Bekijk volle/desktop versie : Foute keuzes in het leven..



Pagina's : [1] 2

09-06-2013, 17:09

Denkende dat je de beste keuze maakte in je leven, blijkt het de slechtste keuze die je kon maken.
Een mooie droom veranderd in een nachtmerrie.
Je voelt je verloren, gevangen in je eigen leven.
De teleurstelling is zo groot dat je je zelf liever dood wenst dan dit leven te leiden.
Binnen een paar maanden verander je van een vrolijke meid naar een somber persoon.
Hoe kon mij zoiets gebeuren? Wat heb ik mezelf aan gedaan? Waar was ik met mijn hoofd?!
Allemaal vragen die achteraf kwamen..


Al7amdoelilah 'aala xxxxxe 7aal


Welke foute keuze(s) heb jij ooit gemaakt in je leven?

09-06-2013, 17:14


het verleden was een leerschool, ik gebruik mijn energie voor het heden en de toekomst, als een keuze achteraf niet goed uitpakt wil niet zeggen dat die keuze een foute keuze was, het was een les, lessen vormen je,uiteindelijk zit in verkeerd uitgelopen keuze wijze lessen.

09-06-2013, 18:03

Citaat door spijtachteraf:
het verleden was een leerschool, ik gebruik mijn energie voor het heden en de toekomst, als een keuze achteraf niet goed uitpakt wil niet zeggen dat die keuze een foute keuze was, het was een les, lessen vormen je,uiteindelijk zit in verkeerd uitgelopen keuze wijze lessen.

09-06-2013, 18:30
Er zijn 4 zaken waar ik intens spijt van heb! Ik wou dat ik nooit die keuzes had genomen maar ja, daardoor ben ik wel de persoon geworden die ik nu ben.

Moge Allah(soebhana wa ta3ala) me vergeven!

09-06-2013, 18:33



Citaat door Alayya.:
Er zijn 4 zaken waar ik intens spijt van heb! Ik wou dat ik nooit die keuzes had genomen maar ja, daardoor ben ik wel de persoon geworden die ik nu ben.

Moge Allah(soebhana wa ta3ala) me vergeven!
Ameen!

09-06-2013, 20:17
Verwijt jezelf niets, want je hebt geen foute keuze gemaakt!. Op het moment dat je de keuze maakte, was het de goede. Deze keuze slaagt of slaagt niet met de wil van Allah. En Allah bezit alle kennis en macht.
Dat geeft niet weg dat je natuurlijk baalt als een stekker uiteraard, maar zie het als een beslissing van Allah en probeer daar vrede mee te hebben, hoe moeilijk het ook is..

09-06-2013, 20:19
Van fouten leer je.

precies meegemaakt in mb vorige huwelijk ..

nu alhamdl. heb ik er veel van geleerd.

09-06-2013, 20:50

Citaat door De_Huisvrouw:
toen mijn broer me ooit vroeg wat ik van zijn vrouw vond... voor hij met haar trouwde.... en ik met mijn domme kop zei toen: ja zelf weten, jij trouwt ermee... god wat zou ik dat moment toch graag overnieuw willen doen... zou me een hoop ellende hebben bespaard....
Moeilijk..insha Allah zal de situatie voor je verbeteren.

09-06-2013, 20:51

Citaat door spijtachteraf:
het verleden was een leerschool, ik gebruik mijn energie voor het heden en de toekomst, als een keuze achteraf niet goed uitpakt wil niet zeggen dat die keuze een foute keuze was, het was een les, lessen vormen je,uiteindelijk zit in verkeerd uitgelopen keuze wijze lessen.

Zo zie ik dat ook elhamdoelilah. Alles gebeurt met een reden en het is zeker ergens goed voor geweest!

09-06-2013, 20:51

Citaat door Alayya.:
Er zijn 4 zaken waar ik intens spijt van heb! Ik wou dat ik nooit die keuzes had genomen maar ja, daardoor ben ik wel de persoon geworden die ik nu ben.

Moge Allah(soebhana wa ta3ala) me vergeven!
Amien!

09-06-2013, 20:53
Het verleden moet een springplank zijn, geen hangmat

09-06-2013, 20:53

Citaat door Alaina_1985:
Verwijt jezelf niets, want je hebt geen foute keuze gemaakt!. Op het moment dat je de keuze maakte, was het de goede. Deze keuze slaagt of slaagt niet met de wil van Allah. En Allah bezit alle kennis en macht.
Dat geeft niet weg dat je natuurlijk baalt als een stekker uiteraard, maar zie het als een beslissing van Allah en probeer daar vrede mee te hebben, hoe moeilijk het ook is..


Op het moment dat je het nodig hebt krijg je vanzelf de kracht van Allah om sabr te hebben en vrede te voelen sub7anaAllah.

Citaat door amira00:
Van fouten leer je.

precies meegemaakt in mb vorige huwelijk ..

nu alhamdl. heb ik er veel van geleerd.
Alhamdoelilah, je wordt er wijzer en sterker van.

09-06-2013, 22:23



Citaat door moederskind:
Ameen!



Citaat door Alaina_1985:
Verwijt jezelf niets, want je hebt geen foute keuze gemaakt!. Op het moment dat je de keuze maakte, was het de goede. Deze keuze slaagt of slaagt niet met de wil van Allah. En Allah bezit alle kennis en macht.
Dat geeft niet weg dat je natuurlijk baalt als een stekker uiteraard, maar zie het als een beslissing van Allah en probeer daar vrede mee te hebben, hoe moeilijk het ook is..

Een zonde is op dat moment geen goede keuze. Je bent jong, geen imaan etc. en dan doe je domme dingen.

Citaat door Satisfied_:
Amien!

09-06-2013, 22:46

Citaat door Alayya.:


Een zonde is op dat moment geen goede keuze. Je bent jong, geen imaan etc. en dan doe je domme dingen.


Dat is weer een hele andere discussie. Niemand spreekt hier over zondigen/handelen uit onwetendheid, maar over beslissingen die verkeerd uitpakken. Ik ga er dan van uit dat TS niet heeft gezondigd, aangezien dat niet uit haar verhaal is op te maken en ik daar absoluut niet van uit mag gaan en dus ook niet over ga spreken.

10-06-2013, 10:14

Citaat door Alayya.:
Er zijn 4 zaken waar ik intens spijt van heb! Ik wou dat ik nooit die keuzes had genomen maar ja, daardoor ben ik wel de persoon geworden die ik nu ben.

Moge Allah(soebhana wa ta3ala) me vergeven!
Ameen! datgene je hebt gedaan is qadr, je geeft jou eigen een machtige status als je denkt dat je datgene had kunnen doen buiten de wil van Allah.

Pagina's : [1] 2