Bekijk volle/desktop versie : You are more beautiful than you think.



18-05-2013, 14:49
Ik las net op een beautysite het volgende, wat ik met jullie wou delen!
Heel inspirerend..


Citaat:
Waarom zijn we toch altijd zo kritisch voor onszelf? Ik kijk in de spiegel en alles wat ik zie zijn die verse acné littekens op mijn kin. Ik baal er van. Terwijl mijn vriend me een paar minuten daarvoor nog even flink beetpakte en zei ‘je ziet er mooi uit vandaag’. Ik weet dat ik niet de enige ben. Wij vrouwen zijn onze ergste vijand als het om ons uiterlijk gaat.

Dove vindt dat we ons zelfbeeld moeten verbeteren en bedacht daarom het volgende sociale experiment: Real Beauty Schetsen. Gil Zamora is een forensisch tekenaar die werkzaam is geweest bij de FBI. Hij heeft portretten geschetst van 7 vrouwen aan de hand van hun eigen omschrijvingen over zichzelf. Voor hun sessie met Zamora hebben deze vrouwen wat tijd doorgebracht met een vreemde, zonder te weten waarom. Uiteindelijk zijn er 2 schetsen per vrouw getekend: een schets aan de hand van hun eigen omschrijvingen en een schets aan de hand van de omschrijvingen van een vreemde.

Bekijk onderstaande video om erachter te komen welke schetsen het dichtst bij de realiteit liggen;
[video=youtube;m4JuE9Jgrs0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m4JuE9Jgrs0[/video]