Bekijk volle/desktop versie : Hijma in Amsterdam?



24-05-2013, 09:58
Salaam alaikoem iedereen,

Weet iemand een adres waar je hijama kan doen in amsterdam.
Ik ben wel een paar keer naar die van rdam geweest, maar het is me gwn te ver.

Adam/zaandam/haarlem ofso. Een beetje in de buurt??

Alvast bedankt.

24-05-2013, 10:06


dat je dat durft

als ik al bloed zie ga ik van me stokkie, wat is eigenlijk de bedoeling van hijama?

24-05-2013, 10:50

Citaat door FerreroRocher:
dat je dat durft

als ik al bloed zie ga ik van me stokkie, wat is eigenlijk de bedoeling van hijama?
Valt wel mee, ahhaha, zo eng is het niet. Je voelt er nauwelijks wat van.
In het ben je mss bang omdat je het niet kent, maar dat is nergens voor nodig.
Maar heb het nu al 3 keer gedaan en het voelt goed al hamdoellilah..

__________

De “wet cupping methode” valt onder de sunnah van onze profeet vzmh.
Op een dergelijke plaats, deze hangt af van de klacht, wordt een glas (of soortgelijk voorwerp) geplaatst en deze wordt vacuum getrokken; dat wil zeggen, al het lucht wordt uit het glas getrokken, waardoor het glas gaat zuigen aan de huid. Na een paar minuten (varierend van 3 tot 10) wordt het glas van de huid gehaald en worden er piepkleine sneetjes of prikjes gemaakt in de huid. We hebben het wellicht niet eens over een halve centimeter als men ervaren en bedreven is. Het glas wordt vervolgens weer op de huid geplaatst en wordt weer vacuum getrokken waarna er bloed uit het sneetje komt. Deze behandeling kan op verschillende keren op plaatsen verricht worden, en brengt - met de wil van Allah, en Hij is de werkelijke Genezer - genezing tegen allerlei kwalen, walhamdoelillaah.

Bij klachten of preventief?
Hijama (cupping) verwijdert dode bloed cellen en toxines uit het cardiovasculaire systeem. Het is een beetje hetzelfde als je radiotor door spoelen. Het is beter om dit preventief te doen.

Maar mocht er al schade zijn dan heeft onze profeet (SAWS) aangegeven dat deze therapie- met de wil van Allah, en Hij is de werkelijke Genezer - genezing is voor allerlei kwalen, walhamdoelillaah.


-Aambeien,
-Acne,
-Ademhalingsklachten,
-Allergie,
-Anemie,
-Artrose,
-Blessures,
-Bewegingsapparaat (nek,schouders en rugklachten),
-Bronchitis,
-Cystitis (blaasontsteking ),
-Chronische verkoudheid,
-Depressies,
-Epicondylitis (tennisarm),
-Fobieën,
-Gynaecologische klachten zoals, infertiliteit
-Hartklachten,
-Hernia,
-Herpes zoster,
-Hoesten,
-Hoge bloeddruk,
-Hoofdpijnen,
-Hooikoorts,
-Hormonale klachten,
-Huidklachten (eczeem.psoriasis,acne,jeuk),
-Hyperventilatie,
-Impotentie,
-Irritaties,
-Lage rugklachten,
-Maag- en darmklachten,
-Menstruatieproblemen(opvliegers,overgangsklachten) ,
-Migraine,
-Nervositeit,
-Oorklachten,
-Psychische problemen en burnouts,
-Sinusitis (bijholte ontsteking),
-Slapeloosheid,
-Trigeminus neuralgie (aangezichtspijnen),

24-05-2013, 11:11
Heb een paar filmpjes gezien
Is 1 x niet genoeg om dat te doen dan ? zou wel fijn zijn als de afvalstoffen uit je lichaam doet verdwijnen en andere kwalen maar alsnog moet ik er eerst aan verdiepen.. op fb kan je ze ook vinde toets hijama in

25-05-2013, 15:11



Citaat door FerreroRocher:
Heb een paar filmpjes gezien
Is 1 x niet genoeg om dat te doen dan ? zou wel fijn zijn als de afvalstoffen uit je lichaam doet verdwijnen en andere kwalen maar alsnog moet ik er eerst aan verdiepen.. op fb kan je ze ook vinde toets hijama in
Als je klachteb hebt is 1 keer niet genoeg. Ik heb net even op fb gekeken, nu even vragen of iemand daar is geweest.
Als et verkeerd gedaan wordt kan je littekens eraan over houden, las ik. Allah oe a3lem.

25-05-2013, 18:26
Wat voor klachten heb je dan precies? En heb je er littekens aan over gehouden dan?

25-05-2013, 19:37
Moskee eltawheed te Amsterdam