Bekijk volle/desktop versie : 'Marokkaan moet zelfbeklag staken'



21-01-2005, 09:41
AMSTERDAM - Marokkanen zijn geen slachtoffers. Ze zitten niet in de verdomhoek. Daarom moeten ze volgens Halim el Madkouri van multicultureel instituut Forum ophouden de samenleving overal de schuld van te geven.

Maar zijn landgenoten luisteren niet, weet hij. Weer zeggen Marokkanen op straat zich niet welkom te voelen. Weer roepen ze dat ze het meer dan zat zijn. Ditmaal is de gewelddadige dood van de vermoedelijke tasjesdief Ali el B. (19) voor hen het bewijs dat Marokkanen in Nederland groot onrecht wordt aangedaan.

El Madkouri: 'Onzin natuurlijk. Want de vrouw die hem heeft aangereden heeft echt niet gedacht: hé een Marokkaan! Die ga ik vermoorden. Marokkanen zitten in een vicieuze cirkel van frustratie en ongenoegen. Daardoor hebben ze continu het gevoel slachtoffer te zijn.'

Hij zag het ook woensdag bij de presentatie van het Marokkaans manifest van het boze ex-GroenLinks-Kamerlid Mohammed Rabbae en tientallen Marokkaanse organisaties. Rabbae is voor sociale cohesie en burgerschap omdat Marokkanen in toenemende mate zouden worden gemarginaliseerd.

Volgens El Madkouri benadrukken Marokkanen steeds vaker hun etnische achtergrond. En identificeren zij zich bij incidenten met Ali el B. of andere Marokkanen die in hun ogen slachtoffer zijn van de negatieve beeldvorming. 'Want ze zijn ervan overtuigd dat wat vandaag Ali overkomt, hun morgen kan overkomen.'

Ook Driss el Boujoufi van de Koepelorganisatie van Marokkaanse Moskeeën wijt de emotionele uitbarstingen van Marokkanen aan de negatieve publiciteit. 'Maar voor een deel hebben ze zelf aan dit negatieve beeld bijgedragen. Het wordt tijd dat Marokkanen voor de spiegel gaan staan en hun eigen minpunten erkennen.'

Maar dan moeten Nederlanders ook erkennen dat slechts een deel van de 350 duizend Marokkanen in Nederland overlast veroorzaakt, zegt El Boujoufi stellig. En Nederlanders moeten de Marokkanen helpen, benadrukt El Madkouri. 'Zelf zijn ze niet in staat uit die vicieuze cirkel van emoties te komen. Althans niet op de korte termijn. Bovendien missen Marokkanen echte leiders die bij incidenten rede kunnen laten doorklinken.'

Hij looft figuren als burgemeester Cohen, wethouder Aboutaleb of rapper Ali B die Marokkanen oproepen het hoofd koel te houden. 'Daar heb je meer aan dan al die nutteloze oproepen aan Marokkaanse ministers of zelfs de Marokkaanse koning. Daarmee geef je alleen maar aan: jullie zijn een minderheid. En denken de Marokkanen: wij zijn met minder, dus slachtoffers.'

Ook GroenLinks-Kamerlid Azough pleit voor rust en rede. Incidenten waarbij Marokkanen zijn betrokken leiden nu te vaak tot hysterische en emotionele taferelen. 'Marokkanen moeten niet direct allerlei wilde verwijten maken. Maar Nederlanders moeten ook niet gelijk met het vingertje wijzen. In het berbers heb je een gezegde: als de steppe in brand staat, moet je blussen. En niet aanwakkeren.'

Bron: Volkskrant

21-01-2005, 10:01


Ik maak mezelf welkom. Ik dwing mensen me te accepteren. Ik loop er trots bij. Mensen die me net te lang aankijken, nodig ik uit voor een gesprek. Mensen die in de trein opstaan en ergens anders gaan zitten, volg ik. En ga ernaast zitten. Als ze dan weer opstaan, dan volg ik niet nogmaals. Ik laat mensen zien dat ik niet eng ben. Ik heb geen ziektes. Ik spreek hun taal. Ik doe mee. Ik werk. Ik studeer.

En toch..... toch voel ik me nog steeds niet geaccepteerd of welkom door menigeen in deze maatschappij. Ik draag een armbandje als saamhorigheidsoproep. Krijg daardoor ook de leukste gesprekken. Zodra die armband onzichtbaar wordt, ben ik de domme, onderdrukte, mishandelde vrouw, die thuis moet zitten van haar man.

Ik geef geen gehoor aan het gevoel dat ik niet welkom ben hier, maar het speelt een grote rol bij mijn opstelling in deze maatschappij.
Ik ben het zat om me te bewijzen, en als een "kontelikker" door het leven te gaan (zo noemen sommige mij, die zich helemaal niet willen aanpassen).
Ik ben het zat om me te verantwoorden wat sommige eikels doen.

Ik ben geen slachtoffer..... maar wel de dupe van EN de rotte appels binnen de Marokkaanse gemeenschap EN de rotte appels tussen de Nederlanders!!!

21-01-2005, 10:15

Citaat door frank herbert:
AMSTERDAM - Marokkanen zijn geen slachtoffers. Ze zitten niet in de verdomhoek. Daarom moeten ze volgens Halim el Madkouri van multicultureel instituut Forum ophouden de samenleving overal de schuld van te geven.

Maar zijn landgenoten luisteren niet, weet hij. Weer zeggen Marokkanen op straat zich niet welkom te voelen. Weer roepen ze dat ze het meer dan zat zijn. Ditmaal is de gewelddadige dood van de vermoedelijke tasjesdief Ali el B. (19) voor hen het bewijs dat Marokkanen in Nederland groot onrecht wordt aangedaan.

El Madkouri: 'Onzin natuurlijk. Want de vrouw die hem heeft aangereden heeft echt niet gedacht: hé een Marokkaan! Die ga ik vermoorden. Marokkanen zitten in een vicieuze cirkel van frustratie en ongenoegen. Daardoor hebben ze continu het gevoel slachtoffer te zijn.'

Hij zag het ook woensdag bij de presentatie van het Marokkaans manifest van het boze ex-GroenLinks-Kamerlid Mohammed Rabbae en tientallen Marokkaanse organisaties. Rabbae is voor sociale cohesie en burgerschap omdat Marokkanen in toenemende mate zouden worden gemarginaliseerd.

Volgens El Madkouri benadrukken Marokkanen steeds vaker hun etnische achtergrond. En identificeren zij zich bij incidenten met Ali el B. of andere Marokkanen die in hun ogen slachtoffer zijn van de negatieve beeldvorming. 'Want ze zijn ervan overtuigd dat wat vandaag Ali overkomt, hun morgen kan overkomen.'

Ook Driss el Boujoufi van de Koepelorganisatie van Marokkaanse Moskeeën wijt de emotionele uitbarstingen van Marokkanen aan de negatieve publiciteit. 'Maar voor een deel hebben ze zelf aan dit negatieve beeld bijgedragen. Het wordt tijd dat Marokkanen voor de spiegel gaan staan en hun eigen minpunten erkennen.'


Maar dan moeten Nederlanders ook erkennen dat slechts een deel van de 350 duizend Marokkanen in Nederland overlast veroorzaakt, zegt El Boujoufi stellig. En Nederlanders moeten de Marokkanen helpen, benadrukt El Madkouri. 'Zelf zijn ze niet in staat uit die vicieuze cirkel van emoties te komen. Althans niet op de korte termijn. Bovendien missen Marokkanen echte leiders die bij incidenten rede kunnen laten doorklinken.'


Hij looft figuren als burgemeester Cohen, wethouder Aboutaleb of rapper Ali B die Marokkanen oproepen het hoofd koel te houden. 'Daar heb je meer aan dan al die nutteloze oproepen aan Marokkaanse ministers of zelfs de Marokkaanse koning. Daarmee geef je alleen maar aan: jullie zijn een minderheid. En denken de Marokkanen: wij zijn met minder, dus slachtoffers.'

Ook GroenLinks-Kamerlid Azough pleit voor rust en rede. Incidenten waarbij Marokkanen zijn betrokken leiden nu te vaak tot hysterische en emotionele taferelen. 'Marokkanen moeten niet direct allerlei wilde verwijten maken. Maar Nederlanders moeten ook niet gelijk met het vingertje wijzen. In het berbers heb je een gezegde: als de steppe in brand staat, moet je blussen. En niet aanwakkeren.'

Bron: Volkskrant


ben nieuwsgierig wat de reactie van Wilders, op dit verzoek, zou zijn.

21-01-2005, 10:16
Tja, die meneer slaat de spijker op zijn kop. Zolang de meeste Marokkanen Nederland een kloteland vinden, zullen ze hier nooit echt aarden.

21-01-2005, 10:26



Citaat door no_brains:


Ik ben geen slachtoffer..... maar wel de dupe van EN de rotte appels binnen de Marokkaanse gemeenschap EN de rotte appels tussen de Nederlanders!!!
sorry dat ik de quote heb ingekort....vond het goed gezegd....maar dit steekt er tussen uit......pluimpje.


En ja de mensen moeten nadenken voordat ze een hele groep jongeren al dan niet afkomstig............gaat veroordelen........een helpende hand is niet weg en ook een open hart, goede woorden.

Juist de laatste tijd op het forum krijg ik een warm gevoel dat het veel en veel beter ging met de comunicatie onderling en er goede en serieuse(met een lach en een traan) discussie op gang werden gebracht en hopende op een voortgang in 2005 was ik vol goede moed.

Nu de laatste dagen zijn er (weer) een stel onruststokers van twee (of meerdere, tis anoniem ) kanten erbij gekomen.

Er is al eerder gezegd als je boos wordt neem een time breack ofzo maak het discusseren hier niet weer tot een grote scheldpartij.

Het is de mens zelf die het doet en die meetelt!

21-01-2005, 11:48

Citaat door frank herbert:
AMSTERDAM - Marokkanen zijn

Bron: Volkskrant
Nee, niet [SIZE=2]DIREKT!!!!!!!

plotseling wordt gedaan, alsof er eens 1 keer toevallig een marokkaans jochie wat pikt! en dan moet je natuurlijk niet DIREKT schreeuwen! Maar helaas is het leke dag wel iets!

Je vraagt je af, waarom andere minderheidsgroepen blijkbaar geen last hebben van discriminatie, zoals turken, irakezen, iranezen, en de vele andere niet autochtonen!!!!

Integendeel, marokkanen verpesten het voor al die groepen, en als eeens een marokkaans diefje als een hamburger wordt geplet, tussen het gestolen tasje, en een boze bestolen vrouw, wordt toch overmaat van ramp Allah erbij gehaald!

Dan worden opeens de moslims weer gediscrimineerd! Je gaat er gewoon van kotsen!

21-01-2005, 11:51
Nederlanders Moeten Marokkanen Met Rust Laten!!!


Jeetje Wat Een Gezeik!!

21-01-2005, 12:01

Citaat door SOmaar:
Nederlanders Moeten Marokkanen Met Rust Laten!!!


Jeetje Wat Een Gezeik!!
Ik moet helemaal niets!

21-01-2005, 12:03

Citaat door SOmaar:
Nederlanders Moeten Marokkanen Met Rust Laten!!!
Dat gebeurt vanzelf ...

... als Marokkanen stoppen met hun criminele activiteiten en het opeisen van uitkeringen en subsidies.

22-01-2005, 10:18

Citaat door mismuis:
je zegt dat je niet "eng" bent maar je doet wel "eng" met mensen volgen.

en "sommige " eilkels

dat zijn er behoorlijk veel van

zo'n 300 raddraaiers in hoog caterijnen?
allemaal maroccanen

dat is niet de manier om geacepteerd te worden

de kwestie dat de jonge maroccaan helemaal niet geaccepteerd WIL worden

dan is hij/zij namelijk ook verantwoordelijk voor hun eigen onvermogen

nu kunnen ze dat makkelijk op de rest van de maatschappij afwentelen.
Ik doe niet eng, door mensen te volgen. Ik confronteer ze alleen met hun gedrag. Ik doe dit daarom ook eenmalig. Als iemand een bange poeperd is, dan zal dat wel gauw blijken.
Ik heb over sommige inderdaad. Het is wel erg kortzichtig van je om die 300 Marokkanen op H.C. als de hele Marokkaanse gemeenschap te zien. Dan ben je niet zo goed ingelicht over hoeveel Marokkanen er in NL wonen. Het zijn toch altijd 285.000 Marokkanen die in NL wonen. En dat is 284.700 meer dan de 300 raddraaiers op H.C.

Ik geef aan hoe ik zelf te werk ga. En weer gaat niemand (behalve GAVIEL) hierop in. Het ligt grotendeels ook bij jezelf om het positieve eruit te halen. In plaats van maar te blijven zeiken over al die Marokkanen die het NIET goed doen.
Daar wordt ik echt ziek van.

Er zijn ook heel veel die het wel goed willen doen, en wel geaccepteerd willen worden, maar de ene mens is de andere niet. De een kan beter met emoties en frustraties omgaan dan de ander. Ik ben alweer een stuk ouder. Maar ik kan me voorstellen dat labiele pubers zich geen weg weten te banen door zo'n maatschappij als deze.

Dus een beter samenleving begint grotendeels ook bij jezelf. Kijk eens wat meer naar de positieve voorbeelden, in plaats van je te focussen op de shit.