Bekijk volle/desktop versie : 'Na Assad zal Syrië een hel zijn voor christenen'



Pagina's : [1] 2 3

16-05-2013, 08:36

Citaat door IbnalAshraf:
In de 'bevrijde' delen van Syrië heerst de terreur van de sharia. Met indirecte steun van Nederland, schrijft Nurcan Yilmaz, voorzitter van de Suryoye Aramese federatie Nederland.

'Ik wilde de bunker uit voor eten', vertelde mijn overgrootvader toen we als kleine kinderen om hem heen zaten en luisterden naar het verhaal van 1915, de Turkse genocide op de Aramese, Griekse en Armeense christenen in Turkije. In deze bunker verstopten alle inwoners van zijn dorp zich en maanden achtereen kwamen ze er niet uit. Uit wanhoop op zoek naar eten dat er niet was, kwamen ze toch naar buiten. Zo ook mijn overgrootvader. Toen hij buiten kwam, werd hij gegrepen en ontvoerd door een hoge Koerdische officier. Hij was destijds dertien jaar en werd zeven jaar lang als slaaf gebruikt en bekeerd tot de islam.

Nu de talloze verhalen van christenen die hetzelfde meemaken in Syrië de wereld rond gaan, lijkt de geschiedenis zich te herhalen voor het Aramees-christelijke volk dat, ondanks systematische marginalisering en vervolging, al duizenden jaar woont in Syrië, Turkije en Irak. Was het Turkije in de Eerste Wereldoorlog en Al-Qaida in Irak tijdens de Amerikaanse inval (2003), nu zijn het in Syrië allerlei internationale jihadgroeperingen.

De verhalen van verkrachtingen, moorden en ontvoeringen klinken de overlevenden van de Turkse genocide en hun nabestaanden erg bekend in de oren. Met de recente ontvoering van twee bisschoppen van de Syrisch-orthodoxe en Grieks-orthodoxe kerk in Aleppo is niettemin een nieuwe fase in het Syrische conflict aangebroken. Tot dusverre werden waarbij christelijke geestelijken enigszins ontzien uit vrees dat de wereld zou meekijken. Het conflict is nu echter beland in de schaamte-voorbijfase.

Hartverscheurende verhalen
Mijn federatie krijgt dagelijks hartverscheurende verhalen te horen van christelijke gezinnen die Syrië zijn ontvlucht. Vaders die worden bedreigd met ontvoeringen, martelingen en bekeringen tot de islam van hun zonen en dochters. De islamitische staat die de rebellen in Syrië willen stichten is in een gevorderd stadium van ontwikkeling. Tegenwoordig verzoeken taxichauffeurs onder het mom 'voor uw en mijn veiligheid' hun vrouwelijke passagiers een hoofddoek te dragen. Bij weigering moeten ze uitstappen. Als ze geen hoofddoek bij zich hebben, krijgen ze die te leen van de taxichauffeur.

In Nederland voelt de Aramese gemeenschap zich machteloos. Wat te doen om ervoor te zorgen dat familieleden veilig zijn? Zij die Syrië zijn ontvlucht, wonen al maanden in kerken en kloosters in Turkije en Libanon. Een praktisch probleem is dat de financiële middelen van deze instellingen niet oneindig zijn.

Al het geld dat in Nederland is ingezameld voor Syrië, wordt doorgestuurd naar de regionale VN-vluchtelingenkampen. Helaas zijn dat net de kampen die de christelijke vluchtelingen uit Syrië mijden uit angst voor sektarisch geweld. Waarom worden de kerken en organisaties niet gesteund die al maanden honderden gezinnen opvangen? Zij bieden immers dezelfde hulp als de VN-kampen, binnen de grenzen van hun mogelijkheden.

Vergetelheid
Het steekt om te zien dat zo'n oud volk in vergetelheid dreigt te raken. De wereld was destijds onkundig van de Turkse genocide. Maar nu er volop gebruik wordt gemaakt van Facebook en Twitter lijkt er nauwelijks iets te veranderen.

De jihadisten die in Syrië strijden - waarvan een deel uit Nederland en andere Europese landen komt - ontnemen dat kleine beetje vrijheid dat het Syrische volk, vooral de christenen, Alevieten en vrijzinnige soennitische moslims, onder Assad nog hadden. Ze dwingen de Syriërs te leven onder middeleeuwse omstandigheden, waarbij de sharia ofwel de islamitische wetgeving de maatstaf is.

Ik ben er trots op dat ik in een land als Nederland ben opgegroeid, waar vrijheid en veiligheid voor iedereen voorop staan. Daarom is het des te moeilijker te beseffen dat mijn regering, die moraal hoog in het vaandel heeft en mij hier vrijheid en veiligheid biedt, moordzuchtige groeperingen in Syrië op een indirecte manier steunt. Terugkijkend naar de onjuiste en rampzalige besluiten van het toenmalige Nederlandse kabinet gedurende de invasie en verwoesting van Irak sinds 2003 lijkt deze Nederlandse regering dezelfde fouten te herhalen. Lieve vrijheid, schaam je je niet voor de westerse politici?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3441796/2013/05/16/Na-Assad-zal-Syrie-een-hel-zijn-voor-christenen.dhtml
.

16-05-2013, 09:59


christenen moeten weer op handen en voeten worden gedragen , en ze klagen nu al hoe het zal gaan worden
terwijl de echte mannen (moslims) al het werk moeten uitvoeren , staan zij aan de zijlijn om te klagen

16-05-2013, 11:21
-The first world war: To overthrow the power of the Czars in Russia (protector of Orthodoxy) and bring about an atheistic communist state.
100% geslaagd!

-The second world war: To originate between Great Britain and Germany. To strengthen communism as antithesis to Judeo-Christian culture and bring about a Zionist state in Israel.
100% geslaagd!

-The third word war: A Middle Eastern War involving Judaism and Islam and speading internationally.
...% geslaagd!


http://https://www.youtube.com/watch?v=6YOyQm98jL0

16-05-2013, 11:27
Steeds weer die rare complotdenkers.

16-05-2013, 11:34


ze zouden zich moeten afvragen hoe het gesteld is met de christenen in de illegal helstaatje

16-05-2013, 11:35

Citaat door Gizou020:
ze zouden zich moeten afvragen hoe het gesteld is met de christenen in de illegal helstaatje
En nu even in het Nederlands?

16-05-2013, 11:37
christenen deden ook geen reet toen israel libanon plat bombardeerden

altijd laten ze het strijden aan de moslims over.

laffe judeo gristenen

16-05-2013, 11:40

Citaat door illiasnador:
christenen deden ook geen reet toen israel libanon plat bombardeerden

altijd laten ze het strijden aan de moslims over.
Zijn moslims dan zo dom dat ze zich voor elk karretje laten spannen?

16-05-2013, 12:25

Citaat door Pozerd:
Wat vinden jullie van m'n onderschrift?
En waar is mijn topic van afgelopen n8?!!!!!!!

Die over de mossad en de infilternatie van o.a. Marokko?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


16-05-2013, 12:39
Syrische leger bestaat uit christenen en alewieten.

16-05-2013, 13:06

Citaat door Pozerd:
Moeten Christenen mee helpen aan hun ondergang ofzo?

Assad liet Christenen met rust, dit zal niet meer zo zijn indien Assad valt.
ik ken genoeg chiristenen die meee vechten in de strijd tegen Assad .

16-05-2013, 13:08

Citaat door Tmarok_:
Heroes of Waffen SS

[video=youtube;bPs95oqSNto]http://www.youtube.com/watch?v=bPs95oqSNto[/video]
me bak koffie is toevallig net klaar. ff dat filmpje kijken. thnx voor het plaatsen kerel .

16-05-2013, 13:10



Citaat door Pozerd:
gristenen willen vrede, hebben wij geen last van in Israël
ik ken zat christenen die een onderdrukt worden in israel .

16-05-2013, 13:27

Citaat door forfait:
En nu even in het Nederlands?
wat begrijp je niet "illegale helastaatje"

16-05-2013, 13:33
Moet niet veel gekker worden hier. Tmarok is verbannen omdat hij wat gezegd zou hebben over joden, maar Pozerd die zowat aan de lopende band het zionisme eert en islam en moslim aan het bashen is die kan hier doodleuk blijven doorgaan?

Zijn de moderators überhaupt wel moslims?

Pagina's : [1] 2 3