Bekijk volle/desktop versie : Bruidschat....



Pagina's : [1] 2

18-01-2005, 11:13

Salaam Aleikoem wa Rahmatu Allah wa Barakatuhu,


Welk bedrag kan echt niet ???

wat is normaal , en wat is te hoog



en nee zoek geen aandacht voor die persoon die denkt dat ik dat wel doe

ik stel gewoon een normale vraag..



Wa Salaam


Selima

18-01-2005, 11:14


elke bedrag dat overdreven is. Ik heb het hier over het bedrag met 3 nullen Een man zou geen koe op de markt moeten kopen (vrouw) Vaders zouden hier niet moeilijk over moeten doen

18-01-2005, 11:16

Citaat door El7amdolilah:
elke bedrag dat overdreven is. Ik heb het hier over het bedrag met 3 nullen Een man zou geen koe op de markt moeten kopen (vrouw) Vaders zouden hier niet moeilijk over moeten doen

zuster dat weet ik ben het ook helemaal met je eens , Alhamdullilaah ,

walakien tjah de vaders van tegenwoordig

18-01-2005, 11:16
hehehehe ik ben van overtuigd dat ik 1 doezoe moet neerleggen ..

18-01-2005, 11:20


Salaamu 3aleikom,

Het gaat erom wat de broeder kan betalen als bruidschat. De éne broeder heeft meer uit te geven dan de ander. Ik vind dat de vader van het meisje (of het meisje zelf) Nooit de broeder meer mag vragen dan hij heeft, wat helaas vaak gebeurt tegenwoordig. Wat je vaak ook ziet is dat de vader een bepaald bedrag voor zijn dochter vraagd, als je het hebt dan mag je met haar trouwen anders niet.

"Gezegend is de vrouw wiens bruidschat makkelijk is." Zoals onze geliefde profeet Sallaahu 3aleyhi wa Salam zei.

18-01-2005, 11:20

Citaat door Half Blood:
hehehehe ik ben van overtuigd dat ik 1 doezoe moet neerleggen ..

hoe weet je dat zo zeker


eentje uit marokko

18-01-2005, 11:22

Citaat door selima17__1986:

hoe weet je dat zo zeker


eentje uit marokko
Omdat ik realistisch ben ...


en neej dank je.. genoeg zusters hier

18-01-2005, 11:22
Bruidschat is tegenwoordig overdreven. Mijn mening is daar integenstelling tot vroeger sterk veranderd. Duizenden euro's neerleggen voor een vrouw? een vrouw is veel meer waard dan duizenden euro's je kunt geen bedrag aan je dochter vast koppelen ze is onbetaalbaar!!! Maak het je a.s schoonzoon inshaallah makkelijk. En zoals at taqwa wa taubah al heeft gezegd. Gezegend is de vrouw wiens bruidschat makkelijk is.

18-01-2005, 11:25

Citaat door Ataqwa_wa_Tauba:
Salaamu 3aleikom,

Het gaat erom wat de broeder kan betalen als bruidschat. De éne broeder heeft meer uit te geven dan de ander. Ik vind dat de vader van het meisje (of het meisje zelf) Nooit de broeder meer mag vragen dan hij heeft, wat helaas vaak gebeurt tegenwoordig. Wat je vaak ook ziet is dat de vader een bepaald bedrag voor zijn dochter vraagd, als je het hebt dan mag je met haar trouwen anders niet.

"Gezegend is de vrouw wiens bruidschat makkelijk is." Zoals onze geliefde profeet Sallaahu 3aleyhi wa Salam zei.

Wa Aleikum salaam wa RahmatuAllah....


Na'aam zuster ,


Citaat:
"Gezegend is de vrouw wiens bruidschat makkelijk is." Zoals onze geliefde profeet Sallaahu 3aleyhi wa Salam zei.

Mogen zijn woorden tot ons alle doordringen , aangezien het bij de meeste niet het geval is , Wa Allahu Mousta3aan....


Moge Allah het Ons gemakkelijker maken , en Ons leiden naar het rechte Pad , Sirata elMoustaqiem...

Allahoema Ameen


wa Salaam

Selima

18-01-2005, 11:27

Citaat door selima17__1986:
Wa Aleikum salaam wa RahmatuAllah....


Na'aam zuster ,




Mogen zijn woorden tot ons alle doordringen , aangezien het bij de meeste niet het geval is , Wa Allahu Mousta3aan....


Moge Allah het Ons gemakkelijker maken , en Ons leiden naar het rechte Pad , Sirata elMoustaqiem...

Allahoema Ameen


wa Salaam

Selima
Wa 3aleikom Salaam,

Mesha'Allah, Ya Rabi Amien!

18-01-2005, 11:28

Citaat door Half Blood:
Omdat ik realistisch ben ...


en neej dank je.. genoeg zusters hier

tjah, je zal anders piepen als het niet zo goedkoop lijkt te zijn


Ghayr inshá Allah,

wat is er mis met onze zusters uit marokko

18-01-2005, 11:52

Citaat door selima17__1986:

tjah, je zal anders piepen als het niet zo goedkoop lijkt te zijn


Ghayr inshá Allah,

wat is er mis met onze zusters uit marokko
Hehehehe daarom ga ik vanuit dat het duur zal zijn ...


en niets maar ik wil 1tje van hier..

probleme meej ..

18-01-2005, 11:58



Citaat door Half Blood:
Hehehehe daarom ga ik vanuit dat het duur zal zijn ...


en niets maar ik wil 1tje van hier..

probleme meej ..

neej geen problemen


waarom zou ik , denk er het zelfde over

18-01-2005, 11:59
Bij mij heeft mijn vader geen bedrag genoemd voor een bruidschat. het enige wat hij wenste was een gelukkig leven voor zijn dochter. Dus de ouders van mijn man mochten zelf het bedrag bepalen. Ik heb van mijn man dus 1500 euro gekregen en daar heb ik een goudset van gekocht.

Maar ik vond het heel lief van mijn vader dat zijn enige wens geluk voor zijn dochter was en geen belachelijk bedrag ofzo.

groetjes
jamy

18-01-2005, 12:01
Over de bruidschat (Mahr)

"Als men een vrouw trouwt voor een bepaalde bruidschat en hij wil haar niets geven, dan wordt hij als een bedrieger gezien. Als hij sterft zonder haar recht te betalen, zal hij Allah op de Dag des Oordeels als een overspelige ontmoeten."
(Al-Bucharie)

"Gezegend is de vrouw van wie de bruidschat gemakkelijk is." (Ahmad & Al-Nisa'i)

"Op een keer kwam er een vrouw naar de Profeet en zei: " Ik heb mijzelf aan jou toegewijd voor het huwelijk." Zij verbleef een lange tijd daar, tot een man zei: " O Boodschapper van Allah! Als jij haar niet wilt, huw dan haar aan mij uit." De Profeet zei: "Wat heb je als bruidschat aan te bieden?" De man antwoordde: "Ik heb niets anders dan een izâr (onderkleed)." De Profeet zei: "Als je haar een izâr geeft, dan heb jij geen Izâr om te dragen, zoek iets anders." Hij zei: "Ik heb niets." De Profeet zei: "Probeer iets te vinden, zelfs al is het een ring van ijzer." Maar de man kwam met niets terug. De Profeet zei: "Ken je iets van de Qor'aan uit je hoofd?" De man zei: "Ja, ik ken die en die", en noemde zo een aantal Soerât. Toen zei de Profeet : "Ik trouw jullie samen voor datgene wat je uit de Qor'aan kent." (Al-Bucharie & Muslim)

Aboe Salamâ overleverde dat hij aan 'Aisha vroeg: "Hoeveel heeft de Profeet als bruidschat gegeven?" Zij zei: "De bruidschat die de Profeet aan zijn vrouwen gaf was slechts twaalf Uqiyyahs en een nash." Zij zei: "Weet je hoeveel een nash is?" Ik zei: "Neen." Zij zei: "Het is gelijk aan een halve Uqiyyah." Ik zei dat dit vijfhonderd dirham was." (Muslim)

Ibn' Abbas heeft ook overgeleverd: "Toen 'Ali met Fatimah trouwde, vroeg de Profeet hem haar iets te geven, maar 'Ali zei: "Ik heb niets om te geven." 'De Profeet zei: "Waar is je mantel?" (Aboe-Da’woed & An-Nasa’i )


Mooi stukje Masallah...

Pagina's : [1] 2