Bekijk volle/desktop versie : Graag jullie mening over deze stelling!



30-05-2013, 18:30
Voor mijn werkstuk heb ik een aantal meningen nodig bij deze stelling, ook graag met argumenten.

Alvast bedankt!

Het VN Handvest is als de Bijbel of de Koran, in die zin dat de tekst door alle geloofsgenoten als gezaghebbend gezien wordt. De interpretatie en concrete toepassing ervan worden gekleurd door de specifieke belangen van degene die zich erop beroept.

30-05-2013, 18:40


uhm tenzij VN Handvest een handboek is voor Verenigde Negerhaters, Verkaasde Namen, Vloekende Nagellak of iets dergelijks, ben je hier aan het verkeerde adres denk ik

30-05-2013, 18:51
Ik ben bezig met een onderzoek, dus graag jullie meningen asjeblieft!

30-05-2013, 18:54
& nu in gewone mensentaal

30-05-2013, 19:11


Oneens, de Koran en de bijbel zijn de boeken van Allah swt, tenminste de eerste versie van de bijbel en niet de 'aangepaste' aan deze tijd. VN handvest is het werk van mensen.

30-05-2013, 19:40
Ik denk niet dat je de VN handvest kan vergelijken met een Bijbel of Koran. De VN handvest zijn afspraken en wetten die door mensen van verschillende landen op papier werden vastgelegd. Dit terwijl de Koran en al de andere boeken het woord is van Allah en van toepassing op ieder levend wezen die door Allah geschapen is.

30-05-2013, 19:54
ja maar het gaat natuurlijk om het stuk "in die zin dat..."

ik heb geen idee wat dat handvest inhoudt en hoe het nageleefd wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het laatste deel van die stelling klopt. klinkt heel aannemelijk dus ik zeg "eens"