Bekijk volle/desktop versie : Keizersnede jullie ervaring??



03-06-2013, 18:36
Wat was of is jullie ervaring geweest met een keizersnede.Hoe was het toen jullie eenmaal thuis waren met de pijn.Jullie doen en laten en met andere kinderen nog in huis.Dit is mijn 4de kind eerste keizersnede pijn is niet normaal het is nu al eenweek geleden ben van vandaag thuis.


Alvast bedankt

03-06-2013, 19:17


Ik heb een spoed keizersnee gehad moet wel eerlijk zeggen dat ik zo bang was was niet gepland.
Maar hamdoelilah was snel genezen kon alles al gelijk doen had me rust niet gepakt nu doet het nog beetje pijn , waar ik eigenlijk spijt van heb als je keizersnee hebt gedaan moet je echt je rust goed pakken en even voor paardagen niks doen , ik ging gelijk me huisje schoonmaken .
Maar hamdoelilah nu gaat het wat beter ..

03-06-2013, 20:15
Bij mij was ook een spoedkeizersnede mijn water was al gebroken heb 28 uur op de verloskamer gelegen met lichte weeen.Ik was ook echt heel bang vind die operatiekamers toch maar eng.Nog iemand anders een ervaring mee te delen

03-06-2013, 21:59
Bij mij was het een geplande keizersnede, dus ik ws mentaal wel voorbereid.
Ik heb van mijn ks serieus afgezien. Zowel tijdens, kort erna en enkele maanden nadien ook.
Ik heb een heel slechte huid qua genezen.
9maanden nadien voelde ik nog zware steken. Bv als ik de trap op of af liep. Als Ik gewicht ophefte, etc....

Ik hoop voor jou dat je snel weer de oude bent. Eerste weken zeker geen zwaar gewicht heffen... geef je huid voldoende tijd om te genezen.

Mabrook met je kleintje trouwens

03-06-2013, 22:03


Mijn 3 kindjes zijn allemaal dmv geplande keizersnede ter wereld gekomen en ik moet je zeggen dat ik de pijn wel vond meevallen.
Ik heb wel een goede huid en genees hamdl snel.Ik kwam ook thuis en ging meteen dingen doen.
Wel had ik bij de 3de keizersnede veel pijn omdat ik heftige naween had en ook buikgriep opgelopen maar al met al viel het wel reuze mee.
Ik raad je aan om geen zware dingen te tillen eerste weken en ook je kindjes niet probeer dat zoveel mogelijk te vermijden.
Het is en blijft een grote operatie en de ene persoon is de andere niet.

06-06-2013, 22:33
Allah i barek fhik.Ik hoop ook dat ik snel genees want het is toch een wonde op een moeilijke plek die je hoe dan ook kwetst bij elke beweging.Het pijnlijkste is aan de zijkanten waar de draadjes zitten.

07-06-2013, 00:30
Ik heb ook last gehad van mijn zij, bandenpijn zei de verloskundige. En ik lag echt lang plat want had veel pijn.
Het is belangrijk dat je je rust goed pakt en echt niets zwaars doet!
Sterkte en gefeliciteerd!

15-06-2013, 12:27

Citaat door kalenderroosje:
Ik heb ook last gehad van mijn zij, bandenpijn zei de verloskundige. En ik lag echt lang plat want had veel pijn.
Het is belangrijk dat je je rust goed pakt en echt niets zwaars doet!
Sterkte en gefeliciteerd!
ik heb dat ook, bij mij is het nu anderhalve week geleden en in en uit bed komen en na een lange periode weer staan is nog steeds 'pijnelijk" ik vind de pijn aan het begin ook vrij heftig vooral omdat je je buikspieren overal voor gebruikt. In het begin verslikte ik me en moest hoesten wajauw ik ging bijna huilen en dat was zo een apart gevoel. Ik dacht oowww als ik maar niet nog een keer moet niezen of hoesten pfff. Maar Ghair Inshallah.

Ik lees hier dat sommige dames gelijk huishouden gingen doen, zo hee lijkt me helemaal niet goed. Je hebt verschillende wonden, van buiten kan het mooi genezer eruit zien maar onderhuids heb je nog meer wonden en hechtingen, stel dat er wat gebeurd of de wond gaat open. Ik moet er echt niet aan denken dat ze zeggen ja, we moeten er weer bij Allah ya hfad.

Na hoeveel weken waren jullie echt van de 'pijn' af?