Bekijk volle/desktop versie : vernederen



14-05-2013, 07:15
dat je niemand in de islam mag vernederen lijkt me wel logisch maar is het mogelijk om b.v. een kafr te vernederen?

ik vind het in princiepe niet nodig, mensen zijn mensen maar of het toegestaan is in de islam is iets anders.

14-05-2013, 10:04



Citaat door blurp:
dat je niemand in de islam mag vernederen lijkt me wel logisch maar is het mogelijk om b.v. een kafr te vernederen?

ik vind het in princiepe niet nodig, mensen zijn mensen maar of het toegestaan is in de islam is iets anders.
Wat moet jouw verveling groot zijn.

14-05-2013, 10:38

Citaat door forfait:
Wat moet jouw verveling groot zijn.
waarom dat zo?

14-05-2013, 11:26

Citaat door blurp:
dat je niemand in de islam mag vernederen lijkt me wel logisch maar is het mogelijk om b.v. een kafr te vernederen?

ik vind het in princiepe niet nodig, mensen zijn mensen maar of het toegestaan is in de islam is iets anders.


Waar mensen wel niet naar op zoek zijn.

14-05-2013, 11:27



Citaat door Kosmopoliet:
Waar mensen wel niet naar op zoek zijn.
wat interesseert jou dat?

ik zoek antwoorden op vragen die ikl heb in mijn geloof, is dat zo moeilijk te bevatten voor je?

14-05-2013, 11:34

Citaat door blurp:
wat interesseert jou dat?

ik zoek antwoorden op vragen die ikl heb in mijn geloof, is dat zo moeilijk te bevatten voor je?


Ja hoor, ik snap precies waar je naar op zoek bent.

14-05-2013, 11:38

Citaat door Kosmopoliet:
Ja hoor, ik snap precies waar je naar op zoek bent.
dat is dan heel fijn voor je.
heb je antwoorden ook voor me?

14-05-2013, 11:41

Citaat door blurp:
dat is dan heel fijn voor je.
heb je antwoorden ook voor me?


Zoek geen negatieve energie, zoek het positieve in mensen en wees vriendelijk voor ze. Dat zal je veel meer helpen.

14-05-2013, 11:44

Citaat door Kosmopoliet:
Zoek geen negatieve energie, zoek het positieve in mensen en wees vriendelijk voor ze. Dat zal je veel meer helpen.
ik zoek gewoon een antwoord op mijn vraag man, wat is je probleem?
wat de achterliggende reden van de vraag is weet jij niet dus praat dat ik negative energie zoek.
ben jij boedist ofzo?

14-05-2013, 13:40
Zie de profeet muhammed saw als voorbeeld en je hebt je antwoord.

14-05-2013, 13:44

Citaat door Bismilllah:
Zie de profeet muhammed saw als voorbeeld en je hebt je antwoord.
voor zover ik weet heeft hij nimmer iemand beledigd, maar is dit dan het antwoord of het is toegestaan of verboden in de islam?

14-05-2013, 13:48
Vraag:
Moeten wij als moslims de koefaar haten? Mogen wij van ze houden of niet? En hoe zit het met familieleden die koefaar zijn?

Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wij zijn opgedragen om goede omgangsvormen te hebben met de mensen, hen goed te behandelen en hen geen schade toe te brengen, Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah: 8)

En Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.” (Al Baqarah: 190)

Dus heb een goede omgang met mensen en voornamelijk met je familieleden.

En Allah weet het beter.


--------------------------------------------------------------------------------

Sheich Fawaz Jneid
http://www.islamkennis.nl/vraag-en-antwoord-gedragscode-en-dawah/964-omgang-met-niet-moslims.html

14-05-2013, 13:55



Citaat door Ab-dellah:
Vraag:
Moeten wij als moslims de koefaar haten? Mogen wij van ze houden of niet? En hoe zit het met familieleden die koefaar zijn?

Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wij zijn opgedragen om goede omgangsvormen te hebben met de mensen, hen goed te behandelen en hen geen schade toe te brengen, Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah: 8)

En Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.” (Al Baqarah: 190)

Dus heb een goede omgang met mensen en voornamelijk met je familieleden.

En Allah weet het beter.


--------------------------------------------------------------------------------

Sheich Fawaz Jneid
http://www.islamkennis.nl/vraag-en-antwoord-gedragscode-en-dawah/964-omgang-met-niet-moslims.html
ghair inshallah, dank broeder. dit is nu een antwoord waar ik mee uit de voeten kan denk ik.

14-05-2013, 14:04

Citaat door blurp:
ghair inshallah, dank broeder. dit is nu een antwoord waar ik mee uit de voeten kan denk ik.
Ter aanvulling:

Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft de Profeet gezegd: 'Een man werd erg dorstig toen hij op een weg liep. Hij vond een put, klom erin, drank en kwam eruit. Hij zag een hijgende hond aankomen, die aarde vrat van de dorst en zei: Deze hondheeft net zoveel dorst als ik heb gehad. Hij ging de put weer in en vulde zijn schoen met water en gaf de hond te drinken tot die zijn dorst leste. Allah prees zijn daad en heeft hem vervolgens Zijn vergeving getoond. De "sahaba" vroegen de Profeet : worden wij dan beloond voor het behandelen van dieren? Hij, Allah's zegen en vrede zij met hem, zei: je wordt voor elk levend schepsel beloond.' [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: De barmhartigheid in de Islam is niet uitsluitend bedoeld tegenover mensen, maar ook tegenover de dieren. De Islam moedigt de moslim aan om barmhartig te zijn tegenover zijn medemens en de dieren.

http://www.risallah.com/hadith/hadith.php?cat=7