Bekijk volle/desktop versie : Kan Allah Alles Scheppen?



Pagina's : [1] 2

21-01-2005, 18:53
De vraag die ik voor wil leggen is; kan Allah alles scheppen?

In de koran zien we vele statements over Allah het scheppingsvermogen van Allah, een aantal voorbeelden;

2:117. Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt".

3: 47. “””Hij zeide: "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.”””

Hij hoeft slechts “wees” te zeggen en het wordt. Als ik doorlees dan zie ik;

39:4. Had God een zoon begeerd dan zou Hij uit wat Hij geschapen heeft kunnen nemen, wie Hij wilde. Heilig is Hij. Hij is God, de Ene, de Opperste.

Dus als Allah een zoon zou willen dan zou dat dus geen probleem zijn; het is een mogelijkheid om een zoon te nemen “onder zijn creaties”. (zou hij voor het scheppen van een Zoon dan ook "wees" kunnen zeggen?). Als ik dan weer doorlees zie ik het volgende;

6:101. Wondere Schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de Kenner van alle dingen.

Hier beperkt hij zijn eigen scheppingvermogen en verwerpt hij zijn eigen woorden van 39:4 als logisch onmogelijk. Want als hij een gemalin nodig heeft voor het scheppen van een zoon dan had hij dus geen zoon kunnen kiezen uit wat reeds geschapen is, en kan hij volgens mij dus ook niet alles scheppen. Hoe denken jullie hierover?

21-01-2005, 19:17


Leg nog eens duidelijk uitw at je bedoelt..

Allah kan alles scheppen..

21-01-2005, 19:23

Citaat door Daliatje:
Kan hij dan een steen scheppen dat zo zwaar is dat hij het zelf niet kan optillen?
Allahoe a3lam.. met zulke vragen moet je niet bij komen dat weet alleen Hij.. en ik vind ook niet dat het belangrijk is omdat te weten..

21-01-2005, 19:27

Citaat door Daliatje:
Tochwel, de Koran bevat naar het schijnt 'alle kennis' die we moeten weten.
klopt ALLEEN de kennis die we moeten weten.. dus datgene dat niet van belang is voor ons om te weten om de reden die Allah heeft dat die kennis daarover hebben we niet gekregen..

21-01-2005, 19:31


zie 2:32 quran..

21-01-2005, 19:35

Citaat door Daliatje:
Maar alle kennis hebben we nodig, dus je geeft toe dat Qur'aan al kariem niet volledig is? Hoe kunnen moslims atheïsten allah's bestaan bewijzen als ze met zulke vragen komen?
de Quran el kariem is compleet... het bevat al het kennis dat we moeten weten om te geloven en om een gelukkig bestaan te lijden... Maar kennis over zaken die ons wij niet noodzakelijk nodig hebben daarover is de kennis bij Allah..

Allah heeft ons onderwezen dat wat nodig is.. en dat waarover wij geen kennis nodig hebben dat is ons niet gegeven..

Allah's bestaan is makkelijk te bewijzen een mens met een gezond verstand en objectieve heldere inzicht.. zal daar geen moeite mee hebben..

21-01-2005, 19:38

Citaat door Daliatje:
Bedankt
ur welcome

ben je zelf moslim als ik vragen mag?..

21-01-2005, 19:39

Citaat:
Kan hij dan een steen scheppen dat zo zwaar is dat hij het zelf niet kan optillen?
Hallo, ik ben zelf geen moslim maar christen.

Maar je vraag wil ik wel proberen te beantwoorden door gewoon een beetje te redeneren.
Gewicht, massa is alleen maar van belang als er een zwaartekracht is, dus op planeten, astreoiden(alles dat een massa heeft eigenlijk).
God leeft echter niet op een planeet god leeft niet in de fysische ruimte waarin wij leven dus hij heeft ook geen enkele last van enige zwaartekracht.
HIerdoor heeft "zwaar" zijn geen enkele betekenis voor hem.

Ik geloof dat god heel het heelal heeft geschapen, dit is wel wat aan gewicht he

21-01-2005, 19:42

Citaat door sinclair:
Hallo, ik ben zelf geen moslim maar christen.

Maar je vraag wil ik wel proberen te beantwoorden door gewoon een beetje te redeneren.
Gewicht, massa is alleen maar van belang als er een zwaartekracht is, dus op planeten, astreoiden(alles dat een massa heeft eigenlijk).
God leeft echter niet op een planeet god leeft niet in de fysische ruimte waarin wij leven dus hij heeft ook geen enkele last van enige zwaartekracht.
HIerdoor heeft "zwaar" zijn geen enkele betekenis voor hem.

Ik geloof dat god heel het heelal heeft geschapen, dit is wel wat aan gewicht he
misschien.. wet weten niet veel over datgeen buiten de Aarde.. en ook niet waar Allah/God.. zich bevindt.. en watvoor materie zich daar bevindt.. dus zoek niet achter dingen die niet van belang zijn..

21-01-2005, 19:42
Broeders en zusters in het geloof wees op je hoede, er zitten op deze site een heleboel moenafiqoen op het forum.

21-01-2005, 19:43

Citaat door saladin 2de:
Broeders en zusters in het geloof wees op je hoede, er zitten op deze site een heleboel moenafiqoen op het forum.
zoals..

21-01-2005, 20:07

Citaat door Moentazar:
De vraag die ik voor wil leggen is; kan Allah alles scheppen?

In de koran zien we vele statements over Allah het scheppingsvermogen van Allah, een aantal voorbeelden;

2:117. Wondere Schepper van de hemelen en aarde. Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt".

3: 47. “””Hij zeide: "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.”””

Hij hoeft slechts “wees” te zeggen en het wordt. Als ik doorlees dan zie ik;

39:4. Had God een zoon begeerd dan zou Hij uit wat Hij geschapen heeft kunnen nemen, wie Hij wilde. Heilig is Hij. Hij is God, de Ene, de Opperste.

Dus als Allah een zoon zou willen dan zou dat dus geen probleem zijn; het is een mogelijkheid om een zoon te nemen “onder zijn creaties”. (zou hij voor het scheppen van een Zoon dan ook "wees" kunnen zeggen?). Als ik dan weer doorlees zie ik het volgende;

6:101. Wondere Schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de Kenner van alle dingen.

Hier beperkt hij zijn eigen scheppingvermogen en verwerpt hij zijn eigen woorden van 39:4 als logisch onmogelijk. Want als hij een gemalin nodig heeft voor het scheppen van een zoon dan had hij dus geen zoon kunnen kiezen uit wat reeds geschapen is, en kan hij volgens mij dus ook niet alles scheppen. Hoe denken jullie hierover?
Je moet sowieso niet uitgaan van de Nederlandse vertaling. Het woord dat in het nederlands als gemalin of wat dan ook wordt vertaald kan misschien een hele andere betekenis hebben. Dit omdat het Arabisch veeeeeeeeeeeeel meer woorden bevat dan welk andere taal dan ook.

Maar ik zal in gaan op het bovenstaande. In het menselijk leven is er een man en vrouw nodig voor nakomelingen. Dus als je als man een zoon wilt heb je een vrouw nodig. Dus met dat als mens in je achterhoofd, hoe kan iemand een zoon hebben zonder vrouw? Dus dit is dan zeg maar het bewijs dat Isa niet de zoon was van Allah (SWT) maar gewoon een profeet.
Dit houdt niet in dat Allah (SWT) het niet zou kunnen, daar staat in die aya niets over....

21-01-2005, 20:07


antwoord: Allah is de Schepper van Alles.

21-01-2005, 20:35

Citaat door Machiavelia:
zoals..
Hadith met zijn puur Islam.
Habbizoef en zijn vals hadiths. Maar dat was al duidelijk te merken.
Er zijn er nog een paar, ben hun reacties aan het onderzoeken.

Er zijn ook moslim broeders en zusters die uit onwetendheid dingen over de islam zeggen.
De kans bestaat ook dat ik fouten maak.
De mens is zwak van aard geschapen, dat houd in dat hij/zij fouten kunnen maken.


Daarom is het verstandiger zelf dingen over de Islam te bestuderen.
Maar gebruik betrouwbare bronnen.


Ik begrijp niet dat Davud, de moenafiq hadith als broeder beschouwt.
Begrijpt hij soms zijn ondertekening niet.

21-01-2005, 20:58
okeeej bedankt..

Pagina's : [1] 2