Bekijk volle/desktop versie : Mijn School Weigert Hoofddoekjes!!!



20-01-2005, 16:06

Citaat door aKMaL:
salaam aleikoem,,
ik zit op een openbare middelbare school zeg maar,,en ik mag geen hoofddoek dragen,,wie kan mij tips geven om mijn school te overtuigen,,of moet ik gewoon naar een andere school gaan?? wat moeilijk is in mijn geval want ik ben vorig jaar al van school gewisseld(niet weggestuurd),,ik hoop dat jullie me kunne helpen,,
beslemma,,
.

20-01-2005, 16:12



Citaat door aKMaL:
salaam aleikoem,,
ik zit op een openbare middelbare school zeg maar,,en ik mag geen hoofddoek dragen,,wie kan mij tips geven om mijn school te overtuigen,,of moet ik gewoon naar een andere school gaan?? wat moeilijk is in mijn geval want ik ben vorig jaar al van school gewisseld(niet weggestuurd),,ik hoop dat jullie me kunne helpen,,
beslemma,,
As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabarakatuhu,

Meldpunt Discriminatie, in Nederland is er geen hijaabverbod en die zal er ook nooit komen inshaallah!

As Salaam wa alaikoum wara7matulahi wabarakatuhu.

20-01-2005, 17:22
Salaam oealykoem

ten eerste mbrouk el3ied allemaal, takaballa allahoe mina wa minkoem.
Beste zuster waar je wel zeker van moet zijn en zeker niet moet doen is je hijaab af doen of hem niet dragen vanwege het feit dat de kufaar dat zeggen, de wet van Allah is het allerbelangrijkste dus volg die inshallah dan zal Allah het gemakkelijk voor jou maken en vergeet niet om doe3a te doen en aan allah om hulp te vragen.

Ik zou zeggen geef hun zin niet want dat willen ze en het is toch een school dus dan mogen ze je niet weigeren om het feit dat je een hoofddoek draagt.

allah ye3awen, wallahoe a3lam

p.s maak er een rechtszaak van, neem een advocaat ofzo of naar een discriminatie burua gaan dat helpt wel inshallah

20-01-2005, 18:12
ga naae de rechter

20-01-2005, 19:05


asalaamoe alaikoem wr wb,

Ik ben van België en op school mag ik ook geen hoofddoek dragen . En dat vind ik echt erg,maar ja, ik weet niet waar ik m'n hoofddoek wel mag dragen

wa salaamoe alaikoem wr wb

20-01-2005, 21:00
Asalaam aleykoum moslimasister,

Ik begrijp je situatie helemaal. Hier in belgie is het idd moeilijk om het te dragen, omdat ze sinds vorig jaar nieuwe reglementen hebben opgesteld waarbij de school zelf mag kiezen of dat nu gedragen mag worden of neit. Maar je kan idd misschien wel een klacht indienen, indien je op een openbare school zit, dan mogen ze dat eigenlijk niet. Maar jah, je kent ze, de belgen.

Inchallah vind je snel een oplossing, geef het vooral niet op !

Wa3aleykoum salaam

20-01-2005, 22:36
lieve zusters wat die scholen ook zeggen DOE HEM A.U.B niet af, de straf die je zal ondergaan is groot lieve zusters. ga naar een ander school of nog beter ga naar een islamitische school.
Als je iets laat vanwege allah SWT dan zul je er iets veel mooiers voor terug krijgen, daar bedoel ik mee als je naar een ander school gaat omdat je je hoofdoek weigerd af te doen en je niya echt goed is dan zal allah SWT je daarvoor belonen insa'allah en allah SWT zal die kafirs straffen, dus lieve zusters zorg ervoor dat allah SWT jou ook niet straft. en mischien is dit wel een test en kijkt allah wat jullie zullen doen. je weet maar nooit lieve zusters, allah oe eglam.

ass salaam ou3likoem wharamtoe allah wa barakatoe

21-01-2005, 13:52
asalaamoe alaikoem wr wb,

Ik weet niet in welke school ik wel een hoofddoek zou mogen dragen en krijgertje,een islamitische school heb ik in België nog niet gezien
Dus ja......het enige da'k kan doen is m'n hoofddoek uitdoen

wa salaamoe alaikoem wr wb

21-01-2005, 15:27
Dat probleem heeft mijn zusje ook

21-01-2005, 15:28

Citaat door moslimasister:
asalaamoe alaikoem wr wb,

Ik weet niet in welke school ik wel een hoofddoek zou mogen dragen en krijgertje,een islamitische school heb ik in België nog niet gezien
Dus ja......het enige da'k kan doen is m'n hoofddoek uitdoen

wa salaamoe alaikoem wr wb
lieve zuster de het alsjeblieft niet, je moet gewoon de kracht hebben om te zoeken naar een andere school waar ze het wel accepteren of een islamitische school. Wat ga je zeggen als de dag des oordeel komt en allah vraagt jou waarom heb je hem af gedaan? dan zul je zooooo een spijt krijgen dat je hem af hebt gedaan omdat de kafirs dat tegen jou zeggen, alsjeblieft zuster je weet dat een moslim vrouw verpicht is om haar hijaab te dragen wat er ook gebeurd, je moet gewoon terug vechten en veel doe´a doen en allah zal je dan zeker helpen insa allah lieve zuster.

salaam ou3likoem wharamtoe allah wa barakatoe

22-01-2005, 00:32
salaam alkoem zuster heb het meegemaakt in de middelbare school. de eerste les wiskunde toen ik binnen kwam nog heel zenuwachtig want tja ging voor het eerst na de basisschool naar de middelbare school, zegt de leraar of ik eve buiten wil staan hij wil eve met me praten. ik braaf luisteren, wist niet wat ik moest verwachten zegt meneertje ik geef je twee keuzes of je hoofdoek af of je mag niet naar binnen, soebganallah aangezien ik pas een hoofdoek draag, wist alleen dat als je een vrouw werd dat het verplicht was meer niet.ik weigerd en moest naar de maatschappelijke werkster. gepraat en gepraat heb het niet tegen me ouders gezegd wou het zelf oplossen. na twee weken kwam me pa en die zij okee stuur me dochter gewoon naar libanon of irak voor haar studie. de direteur schrok en ja heb mijn vier jaartje s daar afgemaakt en heb ze bij de diploma uitreiking nog bedankt ook dat ze mijn imaan hebben versterkt en dat ik sinds dien alhamdoeililah meer verdiept heb in de islam.

masalama