Bekijk volle/desktop versie : Seek Knowlegde!



Pagina's : [1] 2

15-05-2013, 22:33
Assalaamoe Alaykoem wa Rahmatoe Allaah wa Barakaatuh..

Met de wil van Allaah zal ik hier profijtvolle kennis plaatsen, waarvan we Bi idhniLlaah kunnen leren. Alles wat ik plaats zal ik nemen van verschillende betrouwbare sites of betrouwbare boeken waar ik stukken uithaal en dan hier overtyp. Dit zodat ik op de eerste plaats mijzelf zal bezig houden met het goede, en daarna ook jullie met de wil van Allaah zal bezig houden met het goede. In shaa Allaah zullen jullie deze topic in de gaten blijven houden en vaak doornemen!

Gelieve niet mee te plaatsen.. Maar wel Uppen in shaa Allaah!

Wassalaam.

16-05-2013, 02:13


[SIZE=5]بسم الله الرحمن الرحيم[/SIZE] [/SIZE]


[SIZE=3]

[SIZE=3]

[SIZE=4][COLOR="#000080"]De Profeet Mohammed Salla Allaahoe 'alayhi wasallam.[/SIZE]

De Boodschapper van Allah aan de gehele mensheid. Meester der Boodschappers en Zegel der Profeten.
Zijn naam is Mohammed ibn 'Abdillaah ibn 'Abdil-Moettalib ibn Haashim. Haashim behoort tot de stam Qoeraysh, welke tot het Arabische vol behoort. Het Arabische volk behoort tot de nakomelingen van de Profeet Ismaa'iel 'Alayhi salaam, zoon van de Profeet Ibraahiem (Abraham) 'Alayhi salaam.
Mohammed Salla Allaahoe 'alayhi wasallam leefde 63 jaar: 40 jaar voor het profeetschap en 23 jaar als Profeet.
Zijn geboortestad is Mekka.
Allah zond hem als waarschuwer tegen afgoderij en als uitnodiger naar de aanbidding van Allaah alleen.
Tien jaar lang bleef hij de mensen uitnodigen tot niets anders dan het zuivere monotheisme. Na deze tien jaar werd hij opgeheven naar de hemel en werde de vijf dagelijkse gebeden verplicht gesteld.
Drie jaar lang bleef hij het gebed verrichten in Mekka, waarna Allaah hem opdroeg te emigreren naar Medina.
Nadat hij zich in Medina had gevestigd, werd de rest van de aanbiddingen en wetten van de Islam opgelegd, zoals de armenbelasting, de vasten, de bedevaart, de gebedsoproep, het gebieden van het behoorlijke en het verbieden van het verwerpelijke, enzovoorts.
Tien jaar lang bleef hij in Medina, waarna hij Salla Allahoe 'alayhi wasallam overleed. Zijn religie is echter blijvend tot aan de Dag der Opstanding.

[/SIZE]
[/COLOR]
Zie al-Oesoel ath-Thalaatha van Mohammed ibn 'Abdil-Wahhaab.


16-05-2013, 20:58
Bismillaah.

16-05-2013, 21:12
BismiLlaah.

16-05-2013, 22:24


'Abdoellah ibn Mas'oed Radhiya Allahoe 'anhoe zei:

'De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam zei eens tegen mij: 'Reciteer de Koran voor mij.' Ik vroeg: 'Heb ik de recitatie niet van jou geleerd o Boodschapper van Allaah?' De Profeet Salla Allahoe 'alayhi wasallam zei: 'Voorwaar, ik houd ervan om hem van een ander te horen.' Dus begon ik hoofdstuk an-Nisaa- te reciteren, totdat ik het volgende vers bereikte:

'Hoe zal het zijn wanner Wij uit iedere gemeenschap een getuige naar voren brengen en Wij jou als getuige naar voren brengen tegen hen?'
[Soerat an-Nisaa- 4:41]

Daarop liepen de ogen van de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam over.'20



'Alie ibn Abie Taalib Radhiya Allahoe 'anhoe zei:

'Er bevond zich geen enkele ruiter onder ons op de dag van Badr, behalve al-Miqdaad. Voorzeker, wij lagen allen te slapen, behalve de Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam). Hij stond onder een boom te bidden en te huilen, totdat de ochtend aanbrak.'21



'Abdoellah ibn ash-Shakhier Radhiya Allahoe 'anhoe zei:

'Ik zag de Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam) bidden, terwijl zijn borst een geluid maakte als het geluid van een korenmolen vanwege het huilen.'22


Al-Baraa- ibn 'Aazib Radhiya Allahoe 'anhoe zei:

'Wij waren met de Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam) op een begrafenis. De Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam) ging op de rand van het graf zitten en begon te huilen, totdat hij het zand nat had gemaakt . Daarna zei hij: 'O mijn broeders, bereid jullie voor op het gelijke hieraan (d.w.z. het graf).'23



Aboe Hoerayrah Radhiya Allahoe 'anhoe zei:


'De Profeet (Salla Allahoe alayhi wasallam) bezocht het graf van zijn moeder, waarna hij huilde en de mensen om hem heen liet huilen. Vervolgens zei hij: 'Ik heb mijn Heer toestemming gevraagd om vergeving te te vragen voor mijn moeder, maar mij werd geen toestemming gegeven (aangezien zij op het ongeloof was gestorven). Daarna vroeg ik Hem toestemming om haar graf te bezoeken en Hij gaf mij toestemming hiervoor. Bezoek dus de graven, want voorwaar, het herinnert jullie aan de dood.'24



'Ataa- Rahimahoe Allah zei:

''Oebayd ibn 'Oemayr en ik gingen naar 'Aa-ishah (Radhiya Allahoe 'anha) en 'Abdoellah ibn 'Oemayr zei tegen haar:
'Vertel ons over het meest merkwaardige dat u de Boodschapper van Allaah (Salla Allahoe alayhi wasallam) heeft zien verrichten.' Daarop huilde 'Aa-ishah en zei: 'Op een nacht stond hij op en zei: 'Bij Allah, ik houd ervan om dicht bij jou te zijn en ik houd van datgene wat jou verheugt.' Hij stond op en verrichte de rituele wassing. Daarna begon hij te bidden en hij begon te huilen, totdat hij zijn schoot nat had gemaakt. Daarna huilde hij, totdat hij de grond nat had gemaakt. Daarna kwam Bilaal om op te roepen tot het gebed. Toen hij de Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam) zag huilen zei hij: 'O boodschapper van Allah! Huil jij terwijl Allah jouw voorgaande en toekomende zonden heeft vergeven?' De Boodschapper van Allah (Salla Allahoe alayhi wasallam) antwoordde: 'Zou ik dan geen dankbare dienaar moeten zijn? Voorzeker, vannacht zijn er verzen aan mij geopenbaard. Wee degene die deze reciteert en er niet over nadenkt:

'Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag zijn er zeker tekenen voor de bezitters van verstand.'
[Soerat Aal 'Imraan 3:190]'25


[HR][/HR]

20 Overgeleverd door Ibn Khoezaymah. Al-Albaanie verklaarde hem authentiek. Zie Sahieh at-Targhieb wat-Tarhieb (3330) van al-Albaanie.
21 Overgeleverd door Aboe Daawoed (904). Al-Albaanie verklaarde hem authentiek. Zie Sahieh Soenan Abie Daawoed (904) van al-Albaanie.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][Bron: Huilen uit vrees voor Allaah]

16-05-2013, 22:25

Citaat door Miss-Miriam:
BismiLlaah.
Djazaaki Allaahoe khayran.

17-05-2013, 20:46
Bismillaah.

17-05-2013, 22:31

'Oemar ibn al-Khattaab

[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman]'Oemar ibn al-Khattaab Radhiya Allaahoe 'anhoe.
De Leider der Gelovigen.
Zijn naam is 'Oemar ibn al-Khattaab ibn Noefayl ibn 'Abdil-'Oezza ibn Riyaah ibn Qoert ibn Razaah ibn 'Adiyyah ibn Ka'b ibn Loe-Ayy, van de stam Qoeraysh en de clan Banoe 'Adiyy.
Zijn roepnaam, was Anoe Hafs.
Zijn bijnaam was al-Faaroeq, oftewel de onderscheider tussen de waarheid en de valsheid.
Hij was zowel rechts- als linkshandig.
Hij was groot en sterk. Het was alsof hij op een rijdier zat, terwijl de mensen op hun voeten stonden.
Hij was gewoon om zijn linkeroor met zijn rechterhand vast te pakken en in deze hoedanigheid op zijn paard te springen. Het was alsof hij was geboren op de rug van zijn paard.
De Profeet Salla Allahoe 'alayhi wasallam smeekte Allaah om de islam te versterken met 'Oemar ibn al-Khattaab.
Hij ging in het 6e jaar van de profeetschap over tot de Islam op 27 jarige leeftijd.
De Islam werd in het geheim gepraktiseerd, tot aan de dag dat 'Oemar moslim werd. Vanaf die dag was de Islam zichtbaar en sterk.
Hij is na de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam en Aboe Bakr Radhiya Allahoe 'anhoe de beste van deze gemeenschap.
'Oemar en Aboe Bakr zij de meesters van de mannen van het Paradijs.
De Satan zag 'Oemar geen weg inslaan of hij sloeg een andere weg in uit angst voor hem.
Hij behoorde tot de mensen die door Allaah geinspireerd werden.
Allaah plaatste de waarheid in zijn hart en op zijn tong.
Als er na de Profeet Mohammed Salla Allahoe alayhi wasallam een andere Profeet zou zijn, dan zou dat 'Oemar zijn.
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam getuigde van zijn martelaarschap.
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam getuigde van zijn kennis en sterke geloof.
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam zag zijn paleis in het Paradijs.
Hij zal in het Paradijs door degenen onder hem gezien worden zoals men een verre ster in de hemel ziet.
Wanneer iemand tegen hem loog, dan wist hij dit.
Hij was de deur die de rampspoeden en beproevingen tegenhield.
Hij bezat de meeste kennis over het Boek van Allaah en het meeste begrip van de religie.
Als de kennis van 'Oemar Radhiya Allaahoe 'anhoe aan de ene kant van een weegschaal geplaatst zou worden en de kennis van alle levende mensen op aarde aan de andere kant, dan zou de kennis van 'Oemar zwaarder wegen.
Aboe Bakr wees op zijn sterfbed 'Oemar aan als kalief na hem. Toen de men hem vroeg: 'Wat zul je tegen je Heer zeggen als Hij jou vraagt wie jij over hen hebt aangesteld?', antwoordde hij: Ik zal zeggen dat ik de beste onder hen over hen heb aangesteld.'
De mensen waren bang voor hem. Toen hij hierover bericht werd, zei hij: 'Alle lof aan Allah, Die mijn hart gevuld heeft met genade voor hen, en hun harten heeft gevuld heeft met angst voor mij!'
Hij veroverde Palestina, Syrie, Jordanie, Libanon, Egypte, Azerbeidzjan, Armenie, irak, en een groot deel van Iran.
Toen de mensen getroffen werden door een hongersnood at hij een jaar lang niets anders dan brood en olie.
Toen hij eens werd aangesproken op zijn voedsel, antwoordde hij::'Moet ik mijn goede dingen soms opgebruiken in deze wereld en hiervan genieten?!'
In het jaar van de hongersnood ontzegde hij zich boter en at enkel brood met olie. Toen zijn buik rommelde, prikte hij hiertegen met zijn vinger en zei: 'Voorwaard, wij hebben geen ander voedsel voor jou, totdat de mensen genoeg hebben!'
Hij was gewoon een wollen kleed te dragen dat opgelapt was met leren lappen.
Wanneer hij op reis ging, sloeg hij geen tent op. In plaats daarvan hing hij een kleed aan een boom en ging daaronder liggen.
Na de Profeet Salla Allahoe 'alayhi wasallam heeft men niemand gezien die meer toegewijd was in de aanbidding en die vrijgeviger was dan 'Oemar.
Het kwam weleens voor dat hij een vers reciteerde tijdens zijn gebed, waarna hij op de grond viel en de mensen dagenlang op ziekenbezoek bij hem kwamen.
Iemand hoorde hem eens tegen zichzelf zeggen: ''Oemar ibn al-Khattaab, Leider der Gelovigen? Bij Allah! Jij zult Allah waarlijk vrezen, o zoontje van al-Khattaab, of hij zal jou waarlijk bestraffen!'
Toen men hem eens een waterzak op zijn rug zag dragen, vroeg men hem hierover, waarop hij antwoordde: 'Mijn ziel was onder de indruk van zichzelf, waardoor ik haar wilde vernederen!'
Toen één van zijn schoonzonen eens naar hem toe kwam en hem verzocht om hem geld van de schatkist te geven. antwoordde hij: 'Wil jij dat ik Allah tegemoet kom als een verraderlijke koning?!' Vervolgens gaf hij hem tienduizend zilverstukken van zijn persoonlijke bezit.
Toen de schatten van van Chosroe, de Perzische keizer, bij hem gebracht werden, huilde hij en zei: 'Geen volk wordt dit gegeven, zonder dat er vijandschap en haat tussen hen zullen heersen!'
Hij was gewoon handel te drijven terwijl hij Kalief was.
Vlak voor zijn dood zei hij: 'O Allah! Schenk mij het martelaarschap op Uw weg en laat mij sterven in de stad van Uw Profeet'.
Toen hij een ochtend de mensen in gebed leidde, werd hij neergestoken door de Perzische slaaf, Aboe Loe-oel-ah de vuuraanbidder, waardoor hij enkele dagen later overleed. Toen men hem berichtte wie hem had neergestoken, zei hij: 'Alle lof komt toe aan Allah, Die mijn dood niet heeft laten geschieden door de handen van iemand die moslim beweert te zijn!'
De ochtend nadat hij was neergestoken, riep men naar hem terwijl hij buiten bewustzijn was: 'Het gebed!' Daarop schrok hij wakker en zei: 'Zeker! Degene die het gebed laat, heeft geen aandeel in de Islam!'
Vervolgens verrichtte hij het gebed terwijl het bloed uit zijn wond vloeide.
Op zijn sterfbed wees hij de zes personen aan met wie de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam tevreden was toen hij deze wereld verliet: az-Zoebayr ibn al-'Awwaam, 'Abdoer-Rahmaan ibn 'Awf en Sa'd ibn Abie Waqqaas. Hij droeg hen op om één persoon onder hen aan te stellen voor het kalifaat en gaf hun drie dagen de tijd. Zij verkozen 'Oethmaan.
Hij vroeg 'Aa-ishah Radhiya Allahoe 'anhaa toestemming om naast de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam en Aboe Bakr Radhiya Allahoe 'anhoe begraven te worden, waarop zij hem toestemming gaf.
Hij stierf als martelaar aan het einde van Dhoel-Hiddjah (de 12e maand van de islametische kalender) in het jaar 23 na de emigratie en werd begraven op zondag 1 Moeharram (de eerste maand van de islametische kalender) van het jaar 24 na de emigratie.
Hij liet een schuld achter van 86 duizend geldstukken.
Er zijn verschillende uitspraken gedaan over de leeftijd die hij bereikte.
Deze varieren van 54 tot 66 jaar.

Zie Siyar A'laam an-Noebalaa: Siyar al Khoelafaa- ar-Raashidien (blz. 71-96) van adh-Dhahabie.

17-05-2013, 22:33
'Aamir ibn Shoeraahiel ash-Sha'bie Rahimahoe Allah zei:

'Oemar ibn al-Khattaab hoorde eens een man het volgende reciteren:

'Voorwaar, de bestraffing van jouw Heer zal zeker plaatsvinden. Er is niemand die deze kan afweren.'
[Soerat at-Toer 52:7-8]


Daarop begon hij te huilen en zijn gehuil werd steeds heviger, totdat hij op de grond viel en begon te trillen. Toen hij hierop werd aangesproken, zei hij: 'Laat mij, want ik heb zeker een ware eed van mijn Heer gehoord!'



'Abdoellah ibn 'Iesa Rahimahoe Allah zei:

''Oemar ibn al-Khattaab had twee zwarte strepen op zijn gezicht vanwege het huilen.'40



'Abdoellah ibn 'Oemar Radhiya Allahoe 'anhoema zei:


'Ik zag 'Oemar ibn al-Khattaab, de huiler, terwijl hij aan het bidden was. Ik hoorde zijn gesnik terwijl ik drie rijen achter hem stond!'41



'Abdoellah ibn 'Abbaas Radhiya Allahoe 'anhoema zei:

'Ik ging naar binnen bij 'Oemar terwijl hij een hoeveelheid geld voor zich had. Plotseling barstte hij in tranen uit, totdat zijn ribben elkaar kruisten. Vervolgens zei hij: 'Ik wens dat ik er zonder winst of verlies van afkom!'



Aboe Djoehayfah As-Soewaa-ie Radhiya Allaahoe 'anhoe zei:

'Een groep mensen kwam naar 'Oemar en klaagde bij hem over hun armoede, waarna de ogen van 'Oemar overliepen van de tranen. Hij hief zijn handen in de licht en zei: 'O Allaah! Laat hen niet sterven door mijn toedoen!' Vervolgens gaf hij de opdracht om hen voedsel te schenken.'

[HR][/HR]
40 Zie Sifat as-Safwah (1/51) van Ibn Al Djawzie.
41 Zie Hilyat al-Awliyaa- (1/52) van Aboe Noe'aym al-Asbahaanie.[/SIZE]

19-05-2013, 00:27

[SIZE=4][COLOR="#008080"]Talhah ibn 'Oebaydillaah
[/SIZE]


Talhah ibn 'Oebaydillaah Radhiya Allahoe 'anhoe.
Eén van de tien Metgezellen die het goede nieuws ontvingen dat zij tot de mensen van het Paradijs behoren.
Zijn naam is Talhhah ibn 'Oebaydillaah ibn 'Oetmaan ibn 'Amr ibn Ka'b ibn Sa'd ibn Taym ibn Moerrah ibn Ka'b ibn Loe-ayy ibn Ghaalib ibn Fihr ibn Maalik ibn an-Nadr ibn Kinaanah, van de stam Qoeraysh en de clan Banoe Taym.
Zijn roepnaam was Aboe Mohammed.
Hij had een mooi gezicht.
Hij behoorde tot de allereerste voorgangers in de Islam die vervolgd werden omwille van hun bekering tot de Islam.
Tijdens de Slag van Oehoed was hij de enige die overbleef om de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam te verdedigen. Hij bleef in zijn eentje tegen de veelgodenaanbidders strijden, totdat zijn vingers van zijn handen werden gehakt, zijn arm verlamd raakte en hij 24 wonden opliep. Uiteindelijk slaagde hij erin de veelgodenaanbidders te verdrijven.
Hij zei: 'Op de dag van Oehoed raakte ik gewond aan mijn hele lichaam, zelfs aan mijn geslachtsdeel!'
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam zei op de dag van Oehoed: 'Het Paradijs is verplicht voor Talhah!'
Ook zei de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam over hem: 'Hij behoort tot degenen die hun gelofte hebben vervuld.'
Verder getuigde de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam voor zijn martelaarschap.
Qabiesah ibn Djaabir Rahimahoe Allah zei: 'Ik vergezelde Talhah voor een periode en ik heb niemand gezien die meer en grotere giften deed zonder dat hij erom gevraagd werd dan hij.'
Wanneer hij een geldbedrag ontving, kende hij geen rust totdat hij dit uitgaf aan liefdadigheid.
Hij werd gedood door Marwaan ibn al-Hakam tijdens de Slag van de Kameel in het 36e jaar na de emigratie op ongeveer 62-jarige leeftijd.
Hij liet een grote rijkdom achter.
Na meer dan 30 jaar na zijn dood zag zijn dochter 'Aa-ishah hem in haar droom. Hij zei tegen haar: 'Neem mij naar een andere plaats dan deze, want ik heb hier overlast van het druppelende water.' Daarop vertrok zij samen met haar knechten naar zijn graf en groeven dit op. Zij zagen dat zijn lichaam nog steeds intact en niet veranderd was, behalve een paar haartjes op zijn baard of zijn hoofd.

Zie Siyar A'laam an-Noebalaa- (1/23-40) van adh-Dhahabie.[/COLOR]

19-05-2013, 01:47
Bismillaah.

19-05-2013, 18:49
Djazaakoem Allaahoe khayran voor het Uppen!

20-05-2013, 00:11


[COLOR="#4B0082"]

Az-Zoebayr ibn al-'Awwaam

[/SIZE]

Az-Zoebayr ibn al-'Awwaam Radhiya Allahoe 'anhoe.
De helper en de neef van de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam. Eén van de tien Metgezellen die het goede nieuws ontvingen dat zij tot de mensen van het Paradijs behoren.
Zijn Naam is az-Zoebayr ibn al-'Awwaam ibn Khoewaylid ibn Asad ibn 'Abdil- 'Oezza ibn Qoessay ibn Kilaab ibn Moerrah ibn Ka'b ibn Loe-ayy ibn Ghaalib.
Zijn moeder is Safiyyah bint 'Abdil- Moettalib, de tante van de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam.
Zijn roepnaam was Aboe 'Abdillaah.
Hij ging als kleine jongen over tot de Islam nadat hij hiertoe werd uitgenodigd door Aboe Bakr Radhiya Allahoe 'anhoe.
Nadat hij zich tot de Islam bekeerde, martelde zijn oom hem door hem in de rook te hangen. Daarop zei hij: 'Ik zal in geen geval terugkeren naar het ongeloof!'
Hij is de eerste persoon die zijn zwaard trok op de weg van Allah. Als kleine jongen hoorde hij namelijk eens dat iemand de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam kwaad had gedaan, waarop zijn zwaard trok en naar de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam vertrok. Toen de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam hem zag, vroeg hij: 'Wat is er?' Az-Zoebayr antwoordde: 'Ik heb gehoord dat iemand u kwaad heeft gedaan.' Daarop vroeg de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam: 'Wat zou je in dat geval doen?' Az-Zoebayr antwoordde: 'Ik zou degene die u kwaad heeft gedaan slaan met mijn zwaard!' Daarop verrichte de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam een smeekbede voor hem en zijn zwaard.
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam zei: 'Iedere Profeet heeft een helper en mijn helper is az-Zoebayr.'
De Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam getuigde voor zijn martelaarschap.
Tijdens de Slag van Badr droeg hij een gele tulband, waarop ook de Engelen neerdaalden met gele tulbanden op hun hoofden.
Tijdens de Slag van de Greppel zei de Profeet Salla Allahoe alayhi wasallam tegen hem: 'Schiet jou pijlen af, moge mijn vader en moeder voor jou worden opgeofferd!'
'Oethmaan ibn 'Affaan Radhiya Allahoe 'anhoe zei: 'Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel is!' Az-Zoebayr was de beste onder hen en degene die de Boodschapper van Allah Salla Allahoe alayhi wasallam het meest geliefd was!'
Soefyaan ath-Thawrie Rahimahoe Allah zei: 'De volgende drie zijn de heldhaftigste der Metgezellen: Hamzah, 'Alie en az-Zoebayr.'
Hij bezat duizend slaven die hem elke dag geld opleverden, maar hij liet niets van dit geld zijn huis binnen. In plaats daarvan gaf hij alles uit aan liefdadigheid.
Op een dag kwam er een man naar hem en zei: 'Wat is er toch met jullie, o Metgezellen van de Boodschapper van Allah? Ik zie dat jullie van alle mensen het gebed het snelst verrichten!' Daarop antwoordde az-Zoebayr: 'Wij willen de influisteringen voor zijn!'
Hij werd gedood door Ibn Djoermoez tijdens de Slag van de Kameel in het 36e jaar na de emigratie op een leeftijd van iets meer dan 50 jaar.

Zie Siyar A'laam an-Noebalaa- (1/41-64) van adh-Dhahabie.[/COLOR]

20-05-2013, 00:15
Al-Haarith ibn Abie Dhoebaab ad-Dawsie Rahimahoe Allah zei:

'Talhah en az-Zoebayr liepen eens langs het smeedgerei van een ijzersmid, waarop zij ernaar bleven kijken terwijl zij huilden. Ook liepen zij langs de verkopers van fruit en bloemen, waarop zij bleven staan, begonnen te huilen en Allah om het Paradijs vroegen'

[Bron: Huilen uit vrees voor Allah][/SIZE]

Pagina's : [1] 2