Bekijk volle/desktop versie : Celstraffen voor dodelijke ripdeal in Utrechtse wijk Overvecht



Pagina's : [1] 2

16-05-2013, 15:25
De rechter heeft het vonnis over de daders geveld.





Drie mannen die vorig jaar juli betrokken waren bij een schietpartij om hasj in de Utrechtse wijk Overvecht, zijn donderdag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot celstraffen van tien, zes en drie jaar. Bij de ripdeal kwam een 20-jarige Amsterdammer om het leven. Justitie eiste eerder straffen van veertien, negen en zes jaar.

Vier Utrechters en drie Amsterdammers speelden een rol bij de ripdeal in de flatwoning op de Falklanddreef. In plaats van geld haalden de Amsterdammers een pistool tevoorschijn. Ze sloten de mannen uit Utrecht op en beroofden ze.

Buiten zat een vijfde Utrechter in de auto te wachten. Hij schoot op de drie Amsterdammers en raakte een van hen. De schutter wist de tas met drugs weer te bemachtigen, maar werd zelf in zijn been geraakt door een kogel.

De man die volgens de rechtbank het fatale schot loste, een 32-jarige man uit Utrecht, kreeg de hoogste straf opgelegd. Hij werd ook schuldig bevonden aan poging doodslag op de twee andere mannen uit Amsterdam, wapenbezit en het bezit van hasj.

Twee Amsterdammers van 25 en 22 jaar kregen zes en drie jaar cel opgelegd. De rechtbank acht hen schuldig aan vrijheidsberoving, afpersing en wapenbezit. De 25-jarige kreeg de hoogste straf omdat hij ook schuldig wordt geacht aan poging tot doodslag op de Utrechtse man. De 22-jarige verdachte werd daarvan vrijgesproken.

De straffen voor de drie verdachten vielen lager uit omdat de rechtbank, in tegenstelling tot justitie, moord en poging moord niet bewezen achtte en uitging van doodslag en poging doodslag. Van voorbedachten rade was volgens de rechtbank geen sprake.

De vier mannen in de woning zijn veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden en een werkstraf van tweehonderd uur voor hun aandeel in de verkoop van hasj. Die straffen waren gelijk aan de eis van justitie.

16-05-2013, 15:36


Lekker branden e big boys


16-05-2013, 16:44
wat een sukkeltjes

16-05-2013, 16:57
5 utrechtse marokkanen, 4 antillianen uit amsterdam.

antillianen willen assie kopen van mocro's in utrecht. eenmaal in de flat trekken ze pistool en stelen de assie. terwijl anti's naar beneden vluchten wordt door de mocro's in de woning de 5de mocro die buiten de wacht hield ingeseind dat ze geript zijn en waarop deze de flat in gaat. daar worden schoten gelost waarbij mocro in zn been geraakt wordt en één anti dodelijk geraakt wordt.

eindstand...alhamdoulilah dat die marokkanen het allemaal overleefd hebben

16-05-2013, 17:01



Citaat door UrSup:
5 utrechtse marokkanen, 4 antillianen uit amsterdam.

antillianen willen assie kopen van mocro's in utrecht. eenmaal in de flat trekken ze pistool en stelen de assie. terwijl anti's naar beneden vluchten wordt door de mocro's in de woning de 5de mocro die buiten de wacht hield ingeseind dat ze geript zijn en waarop deze de flat in gaat. daar worden schoten gelost waarbij mocro in zn been geraakt wordt en één anti dodelijk geraakt wordt.

eindstand...alhamdoulilah dat die marokkanen het allemaal overleefd hebben
wat je alhamdoulillah noemt

16-05-2013, 17:03

Citaat door QueenBee:
wat je alhamdoulillah noemt
jij zag natuurlijk die marokkanen liever sterven en die antillianen in plaats daarvan leven yek

netjes, netjes

16-05-2013, 17:06
Allemaal sterven was beter geweest misschien, tuig minder

16-05-2013, 18:51
t zal je broer of oom of iemand uit je familie maar wezen


16-05-2013, 18:53
en hoezo mag die geen elhamdolah zeggen betekent het dat ze in drugs handelen
dat ze geen moslims zijn


17-05-2013, 13:00

Citaat door QueenBee:
wat je alhamdoulillah noemt
salaam zuster...

ik zie dat alle posts verwijderd zijn dus ik heb een eventueel antwoord op mn vraag niet kunnen lezen. daarom wil ik je de vraag nogmaals stellen. ik stel voor dat we het nu respectvol houden, voor zover de dood toewensen aan je moslimbroeders respectvol kan zijn.

had je deze marokkanen liever dood gezien of niet?

17-05-2013, 13:40

Citaat door UrSup:
salaam zuster...

ik zie dat alle posts verwijderd zijn dus ik heb een eventueel antwoord op mn vraag niet kunnen lezen. daarom wil ik je de vraag nogmaals stellen. ik stel voor dat we het nu respectvol houden, voor zover de dood toewensen aan je moslimbroeders respectvol kan zijn.

had je deze marokkanen liever dood gezien of niet?
Ik dacht dat drugscriminelen vanwege hun handelen geen moslims meer waren... Hoe zit dat nu?

17-05-2013, 13:51

Citaat door Abjectief:
Ik dacht dat drugscriminelen vanwege hun handelen geen moslims meer waren... Hoe zit dat nu?
je dacht verkeerd

17-05-2013, 15:30



Citaat door UrSup:
salaam zuster...

ik zie dat alle posts verwijderd zijn dus ik heb een eventueel antwoord op mn vraag niet kunnen lezen. daarom wil ik je de vraag nogmaals stellen. ik stel voor dat we het nu respectvol houden, voor zover de dood toewensen aan je moslimbroeders respectvol kan zijn.

had je deze marokkanen liever dood gezien of niet?
Wa aleikom a salam broeder,

Wie heeft die posts verwijderd?

Ik heb in mijn reactie aangegeven dat ik geen antwoord heb op je vraag daar het me koud laat of ze dood zijn of leven. Ik denk natuurlijk altijd graag dat ik ze liever dood zie dan levend, maar after all, die jongens zijn ook kinderen van ouders, en dat wens ik die ouders natuurlijk niet toe.

Nu heb ik een vraag aan jou: wat vind je ervan dat die Marokkanen doden en verslaafden op hun geweten hebben? Is dat een alhamdoulillah waard of niet?

17-05-2013, 15:40

Citaat door UrSup:
je dacht verkeerd
Maar iedere keer als er door moslims een aanslag wordt gepleegd buitelt iedereen over elkaar om maar de eerste te zijn die zegt dat dat geen echte moslims zijn.

En een drugscrimineel is in dat opzicht niet veel anders.

Kom eens met een duidelijke uitleg. Wat moet een moslim misdaan hebben om geen moslim meer te zijn?

17-05-2013, 19:03

Citaat door QueenBee:
Ik denk natuurlijk altijd graag dat ik ze liever dood zie dan levend
dus diep in je hart had je eigenlijk gewild dat die 5 marokkanen die dag doodgeschoten werden door die negers.

ben je zelf marokkaanse btw?

Pagina's : [1] 2