Bekijk volle/desktop versie : Kraamtraantjes / baby blues ... Wie ook?



Pagina's : [1] 2

01-06-2013, 20:02
Salam dames allés goed?
Ben een weekje geleden bevallen van mijn 2 kindje en ook deze keer last van kraamtraantjes ..

Rondom mij zegt iedereen dat jet in mijn hoofd Zit dat Ik meezelf laat gaan heb zo het gevoel dat Ik de enige ben Die huilt naar haar bevalling Die moe is Die vaak slaap heeft... Ik ben super gevoelig en huil Heel snel ...

Het is zo erg dat Ik graag zou hebben dat iemand mijn baby neemt de Tijd wat beter te gaan....

Is er ook iemand Die het gehad heeft? Hoe ben je éruit gekomen?

Kent er iemand doeas?

01-06-2013, 22:31


Niemand!?????

01-06-2013, 22:38
ooh lieverd toch, ten eerste mabroek met je kleintje!

die kraamtranen zijn heel normaal, je hebt heel wat meegemaakt, zoveel hormonen die in je lichaam nog zitten etc.....

jij zat als ik het me goed herrinder ook vorige jaar in de topic van december2011 mama s, toch?

dus als het goed is, heb je 2 kindjes achter elkaar dat is ook pittig, je zit met de zorg van 2 kleine kindjes.....

rust zoveel mogelijk als kan, zorg voor zo min mogelijk prikkels, zoals teveel kraamvisite enz en neem de tijd voor jezelf en je kindjes....

als die kraamtranen te lang duren,dan heb ik het ver maanden dan wel aan de bel trekken.....

inschallah gaat dit gevoel snel over en kan je genieten van je nieuwe wondertje!


01-06-2013, 22:46
Mabrouk met je kleine! Ik had dat nadat me man ging werken kraamverzorgster weg en ik was alleen met de kleine ik heb veel gehuild ik zelf was niet uitgerust en hij op het begin aleen maar huilen huilen huilen maar zodra er weer iemand was , dan was het weer goed bij mij ging het voorbij toen hij eindelijk niet meer wakker werd in de nacht 3 weekjes later en ik gewoon me rust kon pakken..

01-06-2013, 23:23


Dat is normaal schat, ik had dat ook in het begin. Voelde me zo alleen, ik miste me moeder zo erg terwijl ik haar meerdere keren op een dag sprak, voor mijn gevoel begreep niemand mij zelfs mijn man niet. Dan had ie alles thuis gedaan, dan zei hij ga ff lekker rusten ik ga even weg. Dan kwam de shitaan weer, ja hij laat je alleen. Als je wat nodig hebt moet je weer zelf alles gaan doen, hij steunt je niet. Terwijl hij best veel deed.
Insha'Allah zal het snel voorbij gaan, kan je lekker gaan genieten van je kleintjes. En laat je lekker gaan, als die tranen komen gewoon lekke laten lopen. Dat luchte echt bij mij. Ghair insha'Allah

01-06-2013, 23:44
Ik had er ook last van.
Wist niet wat me overkwam spontaan kon ik in huilen uitbarsten en boelde me zo schuldig tegenover mijn man en kind.
Gelukkig zij de Verloskundige die op bezoek kwam dat het heel normaal was.

02-06-2013, 00:14
Ik heb het ook gehad en echt heel erg heftig,
Ik kon alleen maar huilen, had hele negatieve gedachten en kon moeilijk wennen aan alles en nog niet echt genieten van de kleine,
Maar na een paar weken begon het beter te gaan. Je raakt gewend en komt weer in een ritme, je gaat weer wat vaker naar buiten
Het is echt heel normaal allemaal maar als het na een paar weken niet beter gaat moet je wel even in de gaten houden dat het geen postnatale depressie gaat worden.

02-06-2013, 17:03
Salam meiden shoukran voor jullie berichtjes....

Ik voel me zoooo uitgeput daarboven op heb Ik een ijzertekort wat mijn vermoeidheid vergroot....

Il ben van natuur ook een zeer actieve persoon dus ineens zo moe zijn en Niet Veel kunnen doen is voor mij zeer moeilijk....

Daarboven op Woont mijn moeder nogal ver en Ik mis mijn familie en vooral mijn moeder....

Il Hoop inchaAllah dat dit zeer snel voorbij zal gaan want Ik haat dit gevoel ....

02-06-2013, 18:19

Citaat door Juf_Tima:
Salam meiden shoukran voor jullie berichtjes....

Ik voel me zoooo uitgeput daarboven op heb Ik een ijzertekort wat mijn vermoeidheid vergroot....

Il ben van natuur ook een zeer actieve persoon dus ineens zo moe zijn en Niet Veel kunnen doen is voor mij zeer moeilijk....

Daarboven op Woont mijn moeder nogal ver en Ik mis mijn familie en vooral mijn moeder....

Il Hoop inchaAllah dat dit zeer snel voorbij zal gaan want Ik haat dit gevoel ....
ik begrijp wat je bedoelt, ijzertekort is echt vreselijk en word echt onderschat!

is het niet mogelijk dat je moeder een paar dagen komt?

ik moet ook over 2 maandjes bevallen en woon in belgie en familie in nl, moet het ook zelf doen allemaal

in sha allah zal deze tijd snel overgaan en komt er weer ritme in je leven! even doorbijten, en doe wat je kan en wat je niet kan ,, stel je gewoon uit!

02-06-2013, 22:48
Ik heb er nog steeds last van. Ben bijna een maand geleden bevallen en kan mijn draai met de kleine maar niet vinden

03-06-2013, 09:01
ghair in cha Allah....het komt allemaal goed voor je het weet zijn die tranen verdwenen en kun je de draad weer oppakken.

03-06-2013, 13:14
Het zijn Niet enkel tranen maar ook Veel negatieve gedachten... Een dikke knoop in mijn maag... Moheem echt rot rot gevoel...

03-06-2013, 13:40


Mabroek Juf Tima.
Wat heb je gekregen?


Ik snap je gevoel compleet, dit had ik toch ook heeeeel hard bij eerste. Is echt niet leuk hé.
Altijd huilen, niets kunnen eten, pfffff. Als ik terugdenk aan die eerste weken, wil ik nooit meer meemaken.

Ik hoop In sha ALLAH dat je er snel vanaf komt!!

03-06-2013, 15:59

Citaat door Juf_Tima:
Het zijn Niet enkel tranen maar ook Veel negatieve gedachten... Een dikke knoop in mijn maag... Moheem echt rot rot gevoel...
Herkenbaar, het is echt een rotgevoel!
Probeer er veel over te praten en schaam je niet want heel veel nieuwe moeders hebben dit, alleen hoor je bijna nooit iemand erover praten dus denk je dat het aan jou ligt. Zorg dat je genoeg rust pakt zodra het kan, vraag of anderen (man, moeder, zus etc) dingen uit je handen kunnen nemen zodat je wat kan ontspannen. Probeer iedere dag of om de dag naar buiten te gaan in de frisse lucht, met zn allen of juist even alleen. Zo kom je langzaam weer tot jezelf inshallah.

09-06-2013, 09:52
Heb het ook gehad,, wat heb ik veel gehuild haha..
M'n kraamzorg zei ja je bent 9 maanden zwanger geweest en nu moet je 9 maanden ontzwangeren, dus ja die tranen horen er bij..
Ik was zo onzeker en dacht dat ik het niet kon.. Dus heb behoorlijk uitgehuild bij m'n man haha

Pagina's : [1] 2