Bekijk volle/desktop versie : tjah.. wat ga je dan antwoorden als sheikh zijnde?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

12-05-2013, 19:24


sh munajjid kreeg een vraag binnen van een zuster die vraagt: "Is het toegestaan om zelfmoord te plegen als ik zeker weet dat ik verkracht zal worden, de alawieten hebben het gebied omsingeld nu?"

12-05-2013, 19:27


Laa hawla wa laa quwata illa billaah.

12-05-2013, 19:36

Citaat door ADAM_WONT_LOSE:
@ utrechtsejihad, wat voor shaikh is dit ?


Een paleisgeleerde of oprechte ?
Zie zijn fatawa en oordeel. In de topic van me ot zitten een aantal fatawa van hem in nl. Voor de rest zie zijn eigen site islamqa
Je moet niet aan anderen vragen wat ze van een sheikh vinden en daarop je mening baseren maar zelf onderzoeken

12-05-2013, 19:37
Soebhanallaah, dat is echt hartverscheurend.

12-05-2013, 19:40


is het toegestaan?

12-05-2013, 19:41
اللهما يسر أمورهم وثبت أقدامهم وانصرهم على عدوهم

12-05-2013, 19:46

Citaat door Mouwaysie2:
اللهما يسر أمورهم وثبت أقدامهم وانصرهم على عدوهم
Ameen.

12-05-2013, 19:57

Citaat door eshghamx:
is het toegestaan?
Allahu a3lam. Zou kunnen.. geleerden hebben in meerdere gevallen toegestaan om jezelf te moorden.. de bekendste is de martelaarsoperatie. Als je een heel stel vijanden mee kan nemen de dood in. Maar ook is het toegestaan door vele geleerden om jezelf te moorden als je bv opgepakt wordt door de vijand en je bent bang dat ze je zo zwaar zullen martelen en ondervragen dat ze geheimen uit je krijgen. Geheimen die bv verraden waar de mujahideen verstoppen ofzo. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met angst verkracht te worden..


Citaat door Mouwaysie2:
اللهما يسر أمورهم وثبت أقدامهم وانصرهم على عدوهم
Ameen!

12-05-2013, 20:02
Wat was zijn antwoord dan hierop?

12-05-2013, 20:03
Die nusayri honden hebben aanslagen gepleegd in turkije met talloze doden, in de hoop dat turkije de grenzen zal dichtgooien voor de moslims die naar syrie vertrekken en zodat het de grens sluit voor vluchtelingen die uit syrie vluchten. En zodat er ook geen wapens binnen komen voor de mujahideen en dergelijke.

12-05-2013, 20:19

Citaat door oekht24:
Wat was zijn antwoord dan hierop?
ik heb geen idee zuster..


Citaat door Shaakir:
Die nusayri honden hebben aanslagen gepleegd in turkije met talloze doden, in de hoop dat turkije de grenzen zal dichtgooien voor de moslims die naar syrie vertrekken en zodat het de grens sluit voor vluchtelingen die uit syrie vluchten. En zodat er ook geen wapens binnen komen voor de mujahideen en dergelijke.
وَ یَمۡکُرُوۡنَ وَ یَمۡکُرُ اللّٰہُ , وَ اللّٰہُ خَیۡرُ الۡمٰکِرِیۡنَ

Moge Allah hun plannen tegen zich laten keren. Moge Allah hen vernietigen en vernederen in dunya en akhira.

12-05-2013, 20:48
Assalamoe alikom beste broeders en zuster,

In welke omstandigheid je ook verkeert, je mag nooit zelfmoord plegen al zou je met deze zelfmoord alle ongelovigen meenemen!

Als iemand anders over denkt, laat hem dan komen met bewijzen. Ik volg Allah en Zijn Profeet vrede zij met hem, hoewel ik ook weet wat sommige geleerden zeggen, maar dat gaat mijn niets aan zolang zij het Boek en de Noeboewa tegenspreken.
De Hujja zijn de openbaringen, en niet wat die ene geleerde denkt, of vermoedt. Er is een duidelijke verbod op zelfmoord of hoe dwalenden onder ons het ook noemen zelfopoffering.

Wassalaam,

12-05-2013, 20:55



Citaat door UtrechtseJihad:
Allahu a3lam. Zou kunnen.. geleerden hebben in meerdere gevallen toegestaan om jezelf te moorden.. de bekendste is de martelaarsoperatie. Als je een heel stel vijanden mee kan nemen de dood in. Maar ook is het toegestaan door vele geleerden om jezelf te moorden als je bv opgepakt wordt door de vijand en je bent bang dat ze je zo zwaar zullen martelen en ondervragen dat ze geheimen uit je krijgen. Geheimen die bv verraden waar de mujahideen verstoppen ofzo. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met angst verkracht te worden..


Ameen!

Salaam Alaikoem warahamtu Allah

niet liegen hij heeft het niet toegestaan
deze vraag is eerder naar hem gesteld dus beter lezen

12-05-2013, 20:58
Moge Allah de hypocrieten vernietigen en vervloeken in deze wereld en het hiernamaals.

12-05-2013, 20:59
SoubhaanAllaah ontzettend moeilijke situatie..

Laa hawla wa laa qoewatta illa biLlaah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22