Bekijk volle/desktop versie : Voor degene die geïmponeerd zijn door weteschap



21-05-2013, 17:06
Wij leven in een tijd waar veel moslims met een minderwaardigheidscomplex leven omdat zij het westen als wetenschappelijk vooruitstrevend zien terwijl zij achter blijven. Deze hadeeth is een reminder voor hen:

)، وفي حديث ابن عمر: فزجره النبي صلى الله عليه وسلم، ثم قال: مه، فإن العاقل من يعمل بطاعة الله


21-05-2013, 17:42


Waar kan ik de vertaling vinden broeder

21-05-2013, 18:18
Een man prees het verstand van een Christen tegenover de Profeet, deze man was onder de inruk van zijn intelligentie. Hierop zei de Profeet tegen hem: "De ongelovige bezit geen verstand. Hebben jullie de woorden van Allah dan niet gehoord? "En de ongelovigen zullen in de hel zeggen, indien wij hadden geluisterd en onze verstand hadden gebruikt dan behoorden wij niet tot de bewoners van de Hel." [Surah Al-Mulk, 10]

21-05-2013, 18:28
Sub7anAllah. Dat is ook zo broeder.

22-05-2013, 13:47


Zeker, al die wetenschappers en hoogleraren zullen ook in de hel zeggen "Hadden wij onze verstand maar gebruikt."

23-05-2013, 10:20

Citaat door Shaakir:
Wij leven in een tijd waar veel moslims met een minderwaardigheidscomplex leven omdat zij het westen als wetenschappelijk vooruitstrevend zien terwijl zij achter blijven.]
Meer investeren in onderwijs is een goed idee.

23-05-2013, 10:36

Citaat door forfait:
Meer investeren in onderwijs is een goed idee.
Jij bent een goed voorbeeld van zo een kaafir die zijn verstand weigerd te gebruiken, hoe vaak heb jij wel niet waarheden verworpen omdat ze niet stroken met je verdraaide kijk op de werkelijkheid.

23-05-2013, 10:47

Citaat door Shaakir:
Jij bent een goed voorbeeld van zo een kaafir die zijn verstand weigerd te gebruiken, hoe vaak heb jij wel niet waarheden verworpen omdat ze niet stroken met je verdraaide kijk op de werkelijkheid.
Ik kijk naar wat de wetenschap te zeggen heet. Dat is een objectievere bron dan religie want:
1. ze houdt altijd een slag om de arm en plakt waarschijnlijkheden aan haar uitspraken in plaats van botweg te stellen dat alles wat ze zegt waar is. Kwestie van verstand en bescheidenheid;
2. van religies heb je er honderden en die spreken elkaar soms van harte tegen zonder ooit eens te overleggen waarom ze nou verschillen.

23-05-2013, 11:03

Citaat door forfait:
Ik kijk naar wat de wetenschap te zeggen heeft.
Dat doe je niet. Jij accepteert slechts wetenschap die in jouw straatje past.

23-05-2013, 11:46

Citaat door Shaakir:
Dat doe je niet. Jij accepteert slechts wetenschap die in jouw straatje past.
Ik accepteer alles van de wetenschap. Dat is ook geen probleem want ze bedient zich van het methodisch naturalisme en dat is uit zijn aard nooit in tegenspraak met een atheistisch wereldbeeld.
Het zijn echter sommige gelovigen die een probleem hebben met de wetenschap (zoals met evolutietheorie of neurobiologie).

23-05-2013, 11:49

Citaat door forfait:
Ik accepteer alles van de wetenschap.
Niet liegen.

23-05-2013, 11:50

Citaat door Shaakir:
Niet liegen.
Arme jongen. Altijd maar schreeuwen en schelden. Meer kun je niet.

23-05-2013, 11:52



Citaat door forfait:
Arme jongen. Altijd maar schreeuwen en schelden. Meer kun je niet.
Je bent geobsedeerd door mij. Als ik moest raden wie mijn grootste fan is, dan weet ik wel wie het is..