Bekijk volle/desktop versie : kleding

01-02-2003, 16:34
De bepalingen die de kleding van de vrouw islamitisch maken zijn:

1) De kleding moet het hele lichaam bedekken behalve je gezicht en je handen. Je hoof en haar natuurlijk ook, met de hijab.
Dit betekent dat de nek, de onderarmen, oren EN oorbellen die je draagt bedekt moeten zijn.
Sommige geloofsscholen zijn van mening dat de voeten onbedekt mogen blijven, en anderen niet, maar waar ze het wel allemaal over eens zijn, is dat je benen zeker bedekt moeten zijn.

2) De kleding mag op zichzelf geen versiering zijn. Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. Dit wil zeggen dat felle kleuren, glitterige versieringen en materiaal waarin glitterdraad in verwerkt is, moeten worden vermeden. ( Dit soort kleding mag natuurlijk wel thuis worden gedragen)

3) De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van je huid te verbergen, dus doorzichtige stoffen zijn niet geschikt.

4) De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van je lichaam te verbergen dus nauwsluitende stijlen die de lichaamscontouren aftekenen, zijn niet toegestaan.

5) De kleding mag nkiet geparfumeerd zijn.

6) De kleding mag niet lijken op herenkleding. De kleding moet een vrouwlijke stijl hebben.

7) Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. Dit betekent dat het niet opzichtig moet zijn, getooid met juwelen, of geweven met gouden en zilveren draad, en, dergelijke.

groetjes jullie zusje in de Islam.
thallaw

03-02-2003, 17:22

Vind t moeilijk om nr. 5 en 6. te vermijden....

Je hebt meestal toch een luchtje op... en ik weet niet of broeken als mannelijk worden gezien.... zo ja... dan ben ik een big-time-sinner...

(erger dan ik dacht dus)

04-02-2003, 13:30
Ja alles wat je schrijft klopt!

Ik ben het eens met je wanneer je zegt at kleding niet geparfumeerd mag zijn, maar ik doe toch wel parfum op, want wanneer je naar buiten gaat en je komt weer binnen dan ruik je raar,. naar soort van zfoeria in het marokkaans. Het ruikt niet fris en stikt best wel.

VERDER IS ALLES OKE.
Laterzz,
BintElmagreb.

05-02-2003, 16:07

Citaat:
Origineel gepost door Lunatic007
Vind t moeilijk om nr. 5 en 6. te vermijden....

Je hebt meestal toch een luchtje op... en ik weet niet of broeken als mannelijk worden gezien.... zo ja... dan ben ik een big-time-sinner...

(erger dan ik dacht dus)
een luchtje wat je niet echt ruikt, en die NIET de aandacht van de mannen trekt mag wel, dus daar bedoel ik mee het moet niet te overdreven zijn, dat iedereen je meteen ruikt als je naast hun staat/loopt. haha 3la big-time-sinner

maar goed beslema groetjes

05-02-2003, 16:09

Citaat:
Origineel gepost door BintElmagreb
Ja alles wat je schrijft klopt!

Ik ben het eens met je wanneer je zegt at kleding niet geparfumeerd mag zijn, maar ik doe toch wel parfum op, want wanneer je naar buiten gaat en je komt weer binnen dan ruik je raar,. naar soort van zfoeria in het marokkaans. Het ruikt niet fris en stikt best wel.

VERDER IS ALLES OKE.
Laterzz,
BintElmagreb.
haha, als het maar niet overdreven is, en niet van honderden kilometers te ruike is, snappie

beslema groetjes

05-02-2003, 16:10

Citaat:
Origineel gepost door mimi3000
wat ???

07-02-2003, 09:47
nee hij moet alleen geen mannelijke vorm hebben, snappie?

07-02-2003, 20:02
toch vind ik een jellaba een uitkomst....je kan er gewoon een broek onder dragen en je kan er alsnog stijlvol uitzien..

dus na de zomer....change in my style...

09-02-2003, 15:39
5&6 is inderdaad ook voor mij moeilijk

09-02-2003, 21:38
je kan gewoon een broek aan doen.
daarover een lange jurk of rok ..zolanG het maar bedekt tot de knieeen toe..

10-02-2003, 14:48

Citaat:
Origineel gepost door Guadaloupe
toch vind ik een jellaba een uitkomst....je kan er gewoon een broek onder dragen en je kan er alsnog stijlvol uitzien..

dus na de zomer....change in my style...
ja daar dacht ik ook al aan.. in de vakantie even een paar laten maken..

12-02-2003, 16:04
Sorry hoor, maar er staat geschreven dat de vrouw haar vrouwelijke karakteristieken moet bedekken. Maar tot hoe ver ga je daar in. En iedereen interperteert dat op zn eigen manier.

15-02-2003, 22:48

er wordt hier gezegd da men gn al te zware parfum mag aan doen, maar wel een lichte... dat is dus verkeerd... als men zich bevindt tss huwbare mannen (dus mannen buiten je vader, broers en ooms), mag men gn parfum aandoen, of dit nu een lichte geurtje is of ni...

bisous xxx

10-03-2003, 20:27

Citaat:
Origineel gepost door Moslima4life
De bepalingen die de kleding van de vrouw islamitisch maken zijn:

1) De kleding moet het hele lichaam bedekken behalve je gezicht en je handen. Je hoof en haar natuurlijk ook, met de hijab.
Dit betekent dat de nek, de onderarmen, oren EN oorbellen die je draagt bedekt moeten zijn.
Sommige geloofsscholen zijn van mening dat de voeten onbedekt mogen blijven, en anderen niet, maar waar ze het wel allemaal over eens zijn, is dat je benen zeker bedekt moeten zijn.

2) De kleding mag op zichzelf geen versiering zijn. Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. Dit wil zeggen dat felle kleuren, glitterige versieringen en materiaal waarin glitterdraad in verwerkt is, moeten worden vermeden. ( Dit soort kleding mag natuurlijk wel thuis worden gedragen)

3) De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van je huid te verbergen, dus doorzichtige stoffen zijn niet geschikt.

4) De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van je lichaam te verbergen dus nauwsluitende stijlen die de lichaamscontouren aftekenen, zijn niet toegestaan.

5) De kleding mag nkiet geparfumeerd zijn.

6) De kleding mag niet lijken op herenkleding. De kleding moet een vrouwlijke stijl hebben.

7) Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. Dit betekent dat het niet opzichtig moet zijn, getooid met juwelen, of geweven met gouden en zilveren draad, en, dergelijke.

groetjes jullie zusje in de Islam.
thallaw
hmmmmm, ik zie hier niet staan; je mag met de mode meegaan. Terwijl veel marokkaanse meisjes(die zeggen dat ze moslima zijn) erbij lopen als jlo en shakira. Ra ra ra ra, hoe kan dat.........

ik probeer alleen te zeggen dat de kleding styl van veel moslima's tegenwoordig alles behalve islamitisch is.......Jammer genoeg