Bekijk volle/desktop versie : Ter verdediging van de rechtgeleide khaliefah ‘Othmaan -radiallahoe ‘anhoe



14-05-2013, 21:56
, hij heeft zich gemengd in een grote kwestie die zijn niveau te boven gaat. En hij heeft zaken toegeschreven aan de twee gerespecteerde metgezellen ibn ‘Omar en ibn Zoebayr die niet authentiek bevestigd zijn van hen. En hij heeft zaken toegeschreven aan een aantal nobele geleerden die zij niet geloven en de consensus van de metgezellen, de tabi’ien en de imaams van de Islaam tegengaan.

Omwille van dit alles ben ik genoodzaakt om de waarheid te doen overwinnen en de valsheid te weerleggen hopend op de beloning van Allah -Azza wa Jalla-. En dat een ieder die zich mengt in deze grote zaken die de edele metgezellen aantasten en in het specifiek ‘Othmaan -moge Allah tevreden zijn over hem-, en de edele geleerden van soennah aantasten, terugkeert en hiermee stopt.

14-05-2013, 21:57


: “De benaming innovatie die gebruikt wordt bij de handelingen van de sahaba, de Imaams en de Tabi’ien dat is de taalkundige betekenis van innovatie.” En hij zei: “En zoals de toevoeging van de eerste adhaan op vrijdag door ‘Othmaan en de sahaba”

De alif en laam ال bij “de sahaba” (الصحابة) is ter specificatie en het omvat hier alle metgezellen (istighraaqiyyah). Dit is bij de mensen die begrip hebben, en dit is ook van toepassing bij zijn uitspraak “de Imaams en de Tabi’ien” De alif en laam is hier istighraaqiyyah; het omvat dus alle Imaams en Tabi’ien.
Hij heeft zijn uitspraak dat het een taalkundige innovatie is aangesterkt door zijn vermelding van de uitspraak van de rechtgeleide khalief ‘Omar –radia Allaahoe ‘anhoe- “Wat een voortreffelijke innovatie is dit” doelend op de tarawieh.
Hij ontkent dat deze eerste adhaan als innovatie gedefinieerd wordt door zijn uitspraak: “Dit valt niet onder de uitspraak van de boodschapper van Allaah –salla Allaahoe ‘alayhie wasallam- ‘elke innovatie is een dwaling’ omdat het een oorsprong heeft in de wetgeving (shar&rsquo.”
Vervolgens benadrukt hij dit door zijn uitspraak: “Dit behoort tot datgene wat tot soennah gemaakt is door de rechtgeleide khaliefen. En zij hebben de status om een soennah te introduceren die verplicht is om op te volgen vanwege de uitspraak van hem –Salla Allaahoe ‘alayhie wasallam-: ‘Hou jullie vast aan mijn soennah en de soennah van de rechtgeleide khaliefen na mij..’”
De uitspraak van deze zielige persoon: “Is er een consensus over de eerste adhaan terug te vinden in de uitspraak van deze Imaam of is het slechts een uitleg op de overlevering van [hem] –‘Alayhie Salaat wa-Salaam- ‘..en aan de soennah van de rechtgeleide khaliefen..’” Dit is hoogmoedigheid.
Deze uitspraken zijn slechts afkomstig van een persoon die met valsheid discussieert of een zwaar onwetend persoon die onwetend is over de taal van de Arabieren en de taal van de mensen van kennis. En ver verwijderd is van de rechte weg en leiding, de twee kenmerken waarmee de boodschapper van Allaah –Salla Allaahoe ‘alayhie wasallam- zijn rechtgeleide khaliefen heeft beschreven en tot hen behoort ‘Othmaan de rechtgeleide khalief –moge Allaah tevreden met hen allen zijn-.

Het wordt dus duidelijk voor de oplettende dat de uitspraak van deze persoon over de Imaam Baabatien: “..of is het slechts een uitleg op de overlevering van [hem] –‘Alayhie Salaat wa-Salaam- ‘..en aan de soennah van de rechtgeleide khaliefen..” behoort tot het discussiëren met valsheid en behoort tot duidelijke onwetendheid zoals duidelijk geworden is voor de lezer.