Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Piercings en Tattoos



Pagina's : [1] 2 3

21-01-2005, 10:03
Het valt me op dat er veel meer Turkse meiden in de shop komen voor een piercing of een tattoo dan Marokkaanse meiden.

Ligt dit aan het verschil in cultuur?

21-01-2005, 10:13


misschien..

Het hangt volgens mij af hoe streng de ouders zijn

21-01-2005, 11:54
Omdat het volgens de Islam niet mag

21-01-2005, 13:52
Nou van de islam mag zoveel niet.. en wie kijkt daar nou naar.. iedereen doet maar waar ie zin in heeft.. en doet gewoon wat ie niet laten kan... zou ik ook doen.. geniet van het leven.. je leeft tenslotte maar een keer..

Ik zou ook wel een tattoo willen.. maar ik ben nu bijna 18... en ik ga daar eeerst heeel goed over nadenken.. want dat ding blijft wel zitten tot je sterft... dus ik ben daar nog lang niet over uit.. En het mag niet van me ouders.. dit wil ik ze eigenlijk niet eens aandoen..
maar ik doe het voor mezelf.. omdat ik het zelf mooi vind. ik loop ermee..

Thalla

21-01-2005, 14:19


Ik denk dat het aan de ouders ligt..

Persoonlijk haat ik piercings en tatoos..

21-01-2005, 23:37
Ik vind 'Het hangt volgens mij af hoe streng de ouders zijn' een beetje onzin.

De islam verbied het en daar hoor je je eigenlijk aan te houden.

22-01-2005, 07:59

Citaat door StYlIsH:
Omdat het volgens de Islam niet mag
Maar de meeste Turkse meiden zijn ook moslim

22-01-2005, 08:06

Citaat door UrbanMeid:
Nou van de islam mag zoveel niet.. en wie kijkt daar nou naar.. iedereen doet maar waar ie zin in heeft.. en doet gewoon wat ie niet laten kan... zou ik ook doen.. geniet van het leven.. je leeft tenslotte maar een keer..

Ik zou ook wel een tattoo willen.. maar ik ben nu bijna 18... en ik ga daar eeerst heeel goed over nadenken.. want dat ding blijft wel zitten tot je sterft... dus ik ben daar nog lang niet over uit.. En het mag niet van me ouders.. dit wil ik ze eigenlijk niet eens aandoen..
maar ik doe het voor mezelf.. omdat ik het zelf mooi vind. ik loop ermee..

Thalla
Er heel goed over nadenken is altijd een goed plan en mensen beneden 18 jaar worden bij ons ook niet getattooeerd.
Veel meiden laten zich op dit moment in hun lies tattooeren. Misschien wel omdat dat een plek is die de ouders nooit zullen zien?

Wel is het toch regelmatig een naam van hun vriend die ze laten zetten.
Wij zetten dat niet graag en zeggen ook dat het wellicht niet zo slim is, maar als ze perse willen.
Vaak worden ze twee keer klant. 1x om die naam te laten zetten en nog een keer om er iets anders overheen te laten tattooeren.
Ik vraag me stiekum wel altijd af of het iets met 'loverboys' te maken heeft.
Alhoewel die tattoos meestal in de nek komen en dat doen we toch niet in de shop.

22-01-2005, 08:10

Citaat door xPaReLtJex:


Zoveel dingen in T leven zijn mooi.. Maar t is alleen maar n test om te kijken of je er ook echt in trapt..! Denk niet aan mooiheid denk aan Allah (want n tattoo is zeker Haram) Denk aan je ouders..

Voor de rest moet je zelf weten
Haram voor mannen inderdaad.
Veel Marokkaanse vrouwen werden in hun gezicht getattooeerd.
Je ziet ze hier in Den Haag vaak rondlopen en ook in Marokko zelf.
Meestal de vrouwen van 60 of ouder.
Het is dus kennelijk wel traditie geweest in Marokko zelf om vrouwen te laten tattooeren in hun gezicht.
Begreep van een Marokkaanse kennis dat het alleen voor mannen haram is. Niet voor vrouwen.

23-01-2005, 08:24

Citaat door xPaReLtJex:
Die vouwen van vroeger wisten niet dat het haram was en deden het maar.. maar nu ze weten dat het verboden is halen ze het weg.. Je mag Zowiezo niet met je lichaam spelen het moet blijven als Hoe Allah het je gegeven heeft.. Je bent niet met n tattoe of piercing geboren dus het liefst ga jer ook zonder mee DooD... In sommige gevallen dan he
Ok, dus onwetendheid!
Hebben die vrouwen dat zelf laten doen destijds of was het op advies (op aandrang) van de man als een soort huwelijksritueel om het 'bezit' van de vrouw duidelijk te maken, althans dat ze niet meer 'vrij' was voor andere huwelijkskandidaten.
Dit zie je namelijk bij volkeren over heel de wereld.

Eigenlijk is het heel raar.
Je mag mannen wel besnijden en dus een hele voorhuid weghalen maar geen gaatje in een oor prikken? Of een beetje inkt onder de huid doen?

Maar goed. Jullie voorouders (die dichter bij het ontstaan van de Islam stonden) hadden het dus helemaal fout en worden door de jeugd onderwezen in hoe het wel moet allemaal.
Grappig!

23-01-2005, 08:28

Citaat door xPaReLtJex:


Zoveel dingen in T leven zijn mooi.. Maar t is alleen maar n test om te kijken of je er ook echt in trapt..! Denk niet aan mooiheid denk aan Allah (want n tattoo is zeker Haram) Denk aan je ouders..

Voor de rest moet je zelf weten
mooi gezegd

23-01-2005, 08:40

Citaat door xPaReLtJex:
Die vouwen van vroeger wisten niet dat het haram was en deden het maar.. maar nu ze weten dat het verboden is halen ze het weg.. Je mag Zowiezo niet met je lichaam spelen het moet blijven als Hoe Allah het je gegeven heeft.. Je bent niet met n tattoe of piercing geboren dus het liefst ga jer ook zonder mee DooD... In sommige gevallen dan he

Inderdaad in sommige gevallen. Want de meeste Marokkanse vrouwen die ik ken hebben uiteraard wel een piercing of een tattoo. (Ik ken ze juist doordat ze een piercing of tattoo komen halen).
Het staat ze vaak heel mooi, maar ik heb inderdaad nog nooit een Marokkaanse meid met een hoofddoek in de shop gehad

Dus het zijn meer de niet streng gelovige meiden die wel een piercing of tattoo nemen.
Maar dan zijn de Turkse meiden dus eigenlijk minder gelovig dan de Marokkaanse?

23-01-2005, 08:55



Citaat door Stevan:

Inderdaad in sommige gevallen. Want de meeste Marokkanse vrouwen die ik ken hebben uiteraard wel een piercing of een tattoo. (Ik ken ze juist doordat ze een piercing of tattoo komen halen).
Het staat ze vaak heel mooi, maar ik heb inderdaad nog nooit een Marokkaanse meid met een hoofddoek in de shop gehad

Dus het zijn meer de niet streng gelovige meiden die wel een piercing of tattoo nemen.
Maar dan zijn de Turkse meiden dus eigenlijk minder gelovig dan de Marokkaanse?
Dat woordje streng past er niet tussen, je bent of gelovig of niet..

erg streng gelovig minder streng gelovig jah bla bla bla


Islam is islam je houdt je aan de regels zoniet dan ben je gewoon geen moslim


Hoe kan je als marokkaanse/turkse dame zeggen he ik ben een moslima nadat ze een tatoo op haar kont heeft laten zetten en of een piercing tussen haar benen laat plaatsen zulke dames geloven nog alleen maar in de fabeltjeskrant


FFF ewa safi

23-01-2005, 09:28
Ok, dus onwetendheid!
Hebben die vrouwen dat zelf laten doen destijds of was het op advies (op aandrang) van de man als een soort huwelijksritueel om het 'bezit' van de vrouw duidelijk te maken, althans dat ze niet meer 'vrij' was voor andere huwelijkskandidaten.
Dit zie je namelijk bij volkeren over heel de wereld.

Eigenlijk is het heel raar.
Je mag mannen wel besnijden en dus een hele voorhuid weghalen maar geen gaatje in een oor prikken? Of een beetje inkt onder de huid doen?

Maar goed. Jullie voorouders (die dichter bij het ontstaan van de Islam stonden) hadden het dus helemaal fout en worden door de jeugd onderwezen in hoe het wel moet allemaal.
Grappig!



Deliverance wat praat je nou??????????? Alsof jij weet wat er allemaal in die tijd afspeelde!!!!!!!!

Tatoos, piercings en dergelijken is haram.............................dus VERBODEN!!!!!!!!!!!!


En Stevan is dit een soort verkooptruc???????????.......loopt het zo slecht......met de verkoop van tatoos en piercings??????????

Nou als je VIA deze weg reclame wilt maken, ben je zekersss verkeerd bezig!!!!!!
Ga wat nuttigs doen man.....!!!!!!!!!! en laat moslims meiden met rust!!!! ipv ze proberen te verleiden met je tatoos piercings etc.....AHOEDOE BILLALLAH MIEN SJITANNIE ARRAJIEM!!!!!

23-01-2005, 09:33

Citaat door Zinagirl21:
Dat woordje streng past er niet tussen, je bent of gelovig of niet..

erg streng gelovig minder streng gelovig jah bla bla bla


Islam is islam je houdt je aan de regels zoniet dan ben je gewoon geen moslim


Hoe kan je als marokkaanse/turkse dame zeggen he ik ben een moslima nadat ze een tatoo op haar kont heeft laten zetten en of een piercing tussen haar benen laat plaatsen zulke dames geloven nog alleen maar in de fabeltjeskrant


FFF ewa safi
Dus jij zegt dat alle vrouwen met een tattoo of piercing geen moslim zijn?
Ik denk dat er een hele wereld is die daar heel anders over denkt.

Maar als 21 je leeftijd is begrijp ik het wel.
Je bent nog heel erg zoekende en dan is duidelijkheid een vereiste.
Als je later groot bent zul je leren meer te nuanceren.

In Indonesie (het grootste moslimland ter wereld) is tatooeren en groot gebruik.
Ik denk dus dat je erg kortzichtig bent.

Pagina's : [1] 2 3