Bekijk volle/desktop versie : Scheiden Marokkaanse wet.



Pagina's : [1] 2 3

27-05-2013, 21:08
Kan de vrouw dit tegenwoordig ook aanvragen? En hoe zit het als de man niet verschijnt op de oproep van het consulaat?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank jullie wel dames.

27-05-2013, 21:09



Citaat door INTUITION:
Kan de vrouw dit tegenwoordig ook aanvragen? En hoe zit het als de man niet verschijnt op de oproep van het consulaat?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank jullie wel dames.

Ik ken iemand die al jaren geleden is gescheiden (voor de Nederlandse wet) maar nog steeds getrouwd is voor de Marokkaanse wet omdat haar ex man niet wilt tekenen.

27-05-2013, 21:17

Citaat door moederskind:

Ik ken iemand die al jaren geleden is gescheiden (voor de Nederlandse wet) maar nog steeds getrouwd is voor de Marokkaanse wet omdat haar ex man niet wilt tekenen.
Dat zijn de minder leuke verhalen waar ik al bang voor ben..

Maar ik vraag me af als de man twee of drie keer wordt opgeroepen naar het consulaat en niet wil tekenen of er dan alsnog een scheiding tot stand kan komen?

Ik hoorde iets over dat Marokkaanse vrouwen meer rechten hebben gekregen omtrent scheiden en dergelijke..

27-05-2013, 21:23

Citaat door INTUITION:
Dat zijn de minder leuke verhalen waar ik al bang voor ben..

Maar ik vraag me af als de man twee of drie keer wordt opgeroepen naar het consulaat en niet wil tekenen of er dan alsnog een scheiding tot stand kan komen?

Ik hoorde iets over dat Marokkaanse vrouwen meer rechten hebben gekregen omtrent scheiden en dergelijke..
Dat durf ik echt niet te zeggen. Deze scheiding was jaren geleden (voor de nieuwe rechten). Ik denk dat ze de hoop toen had opgegeven en het nooit meer heeft herpakt.

27-05-2013, 21:25


als je smeergeld geeft wel,anders kan je er naar fluiten

27-05-2013, 21:26
natuurlijk kan je scheiden als je maar een goede reden heb. ik ken ook iemand die haar scheiding heeft aangevraagd zonder dat de man het wist, en na 3 maanden al officieel gescheiden is. maar ze had wel een goede reden. maar een vrouw kan gewoon scheiden van haar man.

27-05-2013, 21:30

Citaat door moederskind:
Dat durf ik echt niet te zeggen. Deze scheiding was jaren geleden (voor de nieuwe rechten). Ik denk dat ze de hoop toen had opgegeven en het nooit meer heeft herpakt.
Hoop dat het goed komt In Chaa Allah.

Durf het consulaat niet te bellen praat namelijk geen woord Arabisch hahahaha.

27-05-2013, 21:31

Citaat door sara_mama:
natuurlijk kan je scheiden als je maar een goede reden heb. ik ken ook iemand die haar scheiding heeft aangevraagd zonder dat de man het wist, en na 3 maanden al officieel gescheiden is. maar ze had wel een goede reden. maar een vrouw kan gewoon scheiden van haar man.
Ik heb genoeg redenen, liegen, verwaarlozen etc.

27-05-2013, 21:32

Citaat door fariida:
als je smeergeld geeft wel,anders kan je er naar fluiten


Hoe weet je dat? Ze3ma zonder omkopen kan je als vrouw zijnde niet scheiden?

27-05-2013, 21:33

Citaat door INTUITION:
Hoop dat het goed komt In Chaa Allah.

Durf het consulaat niet te bellen praat namelijk geen woord Arabisch hahahaha.
InshAllah. Ken je niet iemand anders laten bellen?

27-05-2013, 21:34
oh wat erg voor je meid. allah ihawnak! ben j al bezig met de aanvraag ofwat=

Citaat door INTUITION:
Ik heb genoeg redenen, liegen, verwaarlozen etc.

27-05-2013, 21:37

Citaat door sara_mama:
oh wat erg voor je meid. allah ihawnak! ben j al bezig met de aanvraag ofwat=
Ameen sokran lieverd, ja ik ben bezig met de Nederlandse en vroeg me af hoe het zit met de Marokkaanse.

27-05-2013, 21:38



Citaat door moederskind:
InshAllah. Ken je niet iemand anders laten bellen?
Ja dat kan, ik dacht misschien vind ik hier dames die hetzelfde hebben meegemaakt en me wat meer kunnen vertellen over hun ervaringen.

Als ik niks bereik met deze topic laat ik iemand bellen In Chaa Allah! Dank je wel meid.

27-05-2013, 21:39

Citaat door INTUITION:
Kan de vrouw dit tegenwoordig ook aanvragen? En hoe zit het als de man niet verschijnt op de oproep van het consulaat?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank jullie wel dames.
Ik heb begrepen dat je gewoon de scheiding als vrouw kan regelen in Marokko. Dit kan gelijk zodra de Nederlandse scheiding rond is.

27-05-2013, 21:40

Citaat door Dahab__:
Ik heb begrepen dat je gewoon de scheiding als vrouw kan regelen in Marokko. Dit kan gelijk zodra de Nederlandse scheiding rond is.
In Marokko? Neee!! Wil het gewoon hier regelen,

Pagina's : [1] 2 3