Bekijk volle/desktop versie : OM: aanrijding scooter was doodslag



Pagina's : [1] 2 3

19-01-2005, 20:05
De 43-jarige automobiliste die maandag in Amsterdam een 19-jarige man aanreed die haar tas stal, wordt van doodslag verdacht. Het OM verdenkt haar van het nemen van een onaanvaardbaar risico, toen ze hard achteruitreed. Dat wordt juridisch vertaald als doodslag.

De vrouw wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Ze wordt sinds de aanrijding in hechtenis gehouden.

Of ze de tasjesdieven op de scooter met opzet aanreed, wordt nog onderzocht. Het is zeker dat ze hard achteruitreed in reactie op de diefstal. Na 50 meter reed ze de scooter klem tegen een boom. De jongen die achterop zat, overleed.
Bron: Teletekst

19-01-2005, 20:25



Citaat door frank herbert:
De 43-jarige automobiliste die maandag in Amsterdam een 19-jarige man aanreed die haar tas stal, wordt van doodslag verdacht. Het OM verdenkt haar van het nemen van een onaanvaardbaar risico, toen ze hard achteruitreed. Dat wordt juridisch vertaald als doodslag.

De vrouw wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Ze wordt sinds de aanrijding in hechtenis gehouden.

Of ze de tasjesdieven op de scooter met opzet aanreed, wordt nog onderzocht. Het is zeker dat ze hard achteruitreed in reactie op de diefstal. Na 50 meter reed ze de scooter klem tegen een boom. De jongen die achterop zat, overleed.
Bron: Teletekst
Jongelui tegenwoordig kunnen geeneens fatsoenlijk hun brommertje opvoeren, mijne (Kreitler 150cc) was tot de 100 in iedergeval sneller dan iedere auto en reed op top 160. Scootertje wordt er tegenwoordig al uitgereden door een CHINESE VROUW die ACHTERUIT rijdt.

Schandelijk.

Dit soort a-technische lui verdient het om platgereden te worden.

19-01-2005, 20:28
Laat de Nederlandse juridische apparaat maar besluiten wat de straf van deze vrouw moet zijn. Ik heb er alle vertrouwen in en ik zal de straf, hoe die ook uit zal vallen, niet veroordelen of bekritiseren.

19-01-2005, 20:51

Citaat door frank herbert:
De 43-jarige automobiliste die maandag in Amsterdam een 19-jarige man aanreed die haar tas stal, wordt van doodslag verdacht. Het OM verdenkt haar van het nemen van een onaanvaardbaar risico, toen ze hard achteruitreed. Dat wordt juridisch vertaald als doodslag.

De vrouw wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Ze wordt sinds de aanrijding in hechtenis gehouden.

Of ze de tasjesdieven op de scooter met opzet aanreed, wordt nog onderzocht. Het is zeker dat ze hard achteruitreed in reactie op de diefstal. Na 50 meter reed ze de scooter klem tegen een boom. De jongen die achterop zat, overleed.
Bron: Teletekst
Als we dit even vertalen naar het geval Kluivert die moedwillig te hard reed en iemand doodreed, verwacht ik een taakstrafje

19-01-2005, 20:55


Vrouw moet zorgen dat ze een goede advocaat krijgt.

19-01-2005, 20:58
tja....dat gebeurt ervan als je voor eigen rechter wilt spelen.....

19-01-2005, 21:13

Citaat door mohammedALI:
Vrouw moet zorgen dat ze een goede advocaat krijgt.
Hallo mohammedALI,

Wat is je mening over dit hele voorval? Ik weet dat we het vaak niet eens zijn, maar in vergelijkbare gevallen kwam je voor mij met een onverwacht standpunt. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Groet,

Immanuel

19-01-2005, 22:47
wie was ook alweer die gene die de doodstraf wou invoeren in nederland??

19-01-2005, 23:06

Citaat door fire fighter:
Jongelui tegenwoordig kunnen geeneens fatsoenlijk hun brommertje opvoeren, mijne (Kreitler 150cc) was tot de 100 in iedergeval sneller dan iedere auto en reed op top 160. Scootertje wordt er tegenwoordig al uitgereden door een CHINESE VROUW die ACHTERUIT rijdt.

Schandelijk.

Dit soort a-technische lui verdient het om platgereden te worden.
Fantastische reactie! Maar zoiets dacht ik ook. Ik heb ook wel eens gezien dat Marokkanen op een scooter een vrouw overvielen, ik stond er twee meter vanaf, maar ja, het gebeurt zo snel en weg zijn ze. Maar dat ze niet eens een achteruitrijdende auto kunnen ontvluchten is diep treist van hun ja.

19-01-2005, 23:28

Citaat door Immanuel:
Hallo mohammedALI,

Wat is je mening over dit hele voorval? Ik weet dat we het vaak niet eens zijn, maar in vergelijkbare gevallen kwam je voor mij met een onverwacht standpunt. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Groet,

Immanuel
Het is moeilijk dat onder woorden te brengen want ik was er niet bij.
Feit is wel dat Ali el B. gewoon een doortrapte crimineel was en zich vergist had in zijn slachtoffer. Het weerloos en onschuldig ogenende vrouwtje bleek strijdbaar. Ik weet niet wat haar intenties waren. Justite zal een oordeel moeten geven. Er moet wel een signaal komen dat je niet iedereen zo maar plat kan rijden. Een straf verwacht ik wel. maar geen zware.

20-01-2005, 00:45

Citaat door fire fighter:
Jongelui tegenwoordig kunnen geeneens fatsoenlijk hun brommertje opvoeren, mijne (Kreitler 150cc) was tot de 100 in iedergeval sneller dan iedere auto en reed op top 160. Scootertje wordt er tegenwoordig al uitgereden door een CHINESE VROUW die ACHTERUIT rijdt.

Schandelijk.

Dit soort a-technische lui verdient het om platgereden te worden.
Onzinreactie...........

20-01-2005, 00:56

Citaat door Yaw:
Als we dit even vertalen naar het geval Kluivert die moedwillig te hard reed en iemand doodreed, verwacht ik een taakstrafje
Kluivert was bruin, die vrouw zal vast nog geld eisen van de ouders....

20-01-2005, 01:02



Citaat door Mr_innocent:
Onzinreactie...........
Klopt maar ik had al zo'n 100 inhoudelijke reacties gegeven op dit onderwerp in verschillende draadjes hierover. ik was een beetje door mijn stof heen maar het is wel zo. tegenwoordig zie je geen brommertje meer ECHT hard rijden.

Schijnt dat ze tegenwoordig wel veel lastiger zijn op te voeren. in mijn oude kreitler blok zaten al gaten waarin je de tapeinden voor de cylinder verder uit elkaar kon zetten. En zo waren er nog wel wat dingen waar al rekening was gehouden met opvoeren erg lief van de fabrikant.

En toch vind ik het wel een beetje vreemd dat het jaren lange pesten van de politie heeft geholpen. Ik dacht altijd er komt telkens een nieuwe generatie die daar toch weer schijt aan heeft. En veel te veel geld gaat uitgeven om hun brommertjes sneller en sneller te maken.

20-01-2005, 01:03

Citaat door mohammedALI:
Het is moeilijk dat onder woorden te brengen want ik was er niet bij.
Feit is wel dat Ali el B. gewoon een doortrapte crimineel was en zich vergist had in zijn slachtoffer. Het weerloos en onschuldig ogenende vrouwtje bleek strijdbaar. Ik weet niet wat haar intenties waren. Justite zal een oordeel moeten geven. Er moet wel een signaal komen dat je niet iedereen zo maar plat kan rijden. Een straf verwacht ik wel. maar geen zware.
Ik heb het altijd al geweten dat we tot een soort consencus konden komen/
Wel stoppen met het meppen naar vrouwen of ander volk

20-01-2005, 01:05
het is diep triest wat er is gebeurt
ikdenk zelf dat die vrouw niet de bedoeling had om de jongen dood te rijden
ik denk dat ze ze klem wilde rijden en dan overdragen aan de polietie
ik leef mee met beide families en van het slachtoffer vooral nu met deze eigenlijk zo feestelijke dagen die eraan komen
en nu ook gelijk iederren weet dat het een tasjesdief was en dat ie waarschijnlijk ook een overval gepleegd heeft
da sook niet leuk omdat er nog allemaal bij te horen als familie
ik wens ze heel veel sterkte toe
en de familie van de vrouw wens ik ook sterkte toe
want hun vrouw,moeder of wath ever is nu in veel ogen een moordenaar
terwijl het misschien helemaal niet zo bedoelt werd
veel sterkte voor allemaal



ik wil iedereen nog een marbouk lehied wensen
dat er maar snel vrede mag komen
amien

Pagina's : [1] 2 3