Bekijk volle/desktop versie : Wij moeten geduld hebben met het kwaad dat ons wordt aangedaan



05-06-2013, 17:58
Wij moeten geduld hebben met het kwaad dat ons wordt aangedaan omwille van de uitnodiging tot Allah. Wij moeten geduld hebben met datgene wat wij te horen krijgen van hetgeen over ons gezegd wordt vanwege de uitnodiging tot Allah. Wij moeten dit zien als een verheffing van onze graden en een boetedoening voor onze zonden.

Het kan zijn dat onze uitnodiging een tekortkoming bevat wat betreft de zuiverheid van onze intentie of de manier van onze uitnodiging, waardoor dit kwaad dat wij te horen krijgen een boetedoening hiervoor is.

Wat de mens namelijk ook doet, hij blijft gebrekkig. Zijn daden kunnen nooit volmaakt zijn, behalve als Allah het wil. Wanneer hij dus kwaad wordt gedaan omwille van zijn uitnodiging tot Allah, dan is dit om zijn uitnodiging te vervolmaken en om hem in graden te verheffen.

Laat hij dus rekenen op de beloning en zich niet omdraaien op zijn hielen. Laat hij niet zeggen: “ik ben niet verplicht om dit te doen! Ze hebben mij kwaad aangedaan! Ik heb er genoeg van!” Neen, hij is verplicht om geduld te hebben. Dit wereldse leven duurt niet lang! Het zijn slechts enkele dagen, dan is het voorbij. Heb dus geduld totdat Allah met Zijn Bevel komt. !!!!