Bekijk volle/desktop versie : Cursus marokkaans koken/ iemand die het me wil leren



Pagina's : [1] 2

26-05-2013, 12:39
salam dames

ik wil echt heel graag marokkaans leren koken, maar ik weet niet waar ik dat kan leren

iemand die weet waar een een cursus kan volgen. of iemand die bereid is het me te leren??

26-05-2013, 13:23



Citaat door keukenrampje:
salam dames

ik wil echt heel graag marokkaans leren koken, maar ik weet niet waar ik dat kan leren

iemand die weet waar een een cursus kan volgen. of iemand die bereid is het me te leren??

Veel online recepten of koop receptenboek. Je hebt niet echt een cursus nodig als je van koken houdt. Wat wil je precies koken

26-05-2013, 13:33

Citaat door Ifone:
Veel online recepten of koop receptenboek. Je hebt niet echt een cursus nodig als je van koken houdt. Wat wil je precies koken
ik wil echt marokkaans leren,

zoals sfenj, msemmen, vlees, kip etc

ken je een goed receptenboek?

26-05-2013, 13:36

Citaat door keukenrampje:
ik wil echt marokkaans leren,

zoals sfenj, msemmen, vlees, kip etc

ken je een goed receptenboek?

Ben je geen Marokkaanse? Dan moet je Marokkaanse vriendinnen nemen

Je kan de recepten ook hier op deze site vinden

26-05-2013, 13:40



Citaat door Ifone:
Ben je geen Marokkaanse? Dan moet je Marokkaanse vriendinnen nemen

Je kan de recepten ook hier op deze site vinden
ik ben wel marokkaanse, helaas geen vriendinnen een heel lang verhaal

26-05-2013, 13:43

Citaat door keukenrampje:
ik ben wel marokkaanse, helaas geen vriendinnen een heel lang verhaal

Niet van je mams geleerd of is dat ook een lang verhaal. Op dit forum kun je ze maken
Als je zo ver bent, wil ik wel wat sfenz of couscous met kip proeven of het goed smaakt

26-05-2013, 14:01
Hoi meid,

Als je deze topics doorneemt in dit hoekje kom je echt heel ver! Bekijk de recepten en probeer het uit. Volg op welke kruiden je moet gebruiken en al snel ga je smaken kunnen onderscheiden. Er worden ook veel kooktips gegeven! Er is zelfs een lid die haar kookkunsten filmt. Op Youtube vindt je overigens tal van marokkaanse kooklessen.

Het belangrijkste van alles: wees niet bang om fouten te maken!

Oefening baart kunst

26-05-2013, 14:40
Inderdaad, ik heb ook niet veel van mijn moeder geleerd eigenlijk, ik heb vooral van deze site dingen geleerd. Gewoon een kwestie van uitproberen. Ik begon met het aanmaken van een eigen kookmapje. Ik kopieerde recepten van hier en printe dit uit en stap voor stap volgde ik het, nu kan ik veel zonder recept maken. Ik vind het heerlijk om nieuwe dingen te proberen nu.

26-05-2013, 19:53
up, heb dat geprobeerd via sites etc, maar toch niet het resultaat dat ik wil

26-05-2013, 19:58
Helemaal mee eens, zoiets zou echt moeten komen..

26-05-2013, 20:21
ja het is voor mij echt een must om iets live te zien

ik heb laatst tchicha gemaakt en heb een video van choumicha bekeken, maar alles was lekker mbt smaak, behalve de tchicha zelf, dan denk ik wat is er verkeerd gegaan, maar jah die vraag blijft dan onbeantwoord waardoor ik het dus een volgende keer weer verkeerd ga maken

26-05-2013, 22:45

Citaat door keukenrampje:
ja het is voor mij echt een must om iets live te zien

ik heb laatst tchicha gemaakt en heb een video van choumicha bekeken, maar alles was lekker mbt smaak, behalve de tchicha zelf, dan denk ik wat is er verkeerd gegaan, maar jah die vraag blijft dan onbeantwoord waardoor ik het dus een volgende keer weer verkeerd ga maken
Ja, precies, we zouden dat eigenlijk ook zelf kunnen organiseren voor een xtje..maar hoe, door wie, waar..

27-05-2013, 14:01



Citaat door Quote:
Ja, precies, we zouden dat eigenlijk ook zelf kunnen organiseren voor een xtje..maar hoe, door wie, waar..
ja dat zou erg leuk zijn!!!

maar nu iemand vinden die bereid is om het aan ons te leren

27-05-2013, 22:31

Citaat door keukenrampje:
ja dat zou erg leuk zijn!!!

maar nu iemand vinden die bereid is om het aan ons te leren
Hmmm....

Pagina's : [1] 2