Hisbibestrijder
15-05-2013, 17:59
bevinden. Wat bekend is vanuit de geschiedenis is dat de geleerden van kennis en soennah zich werkelijk inspannen om deze ghoeloe tegen te gaan. Ze onderdrukken het en vechten ertegen met bewijzen en door het in te perken.
Aan de andere kant, de methode van de mensen van ghoeloe’ in het slecht spreken over Ahloe Soennah behoort ook tot de oude wegen van Ahloel-Bid’ah, verleden en heden.
-Deze weg werd bewandeld door ‘AbdoerRahmaan‘AbdoelKhaaliq toen hij de Joehaymaaniyyah als brug gebruikte om Ahloe Soennah aan te vallen en oorlog tegen hen te voeren.
-Toen ook Salmaan al ’Awdah die de Khoebaybiyyah als een brug gebruikte om Ahloe Soennah aan te vallen vanwege wat zij in zich hadden aan extremisme, hardheid en het overtreden van de grenzen van rechtvaardigheid en Soennah.
-Zo ook toen een groep opkwam vanonder de volgers van Faalih, de mensen van Toeraath (Ihyaa’ut Toeraath in Koeweit) en anderen dan hen, zij namen het als een brug om Ahloe Soennah aan te vallen en tegen hen te waarschuwen en bevechten.
En de Haddaadiyyah van vandaag bevinden zich in hun tweede fase. De trouwe volgelingen van de verschillende groepen van partijvorming namen hetzelfde pad van degenen die hen voorgegaan zijn vanonder de mensen van innovatie in het oorlog voeren tegen de mensen van Soennah door hen te beschrijven als zijnde Haddaadiyyah. De trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming die wensen de geschiedenis te wissen van een zaak die niet gewist kan worden door een pen; en dit is de jihaad (strijd) van shaykh Mohammed Amaan al-Jaamie –rahiemahoe Allaah – die begon door de vruchten van de da’wah van drie grote Imaams van de Soennah. Het werd duidelijk door de jihaad van shaykh Mohammed Amaan en Shaykh Rabie’.
Dus de trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming streven ernaar om in de geschiedenis de vermelding van shaykh Rabie’ helemaal te wissen. Om deze reden zul je hen alleen ‘Jaamiyyah, Jaamiyyah’ horen vermelden. Waar is de vermelding van sheikh Rabie’, gezien zijn leven, inspanningen en jihaad veel meer verspreid zijn?
Echter shaykh Mohammed Amaan al-Jaamie – rahiemahoe Allaah –, de vruchten van zijn da’wah werden niet duidelijk en verspreiden zich niet zoals ze deden, behalve door de jihaad van shaykh Rabie’. Dus vandaag de dag herhalen de trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming hun geschiedenis. Vanwege dit, waardige broeders, degenen die verantwoordelijk zijn voor het organiseren van deze bijeenkomst hebben het extreem goed gedaan, met wijsheid, want het bevat een diepe, geweldige gelegaliseerde betekenis waar je op moet letten.
Waarlijk, de glorieuze Qor-aan, en de Soennah van de Profeet – sallallahoe aleihi wa aalihi wa sallam- in hun blootlegging van valsheid, slechtheid en zijn duisternis. Zij bewandelen beide het pad van het noemen van beschrijvingen en (algemene) betekenissen zodat de moslim die profijt neemt, profijt kan hebben van de zaak van het oppassen voor de wegen van het kwaad die beschreven zijn. Ook, op hetzelfde moment, zal hij (d.w.z. de moslim) ertoe instaat is om deze algemene betekenissen in specifieke situaties toe te passen. Dus op het pad van de verduidelijking van de waarheid, is het bindend dat twee zaken plaatsvinden: de zaak van het verduidelijken van algemene principes zo dat de moslim, de persoon van soennah op duidelijkheid zal zijn en de zaak van specificatie.
Aan de andere kant, de methode van de mensen van ghoeloe’ in het slecht spreken over Ahloe Soennah behoort ook tot de oude wegen van Ahloel-Bid’ah, verleden en heden.
-Deze weg werd bewandeld door ‘AbdoerRahmaan‘AbdoelKhaaliq toen hij de Joehaymaaniyyah als brug gebruikte om Ahloe Soennah aan te vallen en oorlog tegen hen te voeren.
-Toen ook Salmaan al ’Awdah die de Khoebaybiyyah als een brug gebruikte om Ahloe Soennah aan te vallen vanwege wat zij in zich hadden aan extremisme, hardheid en het overtreden van de grenzen van rechtvaardigheid en Soennah.
-Zo ook toen een groep opkwam vanonder de volgers van Faalih, de mensen van Toeraath (Ihyaa’ut Toeraath in Koeweit) en anderen dan hen, zij namen het als een brug om Ahloe Soennah aan te vallen en tegen hen te waarschuwen en bevechten.
En de Haddaadiyyah van vandaag bevinden zich in hun tweede fase. De trouwe volgelingen van de verschillende groepen van partijvorming namen hetzelfde pad van degenen die hen voorgegaan zijn vanonder de mensen van innovatie in het oorlog voeren tegen de mensen van Soennah door hen te beschrijven als zijnde Haddaadiyyah. De trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming die wensen de geschiedenis te wissen van een zaak die niet gewist kan worden door een pen; en dit is de jihaad (strijd) van shaykh Mohammed Amaan al-Jaamie –rahiemahoe Allaah – die begon door de vruchten van de da’wah van drie grote Imaams van de Soennah. Het werd duidelijk door de jihaad van shaykh Mohammed Amaan en Shaykh Rabie’.
Dus de trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming streven ernaar om in de geschiedenis de vermelding van shaykh Rabie’ helemaal te wissen. Om deze reden zul je hen alleen ‘Jaamiyyah, Jaamiyyah’ horen vermelden. Waar is de vermelding van sheikh Rabie’, gezien zijn leven, inspanningen en jihaad veel meer verspreid zijn?
Echter shaykh Mohammed Amaan al-Jaamie – rahiemahoe Allaah –, de vruchten van zijn da’wah werden niet duidelijk en verspreiden zich niet zoals ze deden, behalve door de jihaad van shaykh Rabie’. Dus vandaag de dag herhalen de trouwe volgelingen van de groepen van partijvorming hun geschiedenis. Vanwege dit, waardige broeders, degenen die verantwoordelijk zijn voor het organiseren van deze bijeenkomst hebben het extreem goed gedaan, met wijsheid, want het bevat een diepe, geweldige gelegaliseerde betekenis waar je op moet letten.
Waarlijk, de glorieuze Qor-aan, en de Soennah van de Profeet – sallallahoe aleihi wa aalihi wa sallam- in hun blootlegging van valsheid, slechtheid en zijn duisternis. Zij bewandelen beide het pad van het noemen van beschrijvingen en (algemene) betekenissen zodat de moslim die profijt neemt, profijt kan hebben van de zaak van het oppassen voor de wegen van het kwaad die beschreven zijn. Ook, op hetzelfde moment, zal hij (d.w.z. de moslim) ertoe instaat is om deze algemene betekenissen in specifieke situaties toe te passen. Dus op het pad van de verduidelijking van de waarheid, is het bindend dat twee zaken plaatsvinden: de zaak van het verduidelijken van algemene principes zo dat de moslim, de persoon van soennah op duidelijkheid zal zijn en de zaak van specificatie.