Bekijk volle/desktop versie : Studie Wie wil heel even kort zijn mening geven??? Voor mijn studie aub!



16-05-2013, 17:31
Hallo mensen van het goede leven,

Zouden jullie kort jullie meningen kunnen geven op de volgende vraagstelling?

Zal het omzetten van de basisbeurs in een leenstelsel leiden tot minder studenten op het HBO?

Jullie zullen mij hier echt mee helpen, alvast bedankt!


16-05-2013, 21:45


http://mobiel.nu.nl/algemeen/3336206/ruim-10000-studenten-minder-leenstelsel.html

17-05-2013, 20:34
Ja, in deze crisistijden zijn er al veel mensen die het niet breed hebben en nu dit erbij? Er zal een drempel zijn of ze gaan geld lenen(wat het probleem nog erger maakt)

19-05-2013, 19:53
Ik denk niet heel erg eigenlijk.. Denk dat velen 't als latere zorg beschouwen.

19-05-2013, 21:01



Citaat door soortigetmeyekk:
Hallo mensen van het goede leven,

Zouden jullie kort jullie meningen kunnen geven op de volgende vraagstelling?

Zal het omzetten van de basisbeurs in een leenstelsel leiden tot minder studenten op het HBO?

Jullie zullen mij hier echt mee helpen, alvast bedankt!

Jazeker denk dat diegene die er al over zaten te twijfelen de afweging maken om niet te gaan studeren maar werken
Ook zullen er mensen die de MBO volgen minder geneigd zijn om door te studeren naar HBO dit omdat de schuld groter wordt en niet wordt kwijt gescholden

20-05-2013, 11:55
Ik denk niet dat het zal leiden tot minder studenten in het HBO. Wel zullen studenten noodgedwongen een bijbaan moeten nemen. Hierdoor zullen studenten zich niet volledig op hun studie kunnen richten. Het gevolg zal daarvan zijn dat men langer zal doen over zijn studie en de studieprestaties lager zullen zijn. Deze maatregel zal juist het 6jes cultuur versterken. Hoe minder tijd je in je studie steekt hoe lager prestaties zullen zijn.

20-05-2013, 15:26
upp voor de mensen die al hebben gereageerd dank jullie wel!