ali_moslim
13-05-2013, 19:52
Uitspraak van de Nobele Sheikh Maahir bin Daafir al-Qahtaanee:
Wat betreft de uitnodiger die Khaalid ar-Raachid heet, Ik ken hem niet als iemand die bekend staat met ad-Da'wah as-Selefiyyah. En helemaal sinds hij bandjes heeft die opruiing jegens de regeringsleider bevatten en zo ook de geinoveerde Djihaad zoals dit aan ons vermeld is. Ik adviseer dus niet om naar zijn bandjes te luisteren.
(Bron:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ngpwzrW8HPQ)
Nota:
Khaalid ar-Raachid is een dwalende preker die vast zit in de gevangenis en oproept naar opstanden en takfier op de leiders en Jihaad dit niet gebaseerd is op de Sunnah en zijn emoties gebruikt om in te spelen op de emoties van moslimjongeren.
Maar de Sunnah is niet gebaseerd op emoties anders zouden wij elke dag van geloof veranderen!
Sheikh Maahir bin Daafir al-Qahtaanee hafidullah heeft vele profijtvolle boekwerken o.a de Citadel van de moslim (Hisn Al Moslimeen) Dua voor Ruqyah en Sihr,etc...
Sheikh Usaamah al-'Utaybee hafidullah over Khaalid ar-Raachid en over de website doror as-sanniyah van Saqaaf
Vraag:
wat is de toestand van khaalid ar-raashid?
Antwoord:
Een qoetbie.(1)
Vraag:
en wat is de toestand van adoerar assanieyyah?
Antwoord:
'Alawie saqaaf is hetzelfde, een qoetboe die hiermee bekend is.
(Bron:http://ia700703.us.archive.org/2/ite...erwassakaf.mp3)
Nota:
(1) Qutbie of Qutbisme is afgeleid van Sayed Qutb.
Wat is Qutbisme?
Een ideologie waarin de concepten bestuur en heerschappij centraal staan en waarbij men tracht dit (i.e: bestuur en heerschappij) te verkrijgen d.m.v. takfier van volksstaten en moslimsamenlevingen en opstand tegen de autoriteiten. De referentie bronnen van deze ideologie zijn de boeken en literaire werken van (o.a.) Sayjied Qoetb. (Want Hassan El-Bannaa was voor hem ook al met Takfier etc bezig.
Verder ontlenen zij ook dingen van ‘Abdoellaah ‘Azzaam, Aboel 'Ala el-Mawdoedie e.d.)
In de jaren ’50 en ’60 van de 20e eeuw NC zag men het verschijnen van de literaire werken en doctrines van Sayjied Qoetb. Essentieel voor de doctrines van Sayjied Qoetb was, dat de Haakamiejah (wettelijke regering) van Allaah de fundamentele grondslag is van Tauwhied en dat dit de wezenlijke betekenis is van de kalimah (de getuigenis). Bouwende op deze overdrijving voerde hij takfier uit op alle moslimsamenlevingen en volksstaten omdat zij niet in alle zaken regeerden met datgene wat Allaah had geopenbaard. Hij beweerde dat er niet één Islaamitische samenleving (i.e: een moslim gemeenschap) op de oppervlakte van deze aarde aanwezig was en dat elk zodanig spoor daarvan al eeuwen geleden is verdwenen.
Qoetb bracht het extremisme in het strijdperk van Takfier en Haakimiejah en zijn doctrines gaven dan ook eind jaren ’50 en begin jaren ’60 de geboorte aan ontzettend veel vernietigende Takfier en Djihaad bewegingen. Bijna alle groepen van vandaag de dag die politiek en activistisch van aard zijn (zoals Hizboet-Tahrier, Djamaa’atoel-Djihaad, Takfier wal’Hidjrah en dergelijke), zijn zijtakken van de Ichwaan. De voornaamste voorvechter van deze gedachte in de tegenwoordige tijd is de broer van Sayjied Qoetb, Mohammed Qoetb, die geëmigreerd is naar Saoedi Arabië begin jaren ’80 van de 20e eeuw en waar hij vervolgens om politieke redenen is uitgezet (tegenwoordig woont hij in Qataar) en vervolgens zijn doctrine begon te preken aan sommige van de jeugd daar die later de marionetten zijn geworden van de kopstukken van innovatie van de Ichwaan. (Zoals bijv. Safar el-Hawaalie, Salmaan el-‘Auwdah, Naasir Al-‘Omar, Bishr el-Bishr, ‘Aïd el-Qarnie e.a.).
Voetnoten:
Voor wat betreft de fouten van Sayjied Qoetb, moet er allereerst gezegt worden dat fouten van Sayjied Qoetb niet gemakkelijk in een zin samen te vatten zijn. Shaych el-'Allaamah 'Abdoellaah bin Mohammed ad-Duwaish rahiemahoeallaah zegt in zijn boek "Al-Mawried oez-Zielaal fit-Tanbieh 'alaa Achtaa'a az-Dhielaal.": 'Er zijn 181 fouten te vinden in zaken van 'aqiedah en zaken van kennis in zijn boek "Fie Dhielaal" (in de Schaduw van de Qor`aan). Het moet dus ook beseft worden dat Sayjied Qoetb nooit een 'aaliem is geweest die de Oesoel van de Islaam beheersde. Hij was meer een literair schrijver die enkele serieuze fouten en innovaties heeft gemaakt met betrekking tot 'Aqiedah en Manhadj en ideeen heeft geintroduceerd in de Islaam die geboorte hebben gegeven aan vernietigende politieke bewegingen. Het is dus verder ook niet toegestaan voor ons om hem boven die status van schrijver te plaatsen (of erger nog zoals sommigen doen, hem in het rijtje te plaatsen van Shaychoel-Islaam Ibn Taimiejah, Ibn Qayyim of Shaychoel-Islaam Mohammed Ibn 'Abdoel-Wahhaab).
Hieronder zal ik een opsomming geven van een aantal van die fouten:
• Zijn berisping en censuur van de Profeet van Allaah, Moesaa en het maken van hem tot object van spot.
• Zijn berisping en censuur van de Metgezellen van Allaah's Boodschapper, in het speciaal 'Uthmaan. [Opm. Dit is de manier van de Raafidah] Hij werd op dit punt gecorrigeerd en weerlegd door el-'Allaamah Mahmoed Shaakir in zijn leven, echter hij behield zijn positie en hij toonde geen berouw.
• Zijn verklaring dat alle gemeenschappen ongelovig zijn zonder uitzondering te maken. [Opm. Dit is de manier van de Chawaaridj]
• Zijn uitspraak dat de Qor'aan geschapen is [Dit een gezegde van de Djahmiejah].
• Zijn uitspraak dat Allaah één met de schepping is (wahdatoel wojood). [De manier van de Soefiejah]
• Zijn uitspraak over goddelijke belichaming (hoelool) en ook Djabr (de mensheid heeft geen vrije wil - worden gewongen te handelen). [Opm. Dit is de manier van de Djabariejah].
• Zijn ontkenning van sommige van de Eigenschappen van Allaah op de wijze en manier van de Djahmiejah. [Opm. Dit is de manier van de Moe'atillah]
• Zijn aanvallen op de wonderen van de Boodschapper.
• Zijn weigering van de acceptatie van de aahaad hadieth in zaken van 'Aqiedah. [Opm. Dit is de manier van de Mo'tazielah]
• Zijn ontkenning van de magie die uitgevoerd is op de Boodschapper.
• Zijn ontkenning dat 'Iesah opgeheven is naar het paradijs
• Zijn claim dat het punt van onenigheid tussen de Boodschapper (Mohammed) en de Heidenen alleen betrekking had op Tawhied ar-Roeboebiejah en dat Tawhiel al-Oeloehiejah slechts Tawhied ar-Roeboebiejah is.
• Zijn claim dat de Siefaat (Eigenschappen van Allaah) slechts inbeeldingen zijn (tachjiel)
• Zijn weigering om Salaatoel Djoemoe'ah te bidden met het excuus dat er geen chilaafah aanwezig is in dezer dagen.
• Zijn spreken met 'Hoerieyatoel-I'tiqaad" [Vrijheid van kiezen Geloof]
• Zijn spreken over de Qor'aan met slechts een persoonlijke mening
Voor een volledige en uitzonderlijke weerlegging van Sayjied Qoetb refereren wij naar de volgende boeken van el-'Allaamah Shaikh Rabie' bin Haadie al-Madchalie, die aanbevolen zijn door el-'Allaamah Shaych Ibn 'Uthaymien, el-'Allaamah Shaych Bin Baaz en anderen. Shaych Mohammed ibn Saalih Al-‘Uthaymien rahiemahoeallaah heeft gezegd: Mijn studie van de boeken van Sayjied Qoetb is gering, en ik weet niets over zijn toestand; echter de geleerden hebben over zijn boek “tafsier ' Honorarium Dhilaalil Qor'aan” geschreven - Zij hebben kritieke commentaren over het boek geschreven: zoals hetgeen Shaych ' Abdoellaah ad-Duwaysh heeft geschreven , en zoals onze broeder Shaych Rabie ' al-Madchalie enkele punten van kritiek over hem geschreven heeft. - over Sayjied Qoetb betreffende zijn tafsier en andere dingen. Dus een ieder die daar naar wenst te verwijzen laat hem datgeen doen. dit is afkomstig van een lezing met de naam Liqaa ma-ash - Shaikhain: Muhammad ibn Uthaimain & Rabee al-Madkhalee in Jeddah, op 20/11/1413H
Wat betreft de uitnodiger die Khaalid ar-Raachid heet, Ik ken hem niet als iemand die bekend staat met ad-Da'wah as-Selefiyyah. En helemaal sinds hij bandjes heeft die opruiing jegens de regeringsleider bevatten en zo ook de geinoveerde Djihaad zoals dit aan ons vermeld is. Ik adviseer dus niet om naar zijn bandjes te luisteren.
(Bron:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ngpwzrW8HPQ)
Nota:
Khaalid ar-Raachid is een dwalende preker die vast zit in de gevangenis en oproept naar opstanden en takfier op de leiders en Jihaad dit niet gebaseerd is op de Sunnah en zijn emoties gebruikt om in te spelen op de emoties van moslimjongeren.
Maar de Sunnah is niet gebaseerd op emoties anders zouden wij elke dag van geloof veranderen!
Sheikh Maahir bin Daafir al-Qahtaanee hafidullah heeft vele profijtvolle boekwerken o.a de Citadel van de moslim (Hisn Al Moslimeen) Dua voor Ruqyah en Sihr,etc...
Sheikh Usaamah al-'Utaybee hafidullah over Khaalid ar-Raachid en over de website doror as-sanniyah van Saqaaf
Vraag:
wat is de toestand van khaalid ar-raashid?
Antwoord:
Een qoetbie.(1)
Vraag:
en wat is de toestand van adoerar assanieyyah?
Antwoord:
'Alawie saqaaf is hetzelfde, een qoetboe die hiermee bekend is.
(Bron:http://ia700703.us.archive.org/2/ite...erwassakaf.mp3)
Nota:
(1) Qutbie of Qutbisme is afgeleid van Sayed Qutb.
Wat is Qutbisme?
Een ideologie waarin de concepten bestuur en heerschappij centraal staan en waarbij men tracht dit (i.e: bestuur en heerschappij) te verkrijgen d.m.v. takfier van volksstaten en moslimsamenlevingen en opstand tegen de autoriteiten. De referentie bronnen van deze ideologie zijn de boeken en literaire werken van (o.a.) Sayjied Qoetb. (Want Hassan El-Bannaa was voor hem ook al met Takfier etc bezig.
Verder ontlenen zij ook dingen van ‘Abdoellaah ‘Azzaam, Aboel 'Ala el-Mawdoedie e.d.)
In de jaren ’50 en ’60 van de 20e eeuw NC zag men het verschijnen van de literaire werken en doctrines van Sayjied Qoetb. Essentieel voor de doctrines van Sayjied Qoetb was, dat de Haakamiejah (wettelijke regering) van Allaah de fundamentele grondslag is van Tauwhied en dat dit de wezenlijke betekenis is van de kalimah (de getuigenis). Bouwende op deze overdrijving voerde hij takfier uit op alle moslimsamenlevingen en volksstaten omdat zij niet in alle zaken regeerden met datgene wat Allaah had geopenbaard. Hij beweerde dat er niet één Islaamitische samenleving (i.e: een moslim gemeenschap) op de oppervlakte van deze aarde aanwezig was en dat elk zodanig spoor daarvan al eeuwen geleden is verdwenen.
Qoetb bracht het extremisme in het strijdperk van Takfier en Haakimiejah en zijn doctrines gaven dan ook eind jaren ’50 en begin jaren ’60 de geboorte aan ontzettend veel vernietigende Takfier en Djihaad bewegingen. Bijna alle groepen van vandaag de dag die politiek en activistisch van aard zijn (zoals Hizboet-Tahrier, Djamaa’atoel-Djihaad, Takfier wal’Hidjrah en dergelijke), zijn zijtakken van de Ichwaan. De voornaamste voorvechter van deze gedachte in de tegenwoordige tijd is de broer van Sayjied Qoetb, Mohammed Qoetb, die geëmigreerd is naar Saoedi Arabië begin jaren ’80 van de 20e eeuw en waar hij vervolgens om politieke redenen is uitgezet (tegenwoordig woont hij in Qataar) en vervolgens zijn doctrine begon te preken aan sommige van de jeugd daar die later de marionetten zijn geworden van de kopstukken van innovatie van de Ichwaan. (Zoals bijv. Safar el-Hawaalie, Salmaan el-‘Auwdah, Naasir Al-‘Omar, Bishr el-Bishr, ‘Aïd el-Qarnie e.a.).
Voetnoten:
Voor wat betreft de fouten van Sayjied Qoetb, moet er allereerst gezegt worden dat fouten van Sayjied Qoetb niet gemakkelijk in een zin samen te vatten zijn. Shaych el-'Allaamah 'Abdoellaah bin Mohammed ad-Duwaish rahiemahoeallaah zegt in zijn boek "Al-Mawried oez-Zielaal fit-Tanbieh 'alaa Achtaa'a az-Dhielaal.": 'Er zijn 181 fouten te vinden in zaken van 'aqiedah en zaken van kennis in zijn boek "Fie Dhielaal" (in de Schaduw van de Qor`aan). Het moet dus ook beseft worden dat Sayjied Qoetb nooit een 'aaliem is geweest die de Oesoel van de Islaam beheersde. Hij was meer een literair schrijver die enkele serieuze fouten en innovaties heeft gemaakt met betrekking tot 'Aqiedah en Manhadj en ideeen heeft geintroduceerd in de Islaam die geboorte hebben gegeven aan vernietigende politieke bewegingen. Het is dus verder ook niet toegestaan voor ons om hem boven die status van schrijver te plaatsen (of erger nog zoals sommigen doen, hem in het rijtje te plaatsen van Shaychoel-Islaam Ibn Taimiejah, Ibn Qayyim of Shaychoel-Islaam Mohammed Ibn 'Abdoel-Wahhaab).
Hieronder zal ik een opsomming geven van een aantal van die fouten:
• Zijn berisping en censuur van de Profeet van Allaah, Moesaa en het maken van hem tot object van spot.
• Zijn berisping en censuur van de Metgezellen van Allaah's Boodschapper, in het speciaal 'Uthmaan. [Opm. Dit is de manier van de Raafidah] Hij werd op dit punt gecorrigeerd en weerlegd door el-'Allaamah Mahmoed Shaakir in zijn leven, echter hij behield zijn positie en hij toonde geen berouw.
• Zijn verklaring dat alle gemeenschappen ongelovig zijn zonder uitzondering te maken. [Opm. Dit is de manier van de Chawaaridj]
• Zijn uitspraak dat de Qor'aan geschapen is [Dit een gezegde van de Djahmiejah].
• Zijn uitspraak dat Allaah één met de schepping is (wahdatoel wojood). [De manier van de Soefiejah]
• Zijn uitspraak over goddelijke belichaming (hoelool) en ook Djabr (de mensheid heeft geen vrije wil - worden gewongen te handelen). [Opm. Dit is de manier van de Djabariejah].
• Zijn ontkenning van sommige van de Eigenschappen van Allaah op de wijze en manier van de Djahmiejah. [Opm. Dit is de manier van de Moe'atillah]
• Zijn aanvallen op de wonderen van de Boodschapper.
• Zijn weigering van de acceptatie van de aahaad hadieth in zaken van 'Aqiedah. [Opm. Dit is de manier van de Mo'tazielah]
• Zijn ontkenning van de magie die uitgevoerd is op de Boodschapper.
• Zijn ontkenning dat 'Iesah opgeheven is naar het paradijs
• Zijn claim dat het punt van onenigheid tussen de Boodschapper (Mohammed) en de Heidenen alleen betrekking had op Tawhied ar-Roeboebiejah en dat Tawhiel al-Oeloehiejah slechts Tawhied ar-Roeboebiejah is.
• Zijn claim dat de Siefaat (Eigenschappen van Allaah) slechts inbeeldingen zijn (tachjiel)
• Zijn weigering om Salaatoel Djoemoe'ah te bidden met het excuus dat er geen chilaafah aanwezig is in dezer dagen.
• Zijn spreken met 'Hoerieyatoel-I'tiqaad" [Vrijheid van kiezen Geloof]
• Zijn spreken over de Qor'aan met slechts een persoonlijke mening
Voor een volledige en uitzonderlijke weerlegging van Sayjied Qoetb refereren wij naar de volgende boeken van el-'Allaamah Shaikh Rabie' bin Haadie al-Madchalie, die aanbevolen zijn door el-'Allaamah Shaych Ibn 'Uthaymien, el-'Allaamah Shaych Bin Baaz en anderen. Shaych Mohammed ibn Saalih Al-‘Uthaymien rahiemahoeallaah heeft gezegd: Mijn studie van de boeken van Sayjied Qoetb is gering, en ik weet niets over zijn toestand; echter de geleerden hebben over zijn boek “tafsier ' Honorarium Dhilaalil Qor'aan” geschreven - Zij hebben kritieke commentaren over het boek geschreven: zoals hetgeen Shaych ' Abdoellaah ad-Duwaysh heeft geschreven , en zoals onze broeder Shaych Rabie ' al-Madchalie enkele punten van kritiek over hem geschreven heeft. - over Sayjied Qoetb betreffende zijn tafsier en andere dingen. Dus een ieder die daar naar wenst te verwijzen laat hem datgeen doen. dit is afkomstig van een lezing met de naam Liqaa ma-ash - Shaikhain: Muhammad ibn Uthaimain & Rabee al-Madkhalee in Jeddah, op 20/11/1413H