Bekijk volle/desktop versie : Fel



Pagina's : [1] 2

30-05-2013, 15:47
Is fel kleren haram?

30-05-2013, 16:10


Ik bedoel gewoon als je naar school gaat of naar je werk en met fele kleren bedoel ik knal kleuren voor een vrouw

30-05-2013, 16:13
Felle kleuren als kleding neem ik aan? Felle kleuren trekken ogen aan dus dan val je op wat niet de bedoeling is van de Hidjaab. Het mag geen aantrekkelijke kleur hebben.

30-05-2013, 16:49
Ik hebben Belle roze broek dus die moet ik weg gooien?

30-05-2013, 18:17



Citaat door Misshoi:
Ik hebben Belle roze broek dus die moet ik weg gooien?
Een broek? Dat is zowiezo niet de juiste kledij voor de vrouw

Surah Al Ahzab, ayah 59

30-05-2013, 20:47
Ikdraag weloverwogen mij heupen

30-05-2013, 20:53
[video=youtube;aZPd8vcztBM]http://www.youtube.com/watch?&v=aZPd8vcztBM[/video]
http://https://www.youtube.com/watch?&v=aZPd8vcztBM

[video=youtube;HuENVkKrmnc]http://www.youtube.com/watch?v=HuENVkKrmnc&feature=g-all-s&context=G275ff25FAAAAAPAAMAA[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=HuENVkKrmnc&feature=g-all-s&context=G275ff25FAAAAAPAAMAA

30-05-2013, 21:04
Maar bij mij zie je mijn vorm niet behalen mijn benen ik draag altijd een jurk als ik eentrui heb dan gebruik ik een rok.

30-05-2013, 22:54
AsSelaamoe Alaikoem zuster,

Allah zegt in in surah Al-Ahzab ayah 59:

Ya ayyuha alnnabiyyu qul liazwajika wabanatika wanisai almumineena yudneena AAalayhinna min jalabeebihinna thalika adna an yuAArafna fala yuthayna wakana Allahu ghafooran raheeman

O gij profeet zeg tot uw echtgenoten en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij iets van haar omslagdoeken (Jalabeeb) over zich laten hangen dat bevordert dat zij gekend worden zodat haar geen overlast wordt aangedaan. God is vergevend en barmhartig

En als je onderzoek doet naar de kenmerken van een jilbab kom je tot de conclusie dat het 1 kledingstuk betekent. Dus geen broek met jurkje, geen rok met een blousje. Hoe wijd dit ook mag zijn.

- En Allah weet het beste

Voor meer informatie:
http://www.svalfurqanzusters.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=95:is-bescheiden-kleding-genoeg-over-de-jilbaab-de-verplichting-en-de-kenmerken-&catid=49:islam&Itemid=100

31-05-2013, 16:54
Ik heb gehoord dat het ook mag met een brede trui tot aan je knieën en met een hele breede broek

31-05-2013, 20:50

Citaat door Misshoi:
Ik heb gehoord dat het ook mag met een brede trui tot aan je knieën en met een hele breede broek
Lieve zuster, ik wil je adviseren om dat idee van ''mijn trui/jurk/vest/tuniek is lang genoeg en zal dus voldoen aan de voorwaarden waar een hijaab aan moet voldoen" even uit jouw hoofd te verwijderen en de bovenstaande bewijzen aan te nemen. Ik kan geloven dat je veel van anderen hebt horen zeggen, maar voor ons zijn de Quraan en Sunnah (en de uitspraken van de grote geleerden) de maatstaven waarmee wij handelen. Neem dit van mij aan, netals een moeder die haar dochter adviseert.

Jij wilt graag weten waar de juiste hijaab aan voldoet, opdat je dit waarschijnlijk wilt dragen (waar ook ik zeer blij van zou worden, en zou zelfs trots op je zijn zonder je te kennen). De voorwaarden zijn als volgt; (1) De hijaab dient je volledig te bedekken [waarbij minimaal alleen jouw gezicht en handen te zien zijn, let op minimaal], (2) het kledingstuk dient dik genoeg te zijn, zo dik dat het niet doorschijnend is, (3) de hijaab mag geen versiering zijn op de manier dat het kleurig en opvallend is, (4) het dient zo wijd en los te zitten dat helemaal geen vorm te zien is, (5) de hijaab dient niet geparfumeerd te zijn, met wat voor middel dan ook.

We vinden hier dus alle antwoorden op jouw vragen, namelijk;
- Wanneer een kleur fel is valt dat kledingstuk op (janpiet's antwoord vervalt sowieso want wij als vrouwzijnden verrichten niet het werk van mannen die wegwerkzaamheden uitvoeren of elders op bouwtereinen werken), dit kun je dus niet buitenshuis dragen. Jouw roze broek hoef je niet weg te gooien, ik neem aan dat je er thuis alle plezier van kan hebben : ), je kunt hem eventueel ook onder een prachtige 'abaaya aan zolang die niet te zien is (dit buiten het feit om dat het eigen het beste is als je jouw broeken vervangt door rokken en jurken, het is toch vrouwelijker en past bij hoe Allah ons geschapen heeft).
- Ja mag een broek met brede trui dragen, zelfs als deze trui zolang is dat ie over de grond sleept, en al is de broek zo breed dat tien mensen in elke broekspijp passen, maar dit allemaal binnenshuis tussen jouw mahaarim. Als we naar hijaab kijken, kent al-Islaam geen verschil tussen een broek met hele brede broekspijpen en een skinny jeans, ook kennen wij geen verschil tussen een lange sloebertrui en een trui waarbij de vormen beter te zien zijn, dit allemaal behoort allemaal tot het tegenovergesteld van hijaab, namelijk kaasiyaat 'aariyyaat (bedekt (het vlees) maar tegelijk onbedekt (omdat jouw vormen zo te zien zijn zoals wanneer je geen kledij aan hebt). Ik veronderstel dat mijn reactie duidelijk is, mocht je nog vragen hebben dan kun je me ook prive benaderen. Ik beantwoord jouw vragen met alle plezier totzover ik dat kan. : )

31-05-2013, 20:54
Mogen Allah jou belonen Amien!!
Draag jij lang?

31-05-2013, 21:01



Citaat door Misshoi:
Mogen Allah jou belonen Amien!!
Draag jij lang?
Amien zusje, zo ook jou en moge Allah jouw de wijsheid en kracht geven de juiste hijaab te dragen waarmee je Hem gehoorzaamt, amien.

Wat jouw vraag betreft, zou het eerlijk van mij zijn om je uit te nodigen iets te praktiseren (in dit geval de hijaab) als ik het zelf niet doe? Uiteraard niet, ; ) Ik kijk uit naar de dag dat ook jij Islamitisch gekleed door het leven gaat, want je wilt niet weten hoe groot de beloning is hiervoor en wat voor ultiem gevoel je krijgt wanneer je weet dat je Allah gehoorzaam bent en Hij inshaAllah tevreden over je is.

31-05-2013, 21:23
Dankje wel zuster voor de informatie nu weet ik beter. Mogen Allah mij vergeten voor mij kleding en jou belonen voor je hulp

31-05-2013, 21:26

Citaat door Misshoi:
Dankje wel zuster voor de informatie nu weet ik beter. Mogen Allah mij vergeten voor mij kleding en jou belonen voor je hulp
Het was mij een waar genoegen, amien op jouw du'aae.

Pagina's : [1] 2