Bekijk volle/desktop versie : Keuken prinsesjes HELP ME OUT>



28-05-2013, 12:14
ik ben geen Cake prinses..
Het lukt niet altijd bij mij..
Misschien omdat ik er geen gevvoel voor heb..
Maar dessalniettemin.. Geef ik niet op

heb deze recept gezien
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/8076/chocoladebombe/?rq=chocolade&dishType=gebak&ns_mchannel=adwords&n s_source=1_ah_type.gebak_chocolade&ns_campaign=ah_ genieten&ns_linkname=chocoladetaart&ns_fee=0

en wil hem uitproberen.
MAAAR
Miep en zelfrijzende bakmeel werkt niet samen.
Dus mijn vraag is......
Kan ik niet gewoom meel gebruiken dan de juiste hoeveelheid aan bakpoeder er bij voegen..
Kan dit?
en hoeveel moet ik dan op 160 gr Meel aan bakpoeder gebruiken om gelijkwaardig aan de zelfrijzende bakmeel te komen???


Bedankt alvast..
Hoop dat er uberhaupt iemand zal regeageren

28-05-2013, 13:02


die zakjes baking powder van dr oetker is meestal 1 zakje per 500 gram bloem

ik zou iets minder dan een halve zakje gebruiken voor 160 gram bloem

28-05-2013, 14:55
ik kwam dit tegen op google:

Zelfrijzend bakmeel

Zelfrijzend bakmeel bestaat uit bloem met bakpoeder en zout. Vaak kun je in recepten waar bloem, bakpoeder en/of baksoda als aparte ingrediënten vermeld staan, gewoon in plaats van deze drie ingrediënten een gelijke hoeveelheid zelfrijzend bakmeel nemen.


Vervanging

Geen zelfrijzend bakmeel in huis? Voor elke 100 gram zelfrijzend bakmeel kun je ook 90 gram bloem nemen en voeg daar 1 1/2 theelepel bakpoeder en 1/2 theelepel zout aan toe.

Zelf zou ik maar een snuifje zout gebruiken, zodat je gebak niet te gezouten wordt!

28-05-2013, 14:58

Citaat door Bouchra505:
die zakjes baking powder van dr oetker is meestal 1 zakje per 500 gram bloem

ik zou iets minder dan een halve zakje gebruiken voor 160 gram bloem


Citaat door Caftanhuis:
ik kwam dit tegen op google:

Zelfrijzend bakmeel

Zelfrijzend bakmeel bestaat uit bloem met bakpoeder en zout. Vaak kun je in recepten waar bloem, bakpoeder en/of baksoda als aparte ingrediënten vermeld staan, gewoon in plaats van deze drie ingrediënten een gelijke hoeveelheid zelfrijzend bakmeel nemen.


Vervanging

Geen zelfrijzend bakmeel in huis? Voor elke 100 gram zelfrijzend bakmeel kun je ook 90 gram bloem nemen en voeg daar 1 1/2 theelepel bakpoeder en 1/2 theelepel zout aan toe.

Zelf zou ik maar een snuifje zout gebruiken, zodat je gebak niet te gezouten wordt!
Super bedankt !