Bekijk volle/desktop versie : bekeren, maar nog een paar brandende vragen



Pagina's : [1] 2

14-05-2013, 15:42
Salaam Aleikum,

Een tijdje geleden heb ik al vaker een post gedaan met de vraag hoe ik het beste kan bekeren etc. etc. Ik ben nu bijna 17 en met mijn 18 zal ik gaan bekeren, dit omdat ik niet anders kan vanwege mijn thuis situatue
Tot die tijd ben ik bezig met het beantwoorden van al mijn vragen die ik zelf heb, inshAllah kunnen jullie mij daarbij
helpen. Dit zijn een paar van mijn vragen.

- Ik geloof zeer zeker in de voorbeschikking, maar hoe kan het dat Allah alles weet en dat ik bijvoorbeeld ernstige fouten (herhaaldelijk) gemaakt heb terwijl ik het eigenlijk niet zelf wil. Natuurlijk moet ik me niet mee laten slepen en begrijp me aub niet verkeerd.

- Is het een slechte zaak als ik op 16 jarige leeftijd al behoefte heb aan serieuze man waar ik op een lijn mee zit wat betreft het geloof?

- Als ik me nog niet bekeerd heb naar allah swt, heeft het dan ''zin'' om gebeden alvast te leren en ze te uitspreken?

Liefs, bijna bekeerd meisje

14-05-2013, 15:58


[color="#black"]
Hadith Qudsi Nummer 14

Op gezag van Aboe Hoerairah , die het van de Profeet (gehoord) heeft, die zei:

[B][SIZE=2][color="#red"]''Allah heeft een extra aantal engelen, die uitzwermen om op zoek te gaan naar bijeenkomsten waar Allah's naam wordt aangeroepen; zij zitten daar en vouwen hun vleugels om elkaar, en zij vullen dat wat tussen hen en de laagste hemel is. Als de mensen in de bijeenkomst vertrekken, staan ze op en rijzen ten hemel. Hij 42 zei: [B][SIZE=2][color="#blue"]''Dan vraagt Allah hen (hoewel) Hij alles over hen weet:
[/COLOR][/SIZE] ''Waar komen jullie vandaan?'' En zij zeggen: ''Wij komen van Uw dienaren op de aarde; zij verheerlijken U 43, zij loven U 44, zij getuigen dat er geen god is behalve U 45, zij prijzen U 46, en zij vragen (gunsten) van U. Hij zegt: ''En wat vragen zij van Mij?'' Zij zeggen: ''Zij vragen van U Uw Paradijs.'' Hij zegt: ''En hebben zij Mijn Paradijs dan gezien?'' [/COLOR][/SIZE][/B] Zij zeggen: ''Nee, O Heer.'' Hij zegt: '' En hoe zou het zijn als zij Mijn Paradijs hadden gezien!'' Zij zeggen: ''En zij vragen Uw bescherming.'' Hij zegt: ''Waartegen vragen zij Mijn bescherming?'' Zij zeggen: ''Tegen het hellevuur, O Heer.'' Hij zegt: ''En hebben zij het hellevuur gezien?'' Zij zeggen: ''Nee'' Hij zegt: ''En hoe zou het zijn als zij Mijn hellevuur gezien hadden!'' Zij (de engelen) zeggen: ''En zij vragen om Uw vergeving.'' Hij zei: ''Dan zegt Hij: ''Ik heb hen vergeven en heb hen geschonken waar zij om gevraagd hebben, en Ik schenk hen een schuilplaats tegen datgene waartegen zij Mijn bescherming vroegen.'' Hij zei: ''Zij zeggen: ''O Heer, onder hen is die en die, een heel zondige dienaar, die slechts voorbij kwam en bij is gaan zitten.'' Hij47 zei: ''En Hij zegt: ''En Ik schenk (ook) aan hem Mijn vergiffenis; degene, die bij zulke mensen zit, zal niet lijden.''

Dit is overgeleverd door Moeslim ( ook door Al-Boechari, at-Tirmidzi en An-Nasa'i ).
____________________________________
42Dat wil zeggen: de Profeet .
43Dat wil zeggen: zij zeggen Soebhana 'llah - Geprezen zij Allah (niet de let.betekenis).
44Door te zeggen: Allahoe Akbar - (Allah is groot (niet de let. betekenis).
45Door te zeggen: la ilaha illa 'llah (Er is geen god dan Allah).
46Door te zeggen: Al-Hamdoe lillah - Alle dank aan Allah (niet de letterlijk. betekenis).
47Dat wil zeggen de Profeet
[/COLOR][/B]

14-05-2013, 15:58

Citaat door Bruuder:
[color="#red"]
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4551010&highlight=
De deur naar berouw is open totdat de zon opkomt vanuit het westen.
[/COLOR]
.

14-05-2013, 16:03
Hoe kun je je bekeren tot de islam ?

Het is van groot belang dat iemand die zich wilt bekeren tot de Islaam dit doet met een zuivere intentie en dat hij volledig overtuigd is van het feit dat de Islaam de ware religie van zijn Schepper is. God beoordeelt iedere handeling van een persoon namelijk altijd op de intentie en als deze intentie niet zuiver is dan zal het niet door God aanvaard worden.



Zou dus iemand enkel moslim willen worden om een vrouw te huwen dan weet God dat de intentie van deze persoon niet zuiver is. Legt deze persoon de geloofsgetuigenis af zal het van geen nut voor hem zijn vanwege zijn intentie en hij zal voor God geen moslim zijn.



De Profeet Mohammed (vzmh) zegt in een overlevering: ,,Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt.
(Overleverd door al-Bukhari en Muslim)



Als men volledig overtuigd is van de fundamentele aspecten van de Islaam dan is het belangrijk het geloofsgetuigenis ofwel de shahadah uit te spreken. Het Arabische woord shahadah betekent eigenlijk getuigenis en in deze getuigenis verklaart men dat men geloof dat er maar een enkele God is die het recht heeft aanbeden te worden en dat de Profeet Mohammed (vzmh) Zijn dienaar en boodschapper is.



Het enige wat een persoon moet doen om moslim te worden is dus het uitspreken van een enkele zin. God probeert het juist voor de mens makkelijk te maken. Men hoeft geen rituelen te ondergaan zoals bijvoorbeeld de doop door een geestelijke bij de christenen. Wel moet men deze zin uitspreken in het Arabisch.



Bij het uitspreken van deze zin hoeft eigenlijk helemaal niemand aanwezig te zijn, omdat God de belangrijkste getuige is die men kan hebben. Toch is het aan te raden om de shahadah wel af te leggen in bijzijn van moslims. Dit kan bijvoorbeeld in een plaatselijke moskee of een islamitisch centrum.



Op het moment van het uitspreken van de shahadah wordt de persoon in de Ogen van Allah zondeloos als een pasgeboren baby. Men krijgt een compleet nieuwe start en alle slechte dingen die men in het verleden heeft gedaan, worden meteen vergeven. Na het uitspreken van de shahadah is het aangeraden om een douche te namen als teken van een totale zuivering van alles wat vooraf is geweest.



De geloofsgetuigenis moet men als het volgt uitspreken:

Ash-hadoe anna laa ilaaha illallah, wa ash-hadoe anna Muhammadan rasoel-Allah.


Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammad de boodschapper van Allah is.



Na het uitspreken van deze geloofsgetuigenis is men dus een moslim. Vanaf dit moment moet men zich ook houden aan de verplichtingen die Allah aan zijn dienaren heeft opgelegd, zoals onder andere het gebed en het vasten in de maand Ramadan.



Zeker net na de bekering tot de Islaam is het aangeraden om contact op te nemen met een praktiserende moslim in de buurt, die dan begeleiding kan geven die in het begin erg belangrijk is. Men heeft zeker in het begin iemand nodig om het gebed van te leren en die andere basiszaken van de Islaam eenvoudig kan uitleggen. Vaak kan men in contact komen met zo'n moslim via een dicht bijzijnde moskee of islamitisch centrum.


1) • Ibn Hanbal, Musnad 5.169

14-05-2013, 16:11


Bekeren en praktiseren zijn 2 verschillende dingen..

Bekeren doe je met je hart en de intentie zoals boven staat vermeld ..
Doe dat vandaag nog voordat de engel de doods jouw ziel komt opeisen in de naam van Allah

In shaa Allah zal Allah jou een uitweg schenken ..


Er zijn tal van overleveringen van de metgezellen van onze profeet salalahu alaihi wa Sallam waarin zij bekeerden maar het nie naar de buiten wereld konden brengen vanwege hun angst voor hun vijanden en familie die het daar niet mee eens waren .. Denk aan het bekende verhaal van Omar ibn khattab en zijn zwager en zus .. Maar uiteindelijk heeft Allah hem (d.wz Omar geleid naar de islam en zo hun wegen vergemakkelijkt ..


Moge Allah jouw shahadaa accepteren en een uitweg voor jou schenken Ameen

En tot Allah is de terugkeer ..

14-05-2013, 16:14
En begin als je kennis op gaat doen met (onthoud) tawheed te leren in shaa Allah komt het goed

14-05-2013, 17:14
Elke dag kan jou laatste zijn. Wacht niet met het bekeren. Moge Allah jou leiden en jouw situatie vergemakkelijken.

14-05-2013, 17:54
Meisje, ga je eerst meer verdiepen in je rechten als echtgenote binnen de islam en vooral wat betreft scheiden, onenigheid met de echtgenoot, zijn rechten op meerdere vrouwen, getuigenis, taken en dergelijke voordat je eraan begint.

Je kunt me pm'en als je wilt en zal ik je de informatie geven met bronnen. Ben zelf een ex-moslim en kan je de andere kant heel goed belichten.

14-05-2013, 18:19
Luister niet naar deze stuk hout van de hel.. Ik adviseer je hem niet te pmmen .. Voor je eigen bestwil

Lees hier PDF bestand druk daarop
http://www.ahloelhadieth.com/index.php/en/zusters/algemeen/340-onrecht
Allah (جل و علا) heeft de moslim vrouw geëerd en haar status verheven. Zo ook heeft Hij (Allah) haar gered uit de positie waarin zij werd behandeld in de pre-islamitische periode zoals het schenden van haar rechten en haar te vernederen.

14-05-2013, 18:30
Meis je kan gewoon meteen de geloofsgetuigenis uitspreken en dan ben je moslim... Waarom zou je wachten?

14-05-2013, 18:35

Citaat door xAnoniems:
Salaam Aleikum,

Een tijdje geleden heb ik al vaker een post gedaan met de vraag hoe ik het beste kan bekeren etc. etc. Ik ben nu bijna 17 en met mijn 18 zal ik gaan bekeren, dit omdat ik niet anders kan vanwege mijn thuis situatue
Tot die tijd ben ik bezig met het beantwoorden van al mijn vragen die ik zelf heb, inshAllah kunnen jullie mij daarbij
helpen. Dit zijn een paar van mijn vragen.

- Ik geloof zeer zeker in de voorbeschikking, maar hoe kan het dat Allah alles weet en dat ik bijvoorbeeld ernstige fouten (herhaaldelijk) gemaakt heb terwijl ik het eigenlijk niet zelf wil. Natuurlijk moet ik me niet mee laten slepen en begrijp me aub niet verkeerd.

- Is het een slechte zaak als ik op 16 jarige leeftijd al behoefte heb aan serieuze man waar ik op een lijn mee zit wat betreft het geloof?

- Als ik me nog niet bekeerd heb naar allah swt, heeft het dan ''zin'' om gebeden alvast te leren en ze te uitspreken?

Liefs, bijna bekeerd meisje
Je eerste vraag snap ik niet... Je tweede vraag: nee, helemaal niet raar. Heel begrijpelijk dat je behoefte hebt aan een jongeman op jouw leeftijd en/of iemand die je steunt en motiveert. Ik zou je echter niet aanraden om zo jong te trouwen, tenzij je een grote behoefte hebt aan intimiteit. Waarom? Je bent nog jong, je bent nieuw in het geloof, je gaat de komende 2 jaar nog zoveel over jezelf leren en jezelf ontwikkelen... Als je even wacht met trouwen, weet je veel beter wat je wilt, vindt, zoekt en sta je ook steviger in je schoenen. Dus als het slechts gaat om iemand die je steunt, kun je dat gat opvullen door goede islamitische vriendinnen om je heen te hebben. Zo bouw je ook een sterke, onafhankelijke persoonlijkheid op.

14-05-2013, 18:41
Miisschien is et slim als een zuster haar pmt en haar wegwijs maakt in de islam Insshaa Allaah.

14-05-2013, 18:49



Citaat door Alien_:
Miisschien is et slim als een zuster haar pmt en haar wegwijs maakt in de islam Insshaa Allaah.


Beter dat ze gewoon naar een moskee of onderwijsinstelling (soennah/ivoe) gaat en daar vraagt om een mentor... Op internet kom je sneller de extreme mensen tegen en ik heb nou alles behalve het gevoel dat er hier mensen rondhangen met veel kennis...

14-05-2013, 18:53

Citaat door Floraison:
Beter dat ze gewoon naar een moskee of onderwijsinstelling (soennah/ivoe) gaat en daar vraagt om een mentor... Op internet kom je sneller de extreme mensen tegen en ik heb nou alles behalve het gevoel dat er hier mensen rondhangen met veel kennis...
Ja das waar. Maar het kan zijn dat ze het eng vind om te gaan omdat het nieuw is. Maar is idd ook goed dat.

14-05-2013, 18:58
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met Stichting Al-Istiqaamah. Zij begeleiden ook (nog) niet-moslims bij hun brandende vragen, hun bekering en daarna. Kijk op http://www.istiqaamah.nl. In-shaa'-Allaah heb je hier wat aan.

Pagina's : [1] 2