Bekijk volle/desktop versie : telefoongeheugen



25-05-2013, 12:06
Ik heb een samsung galaxy ace s5830
als ik apps download komen die altijd terecht in de geheugen van mijn telefoon (wat niet veel is ong 180 mb) heb ook een sd kaart van 8gb. en doordat mn geheugen vol is kan ik geen nieuwe apps meer downloaden terwijl mijn sd kaart praktisch leeg is; weet iemand hoe ik ze overzet naar mijn sd kaart?

25-05-2013, 13:26



Citaat door chainez:
Ik heb een samsung galaxy ace s5830
als ik apps download komen die altijd terecht in de geheugen van mijn telefoon (wat niet veel is ong 180 mb) heb ook een sd kaart van 8gb. en doordat mn geheugen vol is kan ik geen nieuwe apps meer downloaden terwijl mijn sd kaart praktisch leeg is; weet iemand hoe ik ze overzet naar mijn sd kaart?
Heb je het nu alleen over downloaden van die apps, of ook het installeren ervan?


Geinstalleerde apps kan je misschien zo verplaatsen naar je sd:

stap 1: Ga naar ‘Settings’
Stap 2: Ga naar ‘Applications’
Stap 3: Kies ‘Manage applications’
Stap 4: Klik op het tabblad ‘On SD card’
Stap 5: Nu zie je een lijst van je apps met een vink-mogelijkheid rechts ernaast. Klik op een willekeurige app.
Stap 6: Zie de knop ‘Move to SD card’

Als t goed is bestaat er ook een app voor genaamd App2SD.


Apps die gedownload zijn, maar niet geinstalleerd, kun je makkelijk met behulp van usb-kabel en je pc\laptop verplaatsen.

25-05-2013, 14:26

Citaat door Denker:
Heb je het nu alleen over downloaden van die apps, of ook het installeren ervan?


Geinstalleerde apps kan je misschien zo verplaatsen naar je sd:

stap 1: Ga naar ‘Settings’
Stap 2: Ga naar ‘Applications’
Stap 3: Kies ‘Manage applications’
Stap 4: Klik op het tabblad ‘On SD card’
Stap 5: Nu zie je een lijst van je apps met een vink-mogelijkheid rechts ernaast. Klik op een willekeurige app.
Stap 6: Zie de knop ‘Move to SD card’

Als t goed is bestaat er ook een app voor genaamd App2SD.


Apps die gedownload zijn, maar niet geinstalleerd, kun je makkelijk met behulp van usb-kabel en je pc\laptop verplaatsen.
nee ik heb mn apps al gedownload en geinstalleerd, maar ze komen terecht in mijn geheugen van mijn telefoon. en die stappen die je schreef zie ik nergens staan. als ik naar 'on sd card' ga zie ik enkel mijn apps die op de geheugen van mijn kaart staan en zie nergens waar ik kan vinken. ik kan wel mijn apps van geheugenkaart naar mijn telefoonkaart zetten maar niet omgekeerd. en die App2D werkt da goed?

25-05-2013, 22:15

Citaat door chainez:
nee ik heb mn apps al gedownload en geinstalleerd, maar ze komen terecht in mijn geheugen van mijn telefoon. en die stappen die je schreef zie ik nergens staan. als ik naar 'on sd card' ga zie ik enkel mijn apps die op de geheugen van mijn kaart staan en zie nergens waar ik kan vinken. ik kan wel mijn apps van geheugenkaart naar mijn telefoonkaart zetten maar niet omgekeerd. en die App2D werkt da goed?
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan het altijd uitproberen.

01-06-2013, 00:41



Citaat door chainez:
Ik heb een samsung galaxy ace s5830
als ik apps download komen die altijd terecht in de geheugen van mijn telefoon (wat niet veel is ong 180 mb) heb ook een sd kaart van 8gb. en doordat mn geheugen vol is kan ik geen nieuwe apps meer downloaden terwijl mijn sd kaart praktisch leeg is; weet iemand hoe ik ze overzet naar mijn sd kaart?

Ja dat klopt !
Somige apps heb je per ongelijk op je telefoon geheugen opgeslagen (Ram geheugen)
Instellingen>aplicatie> daar kunt u de apps verplaatsen naar u SD kaart.

Automatiese update,s uitschakelen bespaart u ook geheugen.

Dit helpt ook als u telefoon op een moment heel traag is :


01-06-2013, 14:20
[QUOTE=issamcc;116474472]Ja dat klopt !
Somige apps heb je per ongelijk op je telefoon geheugen opgeslagen (Ram geheugen)
Instellingen>aplicatie> daar kunt u de apps verplaatsen naar u SD kaart.

Automatiese update,s uitschakelen bespaart u ook geheugen.

Dit helpt ook als u telefoon op een moment heel traag is :

van die updates wist ik niet, bij mij staat ie aangevinkt. merci voor de tip

02-06-2013, 11:47
Is het al gelukt?

02-06-2013, 16:40

Citaat door Denker:
Is het al gelukt?
neen ben nog niet naar de telefoonwinkel gegaan. het zal voor dinsdag zijn ofzo in shaa Allah. als ik eens zin heb om naar buiten te gaan

02-06-2013, 18:52

Citaat door chainez:
neen ben nog niet naar de telefoonwinkel gegaan. het zal voor dinsdag zijn ofzo in shaa Allah. als ik eens zin heb om naar buiten te gaan
Oke

04-06-2013, 18:49
ik ben dus vandaag naar de winkel gegaan in de hoop dat ze mij zouden kunnen helpen, wat niet het geval was. die meneer wist er niets van en zei dat de apps sowiso op de geheugen van de telefoon wordt opgeslagen en enkel de foto's, muziek ... op de sd kaart. ma kbetwijfel het dat het waar is. waarom zou samsung dan een klein geheugen hebben.

04-06-2013, 19:41
Heb je die App2D al geprobeerd, of niet?

05-06-2013, 16:43
je moet je telefoon rooten.

18-06-2013, 13:35


heb hem gedownload maar kan niet alle apps (zoals whatsapp) overzetten. maar krijg soms wel nog de melding dat mijn geheugen vol is zonder dat ik gedownload heb.