Bekijk volle/desktop versie : Bah! Marokkaanse vrouwen die klagen dat ze gefilmd worden door de cameravrouw/man.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19

21-05-2013, 10:27

Citaat door Morrocan_sugar:
TS, alleen al het feit dat je niet kunt begrijpen waarom veel vrouwen niet gefilmd worden, zegt al genoeg over jouw Islamitisch besef. Jammer!

Er zal speciaal voor die vrouwen niet gefilmd worden?vraag je ze om naar achteren te gaan dan willen ze niet want hun zitten liever helemaal voor aan naast de bruid.Nogmaals iedereen weet dat er gefilmd word op een bruiloft ben je het daar niet mee eens,ga aan een tafel zitten waar geen camera komt of blijf lekker thuis dan doe je ook iedereen een plezier door niet te klagen.

21-05-2013, 10:44

Citaat door Tamatoth-Farid:
Er zal speciaal voor die vrouwen niet gefilmd worden?vraag je ze om naar achteren te gaan dan willen ze niet want hun zitten liever helemaal voor aan naast de bruid.Nogmaals iedereen weet dat er gefilmd word op een bruiloft ben je het daar niet mee eens,ga aan een tafel zitten waar geen camera komt of blijf lekker thuis dan doe je ook iedereen een plezier door niet te klagen.
Niet op elke bruiloft wordt er gefilmd hoor.

21-05-2013, 10:45
Genoeg bruidjes die op de uitnodigingskaart zetten dat ze wensen niet gefilmd te worden, maar de gasten filmen dat vinden ze dan wel weer normaal?

21-05-2013, 10:47

Citaat door watedoen:
Dat waren pas tijden.
Alleen zonder die muziek dan...

21-05-2013, 10:49

Citaat door JETLI:
Iedereen heeft het recht om niet gefilmd te willen worden. Alleen zou ik ze een tafel achteraan geven ergens in een hoek of eigenlijk vind ik dat ze zelf daar moeten gaan zitten. En ik vind dat de gastvrouw opdracht moet geven aan de cameravrouw dat ze 2 tafels achteraan niet mag filmen. Of gewoon thuis blijven. Ik vind het soms ook overdreven van die cameravrouw, gaat ze tafel voor tafel langs en neemt gezicht per gezicht op van die hadjies, dan denk ik, laat ze met rust. Film de dansvloer en als de bruid binnenkomt.
Inderdaad, en dat is ook een tafel waar ik altijd zit. Ik dans niet op bruiloften en zit altijd achterin in een hoekje als ik ga.

21-05-2013, 10:50

Citaat door Tamatoth-Farid:
Kijk, ik vind persoonlijk die hele camera eersteklas onzin! Ik begrijp best dat je wat mooie foto's wilt maken voor later, maar een dvd maken heeft voor mij geen enkele meerwaarde. Maar goed dat is mijn mening. Ik begrijp dat 99% van de meiden het wel belangrijk vindt. Prima, maar dan vind ik ook dat je respect moet hebben voor de vrouwen die niet gefilmd willen worden. In dat geval zou ik een no-filmzone inrichten in de zaal voor die vrouwen. Kijk, willen die vrouwen daar niet zitten en komen ze toch in de filmzone terecht, dan is dat hun verantwoordelijkheid. Men moet dan niet gaan zitten zeiken.
Maar waar ik persoonlijk veel moeite mee heb, zijn bruiloften waar zo'n no-filmzone niet is ingericht en de cameravrouw echt de hele zaal filmt en langs elke tafel gaat om alle gezichten op de gevoelige plaat te leggen. Soms zelfs tijdens het eten. Kom op zeg, gun je gasten wat privacy. Nou, dan is dus iedereen gefilmd en wat dan daarna vaak gebeurt, is dat de hele familie van de bruid en bruidegom wordt uitgenodigd en ze met z'n allen gezellig alle vrouwen gaan zitten bekijken. "Oh kijk, die was er ook! Oh kijk, die zag er echt niet uit! Oh kijk, die denkt echt dat ze kan dansen! Oh kijk, de vrouw van die en die!" En nu niet protesteren dat dat niet gebeurt dames, want dat is wel wat er gebeurt. Er worden vrouwen gefilmd zonder hoofddoek of blote kleding. Mannen kijken daar vervolgens naar. Dat is toch fout! De Islam heeft juist gescheiden bruiloften voorgeschreven, zodat vrouwen ook lekker zichzelf kunnen zijn. Vrouwen moeten zich op een bruiloft veilig voelen. Ze zijn met vrouwen onder elkaar en hoeven niet te vrezen dat mannen ze bekijken. Maar als je vrouwen filmt en vervolgens de dvd aan Jan en alleman laat zien, dan kun je net zo goed een gemengde bruiloft geven.
Kortom, we moeten even wat langer stilstaan bij de acties die we uitvoeren, want er gebeuren een heleboel niet integere zaken op onze bruiloften. En dat is jammer!

21-05-2013, 10:51

Citaat door blancheneige:
Alleen zonder die muziek dan...
uiteraard!

21-05-2013, 10:52
Ik vind het ook hartstikke normaal dat men foto's maakt of fotografeert. Je bent, neem ik aan, fatsoenlijk gekleed. Ons volk kan helaas niet omgaan hiermee en moeten daarom vaak bruiloften verpesten. Ik heb op mijn bruiloft een fotograaf en geen video, puur omdat het geldverspilling is als ik de hele dag wegduikende mensen op een video zie staan

21-05-2013, 10:54

Kijk, ik vind persoonlijk die hele camera eersteklas onzin! Ik begrijp best dat je wat mooie foto's wilt maken voor later, maar een dvd maken heeft voor mij geen enkele meerwaarde. Maar goed dat is mijn mening. Ik begrijp dat 99% van de meiden het wel belangrijk vindt. Prima, maar dan vind ik ook dat je respect moet hebben voor de vrouwen die niet gefilmd willen worden. In dat geval zou ik een no-filmzone inrichten in de zaal voor die vrouwen. Kijk, willen die vrouwen daar niet zitten en komen ze toch in de filmzone terecht, dan is dat hun verantwoordelijkheid. Men moet dan niet gaan zitten zeiken.
Maar waar ik persoonlijk veel moeite mee heb, zijn bruiloften waar zo'n no-filmzone niet is ingericht en de cameravrouw echt de hele zaal filmt en langs elke tafel gaat om alle gezichten op de gevoelige plaat te leggen. Soms zelfs tijdens het eten. Kom op zeg, gun je gasten wat privacy. Nou, dan is dus iedereen gefilmd en wat dan daarna vaak gebeurt, is dat de hele familie van de bruid en bruidegom wordt uitgenodigd en ze met z'n allen gezellig alle vrouwen gaan zitten bekijken. "Oh kijk, die was er ook! Oh kijk, die zag er echt niet uit! Oh kijk, die denkt echt dat ze kan dansen! Oh kijk, de vrouw van die en die!" En nu niet protesteren dat dat niet gebeurt dames, want dat is wel wat er gebeurt. Er worden vrouwen gefilmd zonder hoofddoek of blote kleding. Mannen kijken daar vervolgens naar. Dat is toch fout! De Islam heeft juist gescheiden bruiloften voorgeschreven, zodat vrouwen ook lekker zichzelf kunnen zijn. Vrouwen moeten zich op een bruiloft veilig voelen. Ze zijn met vrouwen onder elkaar en hoeven niet te vrezen dat mannen ze bekijken. Maar als je vrouwen filmt en vervolgens de dvd aan Jan en alleman laat zien, dan kun je net zo goed een gemengde bruiloft geven.
Kortom, we moeten even wat langer stilstaan bij de acties die we uitvoeren, want er gebeuren een heleboel niet integere zaken op onze bruiloften. En dat is jammer!
Inderdaad.

Alleen moet ik wel zeggen ligt eraan aan wie jij je dvd laat zien daar ben jezelf persoonlijk verantwoordelijk voor. Mijn dvd is niet gezien door mijn man en mijn broers en vader omdat ik zoiets heb waarom? Ik heb ook mijn bruiloft gescheiden gehouden en mijn man kwam aan de einde van de avond mij ophalen en zelfs foto;'s hebben wij in een kamer alleen gemaakt. Vrouwen hebben lekker genoten en gedanst.

21-05-2013, 10:54

Citaat door stoutertje:
Inderdaad.

Vroeger was het gewoon thuis. De woonkamer werd leeggehaald en we zaten op matrasjes op de grond.

De bruid had gewoon haar bruidschat als versiering en 1 mooie witte jurk. De make up bestond uit Khol.
Het haar in twee mooie vlechten of gewoon los. Henna werd gewoon over de hele hand gedaan.

Het zusje van de bruid draaide muziek.

De vrouwen van de familie maakten kip en vlees. Iedereen hielp gewoon, ook met serveren.

Het was toen veel gezelliger. Ik ben blij dat ik dat nog meegemaakt heb.

Tegenwoordig is het 1 grote poppenkast. Alle Baraka gaat uit het huwelijk weg.

Zo ga ik het ooit insallah ook doen...

Heb laatst wel een bruiloft meegemaakt, die ik niet zo snel vergeet.
Geen muziek, geen foto's, geen camera's..
Vrouwen en mannen apart en toch was het zo gezellig!!!

21-05-2013, 10:55
Ja, zeg maar tegen een Marokkaan dat ie achterin moet zitten. Ze willen zitten waar ze willen zitten, en niet gefilmd worden. Men houdt weinig rekening met elkaar. En vrouwen die hoofddoek uittrekken en shaken in bijzijn van de bruidegom, maar niet op de camera (want dat is haram). Ik begrijp je standpunt wel, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt en men meet altijd met twee maten.

21-05-2013, 10:56

Barak Allahoe fikie

21-05-2013, 10:57

Citaat door Samenvooraltijd:
Inderdaad.

Alleen moet ik wel zeggen ligt eraan aan wie jij je dvd laat zien daar ben jezelf persoonlijk verantwoordelijk voor. Mijn dvd is niet gezien door mijn man en mijn broers en vader omdat ik zoiets heb waarom? Ik heb ook mijn bruiloft gescheiden gehouden en mijn man kwam aan de einde van de avond mij ophalen en zelfs foto;'s hebben wij in een kamer alleen gemaakt. Vrouwen hebben lekker genoten en gedanst.
Ja, maar ik denk zelf dat jij één van de weinigen bent meid.

21-05-2013, 10:58

Citaat door Neda:
Zo ga ik het ooit insallah ook doen...

Heb laatst wel een bruiloft meegemaakt, die ik niet zo snel vergeet.
Geen muziek, geen foto's, geen camera's..
Vrouwen en mannen apart en toch was het zo gezellig!!!
Bij ons in de Fam. Is deze manier van feesten heel gebruikelijk en altijd erg gezellig.

21-05-2013, 10:58

Ja, maar ik denk zelf dat jij één van de weinigen bent meid.
Klopt, daarom kies ik er altijd voor om achterin te zitten en niet te dansen. Op de bruiloft van mijn schoonbroer bv was er geen Camera en geen man dan sta ik wel op, maar ik ga niet met mijn kont en tieten bewegen zodat andere mannen er lekker naar kunnen kijken.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19