Bekijk volle/desktop versie : Emigreren naar Marokko. Wie heeft de stap al genomen? Tips/adviezen zijn welkom!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

25-05-2013, 23:37
Salaam Alaikom lieve mensen,

Mijn man en ik zitten al een tijdje te overwegen om te emigreren naar Marokko. Mijn man komt uit Marokko en is daar academisch geschoold. Gezien de crisistijd in Nederland achten wij de kans zeer zeer klein dat mijn man op niveau een baan kan vinden. Verder ben ik als enige kostwinner een beetje moe van de grote verantwoordelijkheid die ik draag als enige kostwinner in combinate met moederschap. Daarnaast willen wij onze kinderen in een islamitische omgeving op laten groeien.

Wie heeft al reeds deze grote stap genomen? Is het meegevallen of juist tegengevallen? Zoja, wat is je dan tegengevallen?

Ik ben zo benieuwd naar de ervaringen. Mochten jullie tips/adviezen hebben dan hoor ik dat graag.

Lieve groeten

25-05-2013, 23:43


Kan je man daar dan makkelijk aan een baan komen?

25-05-2013, 23:51
@Alayya, ja inchaa allah wel.

Ben jij ook geëmigreerd naar marokko?

25-05-2013, 23:58
Ben ook benieuwd!

25-05-2013, 23:59


Ik heb geen vrouw, noch kinderen.
Heb een goede baan, financieel heb ik alhamdoelillah niks te klagen, maar emigreren spookt elke dag door mijn hoofd ....!!

En als ik met mijn neef zit, gaat 90% van ons gesprek over emigreren.

Onze conclusie is uiteindelijk geworden: makkelijk zal het er niet van worden, en je moet ook niet gaan rekenen op een ideale baan, of luxe, als je het daarvoor doet en daarop rekent, dan zal je niet slagen. Emigreren zal volledig omwille van ALLAH moeten gebeuren, dan zal je slagen. Het is dus kwestie van Tawakkal 3ala ALLAH en emigreer, uiteraard moet je natuurlijk het een en andere treffen, maar de basis van alles is vertrouwen in ALLAH en op ALLAH...!

26-05-2013, 00:06

Citaat door ELmotchou:
Ik heb geen vrouw, noch kinderen.
Heb een goede baan, financieel heb ik alhamdoelillah niks te klagen, maar emigreren spookt elke dag door mijn hoofd ....!!

En als ik met mijn neef zit, gaat 90% van ons gesprek over emigreren.

Onze conclusie is uiteindelijk geworden: makkelijk zal het er niet van worden, en je moet ook niet gaan rekenen op een ideale baan, of luxe, als je het daarvoor doet en daarop rekent, dan zal je niet slagen. Emigreren zal volledig omwille van ALLAH moeten gebeuren, dan zal je slagen. Het is dus kwestie van Tawakkal 3ala ALLAH en emigreer, uiteraard moet je natuurlijk het een en andere treffen, maar de basis van alles is vertrouwen in ALLAH en op ALLAH...!
en toch is het makkelijker gezegd dan gegaan..
Vergeet even je persoonlijke luxe positie waarin je nu verkeerd.
Automatisch zijn we geneigd een situatie te beoordelen vanuit de situatie waarin we al verkeren.
Alleen is dit geen realistisch beeld.!

26-05-2013, 00:07

Citaat door ennahouwa:
Salaam Alaikom lieve mensen,

Mijn man en ik zitten al een tijdje te overwegen om te emigreren naar Marokko. Mijn man komt uit Marokko en is daar academisch geschoold. Gezien de crisistijd in Nederland achten wij de kans zeer zeer klein dat mijn man op niveau een baan kan vinden. Verder ben ik als enige kostwinner een beetje moe van de grote verantwoordelijkheid die ik draag als enige kostwinner in combinate met moederschap. Daarnaast willen wij onze kinderen in een islamitische omgeving op laten groeien.

Wie heeft al reeds deze grote stap genomen? Is het meegevallen of juist tegengevallen? Zoja, wat is je dan tegengevallen?

Ik ben zo benieuwd naar de ervaringen. Mochten jullie tips/adviezen hebben dan hoor ik dat graag.

Lieve groeten
Ik vind dat dit genoeg zegt.

26-05-2013, 00:15
weet wel dat marokko geen vangnet kent
mocht je in problemen komen.......

26-05-2013, 00:16

Citaat door Miep.:
en toch is het makkelijker gezegd dan gegaan..
Vergeet even je persoonlijke luxe positie waarin je nu verkeerd.
Automatisch zijn we geneigd een situatie te beoordelen vanuit de situatie waarin we al verkeren.
Alleen is dit geen realistisch beeld.!


Ik zeg ook niet dat het makkelijk is.
Daarom zeg ik dat je vertrouwen in ALLAH moet hebben, als je dat niet hebt, dan zal het niet lukken om te emigreren al zal jouw man daar een ideale baan krijgen. Emigreer omwille van ALLAH dan ga je slagen. Emigreer je omwille van iets anders dan zal je binnen de kortste tijd terugkeren

26-05-2013, 00:19

Citaat door ELmotchou:
Ik heb geen vrouw, noch kinderen.
Heb een goede baan, financieel heb ik alhamdoelillah niks te klagen, maar emigreren spookt elke dag door mijn hoofd ....!!

En als ik met mijn neef zit, gaat 90% van ons gesprek over emigreren.

Onze conclusie is uiteindelijk geworden: makkelijk zal het er niet van worden, en je moet ook niet gaan rekenen op een ideale baan, of luxe, als je het daarvoor doet en daarop rekent, dan zal je niet slagen. Emigreren zal volledig omwille van ALLAH moeten gebeuren, dan zal je slagen. Het is dus kwestie van Tawakkal 3ala ALLAH en emigreer, uiteraard moet je natuurlijk het een en andere treffen, maar de basis van alles is vertrouwen in ALLAH en op ALLAH...!
Dat zeg je heel goed. Vertrouwen in Allah moet zeker de basis zijn. Moge Allah het voor jou gemakkelijk maken en voor iedereen inchaa allah die graag wil emigreren.
Maar ik ben wel benieuwd wat jou overweegt om te emigreren?

26-05-2013, 00:21

Citaat door Lovex:
Ik vind dat dit genoeg zegt.
Wat zegt dat dan volgens jou?

26-05-2013, 00:35

Citaat door ennahouwa:
Dat zeg je heel goed. Vertrouwen in Allah moet zeker de basis zijn. Moge Allah het voor jou gemakkelijk maken en voor iedereen inchaa allah die graag wil emigreren.
Maar ik ben wel benieuwd wat jou overweegt om te emigreren?


18 jaar oud was ik toen ik van Marokko naar NL emigreerde.... Nog nooit heb ik me hier thuis gevoeld, ondanks dat alle mijn familie hier is, en ondanks dat het allemaal goed gaat en zo, is "reemigreren" een dagelijkse gedachte dat nooit weg is.

Ik wil gewoon elke dag oproep tot het gebed horen. Wil niet 8 uur per dag tussen ongelovigen leven.

26-05-2013, 00:36


Kom steeds vaker mensen tegen die gaan emigreren naar marokko..

26-05-2013, 00:48

Citaat door batatagizou:
Als je vanwege de islam wilt emigreren vraag ik me af of Marokko wel het juiste land is.


Voor mij wel.
Alles heb je.
Wil je islaam, dan stikt het in Marokko van boeiende mensen van kennis.
Wil je lfitna, dan is er ook genoeg plek voor fitna.
Maar er is weinig ongeloof.

26-05-2013, 00:48

Citaat door batatagizou:
Als je vanwege de islam wilt emigreren vraag ik me af of Marokko wel het juiste land is.
Marokko heeft geen hoofddoek verbod, kent de ramadan, overal moskee's, halal eten, islamitische feestdagen etc etc.

Ja...voor mij is Marokko toch echt wel een Islamitisch land.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28