arabisch en kunnen het ook niet schrijven. 24 jaar nooit de moeite gedaan om het te leren. (volgens jouw statistieken)

0.1% heeft in die 24 jaar wel de moeite genomen.

ik stel voor om 0.1% van jouw tijd die je nog over hebt om die 80 jaar te bereiken te besteden aan het leren van arabisch.
Dat wil zeggen je hebt 5,6 jaar de tijd (wat neer komt op 5 jaar en 7 maanden) Om lfous7a te leren. 67 maanden zijn dat in totaal.
Als je elke week 1 letter leert ken je het alfabet na 28 weken (ongeveer 7 maanden) uit je hoofd. je hebt dan nog 60 maanden de tijd (5 JAAAAAAAR) om alles te kunnen lezen en begrijpen en misschien je eigen boek schrijven .

De leeftijd van het gemiddelde lid is dan 29 jaar en 7 maanden en heeft nog 50 jaar en 5 maanden om van zijn Arabisch te genieten


Wat zit je nog te kijken??
zieeed ga alvast de eerste letter pakken.

ewa blijf kijken... Abourfissa zal echt niks voor je vertalen
Zoveel tekst.

Ok ff nog een keertje lezen, het is al laat. En dan heb k het niet eens over je arabische tekst.

11-06-2013, 08:37

Citaat door AbouRfissa:

Omdat ik zo effe mn tanden ga poetsen
laatmaar

11-06-2013, 08:42
Vertaal aub kan geen arabisch lezen noch spreken

11-06-2013, 09:57
Eigenlijk best wel goed en hard.

11-06-2013, 10:04


Voor de mensen die het niet begrijpen
Het plaatje geeft al een beeld van wat voor een soort meid het is
de bestuurder vraagt haar om in te stappen en die xxxx vraag hoeveel ga je geven.
dan begint er een ze3ma een dialoog tussen een heilige een prostituee.
Leuk maar slaat weer nergens op.

hoeveel ga je geven vraagt ze hij antwoord mijn trots en zij weer waar breng je me heen hij naar de nour ect ect.
Ik kan niet al die woorden in het nederlands en me arabisch is niet zo denderend.

11-06-2013, 10:08
Stap in-----wat ga je bieden
iets van mijn schone eigenschappen of onschuld weet niet-------zij wat zeg?

11-06-2013, 10:18
Snap alleen het laatste woord niet

Pagina's : [1] 2