Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse thee



Pagina's : [1] 2 3 4

17-05-2013, 21:29
Heel simpel zou je zeggen, maar het smaakt niet altijd even lekker.

Wat is de ultieme manier voor lekkere thee? Welke theemerk gebruiken jullie?

17-05-2013, 21:41


Sultan theemerk, volgens mij heet het zo.

17-05-2013, 21:48
Hier ook sultan! Maar de manier van voorbereiden speelt een hele grote rol.. Voorheen deed ik alles in 1keer in de theekan,thee korrels nehne3 en suiker en dan water. En klaar is kees, sinds mijn ma mij een keer betrapte.. Liet ze mij een hele andere wijze zien, eerst de theekorrels met gekookte water was en spoelen en dan de water en suiker en dan de ne3ne3 en dan de theekan op het vuur. En dat smaakte veel lekkerder..

17-05-2013, 21:51

Citaat door san_rayane:
Hier ook sultan! Maar de manier van voorbereiden speelt een hele grote rol.. Voorheen deed ik alles in 1keer in de theekan,thee korrels nehne3 en suiker en dan water. En klaar is kees, sinds mijn ma mij een keer betrapte.. Liet ze mij een hele andere wijze zien, eerst de theekorrels met gekookte water was en spoelen en dan de water en suiker en dan de ne3ne3 en dan de theekan op het vuur. En dat smaakte veel lekkerder..
hahaha zeg wlh dat je alles in een keer in de berad deed?

17-05-2013, 21:55



Citaat door Meisjetoch:
hahaha zeg wlh dat je alles in een keer in de berad deed?


17-05-2013, 21:59

Citaat door Meisjetoch:
hahaha zeg wlh dat je alles in een keer in de berad deed?
Ik deed alles in 1keer en mijn man zei altijd jouw thee is binnen 2minuten klaar.. Als hij soms lui was om thee te maken zei hij ga jij het nou maken want jij bent binnen 2minuten toch al klaar met de thee. Maar je proeft gewoon een wereld van verschil, als je de korrels eerst wast en de berad op het vuur zet is het thee gewoon lekker. Mijn moeder zei altijd jouw thee is niet te zuipen, ik maak wel thee..Totdat ze mij betrapte..

17-05-2013, 22:02

Citaat door san_rayane:
Ik deed alles in 1keer en mijn man zei altijd jouw thee is binnen 2minuten klaar.. Als hij soms lui was om thee te maken zei hij ga jij het nou maken want jij bent binnen 2minuten toch al klaar met de thee. Maar je proeft gewoon een wereld van verschil, als je de korrels eerst wast en de berad op het vuur zet is het thee gewoon lekker. Mijn moeder zei altijd jouw thee is niet te zuipen, ik maak wel thee..Totdat ze mij betrapte..
kifach wat ging er door je heen toen je alles in de berad deed ahaha. maar je deed dus de na3 na3, korrels en suiker in berad en dan water erover?

17-05-2013, 22:03

Citaat door Meisjetoch:
hahaha zeg wlh dat je alles in een keer in de berad deed?
doen heel wat mensen, helaas.


de meeste theesoorten lijken wel op elkaar.
vooral thee laten trekken is belangrijk.

17-05-2013, 22:06
Nog nooit gezien dat mensen alles in 1 keer in theepot doen. Je moet tog die korreltjes eerst wassen?

17-05-2013, 22:06

Citaat door Meisjetoch:
kifach wat ging er door je heen toen je alles in de berad deed ahaha. maar je deed dus de na3 na3, korrels en suiker in berad en dan water erover?
Ik heb het zo geleerd.. Ik heb voor ik trouwde nog nooit thee in huis gemaakt. En ergens een keer zo overgenomen nadat ik trouwde.. Totdat ik jaren de juiste manier leerde en het smaakt lekkerder. Ik dacht dat het de juiste wijze was want hoorde niemand klagen. Mijn zussen als ze op bezoek komen vragen ze het 10x van weet je zeker dat het dit keer wel op de juiste wijze is en niet alles in 1keer..

17-05-2013, 22:08

Citaat door san_rayane:
Hier ook sultan! Maar de manier van voorbereiden speelt een hele grote rol.. Voorheen deed ik alles in 1keer in de theekan,thee korrels nehne3 en suiker en dan water. En klaar is kees, sinds mijn ma mij een keer betrapte.. Liet ze mij een hele andere wijze zien, eerst de theekorrels met gekookte water was en spoelen en dan de water en suiker en dan de ne3ne3 en dan de theekan op het vuur. En dat smaakte veel lekkerder..

Zo doe ik dat ook altijd. Ik drink zelf geen Marokkaanse thee maar doet wel wat met de kwaliteit van de thee.

17-05-2013, 22:13

Citaat door Alayya.:
Zo doe ik dat ook altijd. Ik drink zelf geen Marokkaanse thee maar doet wel wat met de kwaliteit van de thee.
Doe jij ook in 1 keer in de theekan?

17-05-2013, 22:17



Citaat door HR-adviseur:
Nog nooit gezien dat mensen alles in 1 keer in theepot doen. Je moet tog die korreltjes eerst wassen?
haha heb er ook nooit eerder van gehoord. tuurlijk moet je de theekorrels eerst goed wassen

17-05-2013, 22:18

Citaat door san_rayane:
Ik heb het zo geleerd.. Ik heb voor ik trouwde nog nooit thee in huis gemaakt. En ergens een keer zo overgenomen nadat ik trouwde.. Totdat ik jaren de juiste manier leerde en het smaakt lekkerder. Ik dacht dat het de juiste wijze was want hoorde niemand klagen. Mijn zussen als ze op bezoek komen vragen ze het 10x van weet je zeker dat het dit keer wel op de juiste wijze is en niet alles in 1keer..
haha ewa goed je het nu wel kan

17-05-2013, 22:20
Ik begin eerst met het wassen van lbered, daarna droog ik die af en doe ik thee korreltjes erin, ik doe gekookte water erin en laat dat voor enkele sec staan. Na enkele sec draai ik met de lbered en giet de viezigheid weg. soms doe ik het nog keer. Daarna doe ik de suiker erin en doe de gekookte water erin. ik laat het borrelen op de gasfornuis. tot de thee korreltjes om hoog komen. en daarna was ik mijn na3na en stop er lekker veel in. Ik laat het voor enkele sec intrekken daarna, giet ik beetje in de glas en doe het terug in de lbered en giet nog keer in glas en proef of het goed is, en voilaaaa!

Pagina's : [1] 2 3 4